Blindien puolustaminen

• NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Kattelin HEMistä leakkeja ja huomasin että voitot blindien kohdalla on aika lailla miinuksella.

En oo noissa nl2/nl4 oikeestaan tehny vastaryöstelyä (itse oon ryöstelly sitäkin enemmän), koska vihuilla on todella alhainen steal-arvo joten yleensä varsinkin tiukoilla vihuilla on aina käsi jos ne avaa CO, BU tai SB, eikä ne ymmärrä blindiryöstöstä mitään. Ja koska enemmän noita marginaalisia ja heikkoja käsiä yleensä on blindeissa niin en oo lähtenyt vastarintaan. Tietysti löysiä vihuja vastaan sopivilla käsillä.

Eli minkä verran just noissa nl2/nl4 kannattaa lähtee vastarintaan? Profittia sekin olis kun sais vähennetyä tota rahan menetystä blindeista. Vihut ei kuitenkaan yleensä oo luopumassa kädestään vastaryöstöön vaan lähtee aina vähintään flopille mukaan.
  • 9 replies
    • Haaskis
      Haaskis
      Bronze
      Itselläkin blindien pelaaminen aivan hukassa 2/4NL peleissä, kannattaako microissa edes puolustaa blindia jollain 54s tai 55 parilla?
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Ei kannata puolustella microissa hirveesti ja herkästi jos lähtee paljon puolustaa ne sukeltaa vaan lisää. Maksaminen kannattaa todella harvoin jos ei oo tarkkoja riidejä joilla potin voi viedä. Mulla ainakin sb sukeltaa vähintään sen -10bb/100 ja bb -25bb/100, jos joku saa noi plussalle niin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan :) Muissa positioissa tehään sitten tulosta sen verran että se kuittaa blindien sukeltamisen.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      6maxissa iso blindi sukeltaa 17bb/100 jos kippaa aina. SB sukeltaa 8bb/100 jos sen foldaa aina (pyöristetyt luvut).

Joten jos blindilta häviää tota enemmän, kannattaa suosiolla kipata aina niin pääsee halvemmalla. Ja opiskella sitä lisää.

Teksun blindipelistä en niin paljon tiedä, mutta ompun puolella tuo on se lähtökohta mistä aletaan hommaa avaamaan.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      jos bb:hen lasketaan vaan bb käsiä se sukeltaa imo 100bb/100 ja sb 50bb/100 ;)
    • Lehn1nger
      Lehn1nger
      Bronze
      Pokertrackerissä ainakin näkee positiot välilehdessä "without blind" sarakeen.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Niinhän se onkin. :) Ajatusvirheys.

Mutta siis perusperiaate on siinä että jos sieltä blindeiltä pystyy tekemään voittoa silloin kun siitä päättää pelata, niin sehän on kannattavaa. Eli filtteriin vaan positio blinds ja VPIP=true.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Mutta siis perusperiaate on siinä että jos sieltä blindeiltä pystyy tekemään voittoa silloin kun siitä päättää pelata, niin sehän on kannattavaa. Eli filtteriin vaan positio blinds ja VPIP=true.
      Piti itekin tsekata. 95bb/100 17.5k käden jälkeen :D

Kokonaisuudessaan teen silti itekin noista kuoppaa, mut ei kait se 6-maxissa niin synti ole. Fullissa vielä vähemmän. Sit kun aletaan pelaa jotain 3-kätistä (kun ongamella moisia pöytiä näkyy olevan) niin siinähän niiltä pitäskin jo pystyä takomaan voittoja.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      hii biittasin poun vpip=true sb 105bb/100 bb 130bb/100 :) viimeset 50k kättä
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PopaS
      hii biittasin poun vpip=true sb 105bb/100 bb 130bb/100 :) viimeset 50k kättä
      Ihmekös tuo. Enhän mä osaa edes pelata :D

Tai katotaan nyt jos mä saisin EVn kiinni in 35k hands :f_wink: