"oma" tehokkaaksi osoittautunut bluffi

• geshuou
      geshuou
      Bronze
      Noh, vähän hävettää lähtee tätä strategiaa lähteä esittämään sillä mikään spesiaali todellakaan pokerissa en ole, täys keltanokka joka yrittää olla fiksu, mutta turnauslippu todella kiinnostaa. ;)

Mutta, esimerkki tästä toimintatavasta:

6 pelaajan pöytä, NL25. Olen bigblind maksu vuorossa, kädessä 5 :diamond: 7 :spade:

Pelaaja joka on toimintavuorossa ennen pikkublindia, korottaa 1$, pikkublindi foldaa, minä maksan.

floppi : J :heart: 4 :diamond: A :spade:

Korottanut pelaaja KOROTTAA minä katson. Sama käy jos vihu chekkaa.

Turn: 2 :club:

Minä korotan 3/4 potista, vastustaja kippaa.

Minulla henkilökohtaisesti todella hyväksi osoittautunut taktiikka, en sitten tiedä onko vain todella hyvää tuuria että olen tällä tulosta aikaan saanut vai mitä se sitten on. :)
  • 9 replies
    • geshuou
      geshuou
      Bronze
      tosi paska juttu tässä on se, että jos se vastustaja ei haekkaan flopilla bluffia niin tulee tosi kalliiks, nii ei oikeen osaa sanoa onko hyvä vai huono juttu :D

EDIT:

Asiaahan vois myös ajatella tältä kantilta, että kun on jo monesti samassa pöydässä tällä tavalla bluffannut, niin sitten kun saakin oikeasti hyvät kortit aikaan siitä niin vastustajalla saattaa vähän kiehua ja ajatella että taas tää kaveri bluffaa, niin saa sitten hyvät rahastukset siitä :)

u know
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No kyllähän tuo usein näyttää siltä että Buttoni koittaa varastaa blindit jollain suitticonnilla, tai muuten marginaalisemmalla kädellä, pelästyy sitten kun flopissa onkin paria isoa korttia ja checkkaa. (Kylläkin sun jälkeesi, ei toisinpäin ;) )

Tässä kohtaa Turnillahan on hyvä yleensä testata että onko siellä tosiaan huono käsi ja lyödä alle. Luulisin että tossa kohtaa 1/2 potin lyönti ajaa usein saman kuin 3/4, paitsi että niillä kerroilla kun se maksaakin, niin hävitään vähemmän.

edit: Lisätään vielä, että:

Alkuperäinen kirjoittaja geshuou
      6 pelaajan pöytä, NL25. Olen bigblind maksu vuorossa, kädessä 5 :diamond: 7 :spade:

Pelaaja joka on toimintavuorossa ennen pikkublindia, korottaa 1$, pikkublindi foldaa, minä maksan.
      Älä herranjumala maksa :f_biggrin: Jos se ryöstää tiuhaan => korota, jos ei => kippaa :D

Korotetaan vielä kerran sitä ettei tosiaan se NL oo vahvinta aluetta. :f_thumbsup:
    • geshuou
      geshuou
      Bronze
      Eihän toi huonolta idealta kuulosta korottaa sen sijaan kun että maksais ja antaa vihulle mahdollisuus saada sieltä flopilta jotain, ei todellakaan. :)
    • partane
      partane
      Gold
      No mulla oli joskus jotai samantyyppisiä viritelmiä, että maksan ilman positiota preflop ja sit suunnitelmana että koitan jotai näppärää bluffia. Sanoisin kuitenkin että nää on just niitä syitä miksi oon hävinny rahaa :D

Ehkä parempi että otat maksun kädellä joka oikeasti voi osua johonki, kuten vaikka pikkuparilla. Ja tosiaan ilman positiota enemmän 3-bettejä ja positiosta enemmän maksuja. Tää tilanne jonka esitit on mun mielestä standardi paikka 3-betata.

Älä herranjumala maksa Jos se ryöstää tiuhaan => korota, jos ei => kippaa

Tää on kyllä aika hyvä ohjenuora :f_biggrin:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Ite teen myös heikohkoilla osumilla sitä, että maksan flopin konttarin jos se tulee usein ja sit turnilla donkkaan puolisen pottia. Aika usein voi hyvillä mielin kipata jos tullaan yli. Jos annan vihun lyödä sen toisen kadun isomman lyönnin ku minä, oon aika ulalla missä mennään ja voi tosiaan tulla kalliiks. Jollain TPGK:lla ei kuitenkaan viitti 3 katua maksella.

