Preflop: Ekan reissun koko?

• Lunarta
      Lunarta
      Bronze
      Moro!

Pelitunteja on alla erinäinen määrä - valitettavasti ei tosin strategyyn liitetyllä tilillä, menin valitettavasti tekemään tilin sinne ennen strategyyn liittymistä - ja olen pääsiassa tyytyväinen.

Olen luonnoltani agressiivinen pelaaja ja jos aloituskäsitaulukkoon vertaa, en mene ihan Tagista, vaan olen jossain TAG:in ja LAG:in välimaastossa.

Osittain ehkä tästäkin johtuen, ainoa asia minkä kanssa en ole sujut on reissun suuri koko. Ymmärrän, että se on todennäköisesti perusteltu, mutten pysty toimimaan sen mukaisesti, jos en ymmärrä miksi niin toimitaan.

Oma vakikorotukseni on 3BB+1BB jokaisesta limpistä seuraavista syistä:

- Koen olevani keskivertoa parempi flopin jälkeen ja saan enemmän toimintaa.

- Agressiivista rereissua vastaan menetän vähemmän rahaa.

-Flopin mentyä ohi, jatkolyöntini on pienempi, mutta suhteessa yhtä suuri (lyön saman pottiosuuden riippumatta potin koosta)

- Suuret käteni saavat vähemmän kunnioitusta

Kysymykseni kuuluukin, kuinka perusteltua taktiikkani on?
  • 6 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Eiköhän tuo 3+1 per blindi ole aika standardi. Jotkut tosin tykkää vähän vaihdella avausta position mukaan esim. 3,5 tai 4 etupellosta mutta vain 2,5 bb napilta.

Ite rankasen limppaajia vahvoilla käsillä yleensä vähän ankarammin, kun maksavat yleensä joka tapauksessa ainakin NL5-25.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Täälläkin oli jotain keskustelua aiheesta: adjustaaminen avauskorotuksen mukaan?
    • Lunarta
      Lunarta
      Bronze
      Kiitos linkistä ja pikaisista vastauksista.

4BB reissu oli peräisin tuolta perusstrategian puolelta, mutta en oikein koskaan omaksunut sitä.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Onko järkee vähän enemmän vaihdella noita reissukokoja riippumatta kädestä tai positiosta et jos pöydäs on edes yks tai pari vihua, jotka ajattelee peliä tavallista enemmän, ettei ainakaan saa sitten juonesta kiinni että kuka reissaa mistäkin positiosta ja millä kädellä ja minkä verran? Vai meneekö liikaa muuvailuks ainakin mikrotasoilla?

Toiv. joku tajus tekstistä jotain, meni vähän sekamelskaks.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No siis jos on ajattelevia vihuja, niin ei sun kannata avauskokoa muuttaa ollenkaan.
      Avaat aina saman, niin eihän ne voi päätellä siitä yhtään mitään.

Sitten taas jos on ihan jotain überpaisteja mitkä maksaa kaiken eikä koskaan esim korota, niin voi alkaa tekemään mitä vaan. Esim korota isoilla pareilla 10bb preflop jos ne ottaa sen kiinni kuitenkin. :f_biggrin:

Aika kärjistettyä mutta...
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Sanotaanpa vielä, että ajattelevien pelaajien kanssa ei tietenkään ikinä käden vahvuuden mukaan kannata vaihtaa avauskokoa, siitä saa vähän turhan helpot riidit. Toiset taas avaa eri positioista eri verran, ja tähänkin kuuluu muutamaa koulukuntaa. Toiset avaa aikasesta enemmän ja myöhäsestä vähemmän, toiset toisinpäin ja kummallekin löytyy ihan hyvä perusteluja. Mutta aina siis tietysti kädestä riippumatta.

Ite NL aikoina avasin niin, että EP 4bb, MP 3.5bb ja LP 3bb.
      Tykkäsin näin sen takia, että pistän vihut maksamaan enemmän jos ne haluu lähteä mua vastaan pelaan kun oon OOP ja taas kun latesta ryöstän blindeja, niin pitkässä juoksussa säästän niinä kertoina kun joudun raise/foldaamaan.

Vähän samaa ajatusta siis kun 3-betataan niin positiosta 3x ja OOP 3.5x+ jne :)