adjustaaminen avauskorotuksen mukaan?

• IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Tänään tuli 5-max valmennuksessa mieleen avauskorotuksen kokoa muuttamalla adjustaminen.

Minkä mukaan porukka säätelee avauskorotustaan?
      - Blind-pelaajien
      - LAG/TAG-imagon
      - position?

Itse tulee 5-maxissa (luultavasti myös kutosessa) avattua nykyisin neljä bb:ta kaikkialta paitsi SB:lta, josta avaan kolme big blindiä. Vakkarit imo napsii lag/tag tyyppisen avauskorotuksen muuttamisen (itse ainakin tulee tarkasteltua session stats ja vertailtua all time -statseihin jos näen vakkarin joka muuttaa avauskorotustaan aiemmista sessioista. Tämä NL50+ tasoilla, tätä pienemmillä en kiinnitä huomiota.

Miten porukat toimii?
  • 6 replies
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Ite avaan tavallisesti 3bb utg ja hijack, cutoff 2.5bb-3bb fiiliksen mukaan ja button 2.5bb. Oon kyllä alkanut miettiä myös pelkän miniavauksen käyttämistä kun se näyttää toimivan melko hyvin myöskin. Miniavaukseen on myös vaikeinta adjustoida (esim paljon 3betata jne)
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Anssi
      Miniavaukseen on myös vaikeinta adjustoida (esim paljon 3betata jne)
      Isommat 3-betit?

EDIT: okei, vaikein = ei mahdoton.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Usein en jaksa säätää korotusten kokoja, mutta jos jaksan noita säätää niin utg ja mp 3,5bb-3bb riippuen tarjoaako softa tuota potillisen korotusta... jos takana löysiä maksumaatteja avaan 4bb ja pelaan tiukempaan. Todella tiukoissa pöydissä, sekä pöydissä, jossa lag-pelaajia, jotka 3bettaa todella paljon avaan vain 2,5bb, jopa utg:sta.

co yleensä avaan 2,5-3bb yleensä 3bb, bu 2,5-3bb riippuen softasta, kuinka vaikea noita puolikkaita on pistää ja minkälaisia pelaajia on blindeissa, mieluiten 2,5bb. sb 2,5-4bb riippuen taas bigblindista, lyökö kylkeen maksaako vai kippaako aivan liikaa.

Limppaajat huomioin vähintään 3bb+limppaajat, usein kuitenkin isommin, eli vähintään potillinen tai 4bb + limppaajat.

Toi buttonin minibetsi tuntuu olevan melko monilla käytössä isommissa, ainakin mitä on reilannu jotain NL1k:ta. Pitäs sitä itekkin vähän miettiä, samoin kuin siihen adjustautumista. Ei kuitenkaan sovi tuntemattomia vihuja vastaan pienemmillä tasoilla. Outojen vihujen kanssa ja puutteellisilla postflop taidoilla, sillä saattaa ajautua liian usein hankaluuksiin.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Standardina pelkän position perusteella: 3,5bb utg+mp, co 3bb, bu 2,5bb, sb 3,5bb. Avauskorotusta muuttelen position lisäksi stäkkikokojen mukaan, esim. jos buttonilla on 20bb aggro vihu niin avaan cutoffistakin yleensä vaan 2/2,5bb. Suurentelen avausta, jos esim. blindeissa on vpip70 paisti, niin myöhäsemmästä avaan isommin, jotta saan prellä enemmän valueta sitä vastaan.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1IItse tulee 5-maxissa (luultavasti myös kutosessa) avattua nykyisin neljä bb:ta kaikkialta paitsi SB:lta, josta avaan kolme big blindiä. Vakkarit imo napsii lag/tag tyyppisen avauskorotuksen muuttamisen (itse ainakin tulee tarkasteltua session stats ja vertailtua all time -statseihin jos näen vakkarin joka muuttaa avauskorotustaan aiemmista sessioista. Tämä NL50+ tasoilla, tätä pienemmillä en kiinnitä huomiota.
      4bb on imo kyllä liikaa paitsi ihan pienimmällä tasoilla joissa ei tule paljon kylkeen. Mieluiten sitten vain UTG/UTG+1 4bb. Napilta max 3bb. SB avaisin mieluiten vähintään 3,5-4bb paitsi jos vihu foldaa tosi paljon. SB pitäisi avata suhteellisen tiukasti muutenkin jos vihu on hyvä.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja gr1nd3r
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1IItse tulee 5-maxissa (luultavasti myös kutosessa) avattua nykyisin neljä bb:ta kaikkialta paitsi SB:lta, josta avaan kolme big blindiä. Vakkarit imo napsii lag/tag tyyppisen avauskorotuksen muuttamisen (itse ainakin tulee tarkasteltua session stats ja vertailtua all time -statseihin jos näen vakkarin joka muuttaa avauskorotustaan aiemmista sessioista. Tämä NL50+ tasoilla, tätä pienemmillä en kiinnitä huomiota.
      4bb on imo kyllä liikaa paitsi ihan pienimmällä tasoilla joissa ei tule paljon kylkeen. Mieluiten sitten vain UTG/UTG+1 4bb. Napilta max 3bb. SB avaisin mieluiten vähintään 3,5-4bb paitsi jos vihu foldaa tosi paljon. SB pitäisi avata suhteellisen tiukasti muutenkin jos vihu on hyvä.
      Mä oon vähän hakenu omaa avauskorotuspeliäni tässä viimisen parin kuukauden aikana. Olin ennen itsekin sitä mieltä että 4bb on aivan liikaa, ja jossain tiltillä varmaan niin onkin, mutta kun ongamella kaverit ei vaan 3-bettaa lightisti (tai ne kaverit jotka niin tekee huomaa kyllä ja niitä rangotaan 4-betillä), että nykyiseltään MP2, CO -> 4bb ja BU , SB -> 3BB.