Ryöstötilanteissa ite oon jakanu joukkoni tavallaan 3 osaan: kortit joilla voin 3betata valuena, eli saan maksun käsijoukolta jota olen edellä, kortit joilla korottamalla saan maksun vain vahvemmalta käsijoukolta heikomman kipatessa ja spekulatiiviset kädet, eli jotka ovat heikkoja preflop ja joilla on helppo pelata postflop. Näistä sitten ensimmäisellä joukolla tietenkin yleensä 3betataan valuena, toisella yleensä maksetaan ja ihmetellään flopilla ja kolmannella usein 3betataan. Nämä tietenkin vihu ja game flow riippuvaisia tilanteita, eli joskus on esim parempi EV jättää spekulatiivinen käsi 3bettaamatta ja positio täytyy huomioida. Eli paljon mukavampi pelata postflop jos on itse BB ja vihu SB kuin jos vihu BU ja itse SB.

Tavallaan niinku kakkos joukossa on ne kädet jotka ihan ei mahu ykkös joukkoon ja kolmosessa mitkä ei mahu kakkosjoukkoon. Tai jotain. Mutta niin, kun tämäkin keskutelu on avattu niin mielelläni kuulisin mielipiteitä muilta pelaajilta, en kuitenkaan kehtaa väittää itseäni kovin hyväksi BSS pelaajaksi, vaikka mikroissa kivasti voittoa teenkin.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Juu kyl se on helpompi rankasta ryöstelijää 3bettaamalla preflop kuin alkaa tekemään tällasia oop floutteja :)

Toisakseen hankalammaksi noi tekee viel se et jos vihu on löysästä avaava preflop niin hankala laittaa vihua kädelle. Jotain tiukahkompaa vastaan tollanen preflop maksu voi toimiakkin hyvin. Varsinkin, jos postflop on varsin suoraviivasta. Toki tällönki olis hyvä olla jonkinmoista potentiaalia omaava käsi. Vaikkapa suittina toi 75.

Mut juu ku oon sittari peluri niin BSS strategiat ei ehkä ole se vahvin alue.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Bronze
      3bet tai fold preflop, ja fiksumpaa c/r floppi kuin c/c flop ja bet turn. Mitään muuta eroahan noissa ei ole kuin se, että nyt vihu saa nähdä yhden kortin lisää, ja jotkut sen käsistä jotka ois foldanneet flopilla kehittyy turnilla (esim pari muodostaa setin, tyyliin keskipari joka ratastaa turnin, etc).
    • Paisting
      Paisting
      Bronze
      Tykkään maksusta pre ja käytän samaa taktiikkaa nl kakkosessa. 3betin ongelma noita 40-50 pinnaa ryösteleviä mikrofisuja vastaan on se, että kun potti on isompi, niin ei edes KJ pudota tohon Ahigh boardiin. Kaverit koolaa kuitenki 80 pinnaa 3bettiä positiosta. Koolatuissa poteissa ne antaa uskomattoman respectin turnin lyönnille, usein craiseen turnin aktiivista ryöstelijää vastaan. Tää tietenkin harmittaa silloin, kun itellä on nutsit, mutta sitten vaan passiivinen fisulinja 3x c/c.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Tuon peliliikkeen nimi on oop floutti. Maksat flopin vain bluffataksesi turnilla tai riverillä.

Ensinnäkin kannattaisi tuossa jotain olla osunut, että kätesi voi joskus parantua. Toiseksi toimii vain vihuja vastaan, jotka lyövät ihan liikaa conttareita. Tai sökötys tarkottaa automaattisesti ohi mennyttä kättä. Näin onkin usein pienemmillä tasoilla, ja siksi tuo saattaa toimiakkin.

Itse taas löisin sinun kaltaista pelaajaa vastaan tuossa lähes pelkästään valuena. Jopa heikot Ax kädet saattaisin sököttää joskus. Jolloin virittäisit itsellesi vain pahempaa ansaa lyömällä turnin itse. Jos olisi riidit että tuo sun turnin lyönti on heikkoutta niin saattaisin jollain vedolla ja ilmallakin lyödä sut pakkaan turnilla.

Oikeampi peli tosiaan 3bet tai fold preflop, yleensä fold.