Kärkirattaat vs. vetopeli flopilla

• tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      En nähnyt tätä topicia aiemmin, mutta tässä on nyt muutamaan kertaan tullut eteen hankalahko tilanne. Ajattelin sitten pyytää teiltä viisaammilta neuvoa ja toimintatapaa, jolla selvitä tästä.

Kuvio on yleensä mennyt näin: Hero on takapositiossa, edessä yleensä 0-1 limpperiä ja taskusta saattaa löytyä käsi tyyliin KTs/o - JTs/o. Korotan normaalin reissun verran, koska katson tilanteen olevan edullinen tällaiselle pelille. No, sitten tulee eteen floppi, jossa on kärkirattaat. Pöytä on kuitenkin hiukan liian usein pulmallinen. Käteni mahdollistaa myös vetojen osumisen pöytään ja flopilla tilanne on yleensä tämä:

A) Pöydässä on kaksi samaa maata olevaa korttia

B) Pöydän kolmaskin kortti saattaa mahdollistaa jonkinlaisen suoran vedon

C) Molemmat vedot mahdollisia!

Toiminta menee melkein säännönmukaisesti seuraavalla tavalla: flopilla edellä olevat pelaajat sököttävät ja katsovat, mitä olen tekemässä. Teen tähän pottiin yleensä sen 2/3 potin kokoisen lyönnin, mutta värin vedon ollessa mahdollinen saatan panostaa koko potillisenkin, jotta vien vihulta tarvittavat kertoimet.

Nyt vihu nousee vastarintaan ja lyö all-in! Ymmärrän sen kyllä, jos vastassa on setti, mutta sököttely vedokkailla flopeilla ei yleensä puhu sen puolesta. Jos minulla olisi setti tuossa tilanteessa, löisin suojatakseni kättäni ja saadakseni sille enemmän arvoa. Olen törmännyt usein viime aikoina siihen, että vihu panostaa kaikki merkkinsä vetokädellä. Ok, käteni on nyt paras, mutta minulla on vain neljä outtia parantaa lisää. Miten nämä tilanteet kannattaa pelata?

:f_confused: tilttikala :f_confused:
  • 3 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      merkit sisään ja sormet ristissä toivotaan ettei vihu osu vetoonsa.

En oo kyllä kärkirattaita kippaamassa setin pelossa, liian usein siellä on kärki, ylipari, huonommat rattaat tai joku veto. Joskus oon päässy rattaista irti jos pöytä mahdollistaa jo suoran tai värin(ei siis vetoa) ja on selvää että jollain vihulla se on.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Aika normi ainakin mikroissa. Vihulla on 3 kertaa neljästä värin veto ja se haluaa pudottaa sut kädestä semibluffilla. Pitkässä juoksussa (joo, ihan paska termi) pärjäät kuitenkin koppaamalla. Et paljoa mut olet edellä jokseenkin koko vihun rangea. Se tekee ton open enderillä + joku kortti kiinni pöydästä ja värin vedolla. Ei niinku "ever" setillä, jos ei oo superpaisti.

Selkeämpi flippi tulossa, jos vihulla vaikka kärki kiinni ja ylikortti kädessä.

Riippuu vähän vihusta, mutta kärkirattailla tollaseen muuviin otan kiinni lähes aina, ainakin mikäli vihulla vajaa stäkki <65% max. Sieltä löytyy joskus ihan käsittämättömiä vetoja ja käsiyhdistelmiä (esim pohjanappi kiinni ilman hyvää kikkeriä). Toki se idiotismisetti jonnekin mahtuu, mutta harvemmin ne 99+ limp / call pf.
    • tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      Ok, hauska kuulla, etten ole ihan mennyt metsään. Olen nimittäin kopannut noita tilanteita ja järjestään vihut on vetäneet ohi. Se on hiukan hidastanut tuota pelikassan kasvattamista NL10:ä varten... Luultavasti vaan huono runi ollut päällä. Aloin jo epäillä, että pelaan EV- -peliä, kun joko koppaan tai pusken kärkirattailla, jos ei ole kolmea samaa maata pöydässä.