Nl10 pikku stäkin puskun maksu

• againAA
      againAA
      Bronze
      Tässä equilabbia opettelen

Vihu ainoastaan fold/puskee 55+AQo+AJs pelannut n.50 kättä tällä tyylillä.
      Kaksi esimerkkiä,missä mukana.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($16.64)
      BB ($9.44)
      UTG ($20.38)
      UTG+1 ($1.63)
      CO ($6.49)
      Hero ($9.85)

Dealt to Hero 8:spade: 8:club:

fold, UTG+1 raises to $1.63 (AI), fold, Hero calls $1.63, fold, fold

FLOP ($3.41) Q:diamond: 3:diamond: 4:club:

TURN ($3.41) Q:diamond: 3:diamond: 4:club: J:diamond:

RIVER ($3.41) Q:diamond: 3:diamond: 4:club: J:diamond: T:club:

UTG+1 shows A:heart: Q:club:
      (Pre 45%, Flop 91.2%, Turn 95.5%)

Hero shows 8:spade: 8:club:
      (Pre 55%, Flop 8.8%, Turn 4.5%)

UTG+1 wins $3.19
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($9.59)
      BB ($3.65)
      UTG ($3.50)
      UTG+1 ($20.46)
      CO ($4.49)
      BTN ($14.08)

UTG posts $0.10

Dealt to Hero A:heart: K:heart:

UTG raises to $0.25,
      fold, CO raises to $4.49 (AI), fold, Hero calls $4.44, fold, UTG calls $3.10 (AI)

FLOP ($12.58) 8:diamond: 5:spade: 3:spade:

TURN ($12.58) 8:diamond: 5:spade: 3:spade: 6:spade:

RIVER ($12.58) 8:diamond: 5:spade: 3:spade: 6:spade: 7:club:

UTG shows A:club: K:diamond:
      (Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 2.4%)

CO shows 7:spade: 7:heart:
      (Pre 60%, Flop 83.2%, Turn 95.2%)

Hero shows A:heart: K:heart:
      (Pre 22%, Flop 8.4%, Turn 2.4%)

CO wins $11.75

VO Voitto Tasan
      CO 39.66% 37.12% 2.54% 55+, AJs+, AQo+
      SB 60.34% 57.80% 2.54% TT+, AKs, AKo

Jos lisää AQ:t on 55%voittoosuus ,pelkilläAQ:lla 40%voittoosuus,jätin siis AQ:t pois.
      TT+AKo+ maksu ok.88 maksu oli siis huono,jäikö minulta jotain huomioimatta tai olenko laskenut väärin.Siis rupean maksamaan vastaavanlaisissa paikoissa TT+ AKo vai eristänkö mieluummin lyömällä allin.
  • 6 replies
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja againAASiis rupean maksamaan vastaavanlaisissa paikoissa TT+ AKo vai eristänkö mieluummin lyömällä allin.
      Joskus oon ittekin näitä pohtinut.

Ekaksi varmaan pitää miettiä paljonko haluaa flippailla tollasia vastaan. En itte pahemmin tykkää flippailla... Mut mä oonki paisti :f_biggrin:

Mutta jos kelailee tota maksaako vai eristääkö, niin kannattaa varmaan miettiä myös millaisia vihuja on vielä toimimatta. Esim mitä tekee TT, JJ tai AK kädessä, jos takaa joku herää puskemaan oman maksun jälkeen. Jos noilla maksaa ja perästä tulee vielä pusku, niin aika nihkee on kopata. Jokseenkin aina on perässä. Joku vois tietty laskea millä rangella normiregu puskee päälle tollaseen coldcalliin stäkkikokojen ollessa se about 100bb.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Vihun 55+ AQo+ AJs+ rangea vastaan reikin/varianssin/muiden seikkojen takia voidaan miettiä erilaisia vaihtoehtoja:

Jos halutaan 60% niin equilab antaa QQ+
      55% niin JJ+
      50% niin TT+, AKs
      45% niin 88+, AKs, AKo

Eli aika timmillä rangella voidaan kopata. Koppaisin ite varmaankin jotain JJ+, AK. Ongelma löysemmän rangen kanssa vaan on siinä että jos vihu puskee aikasesta niin herokin joutuu päätöksensä tekemään aikaisin pelitapansa suhteen. KK+ en ikinä eristäisi, JJ/QQ/AK on sit sellasia että voi mun mielestä jo eristää pikkusen tai isommin pöydästä riippuen. Pahin tilannehan on se että hero vain maksaa jollain JJ-tyylisellä kädellä ja takaa maksetaan myös, jolloin ollaan tosi moneen floppiin nihkeessä spotissa kun sivupotti on tyhjä ja herolla on keskipari tjs.

Mutta näissä ei mun mielestä kannata ottaa 'turhia' flippejä, kun vihun puskurange on kuitenkin noin vahva niin ei sekään sitä shovea hirveen usein tuu tekemään, vain ~7% ajasta.
    • partane
      partane
      Gold
      Ei varmaan niin hirveen suurta merkitystä. Ainakaan tommosta 45bb pinoa vastaan, kun nyt et oo kuitenkaa irtoamassa vaikka joku shoveiskin.

Jos oletetaan et vihul on vaikka 10bb - 15bb pino, niin mun mielestä on hyvä käyttää eristyksessä standardina minireissua. Jos joku iso pinkka survoo voi vielä irrottaa osan rangestaan ja maksaa puskun top rangella.

Ite en oo kyl kovin pelokas flippailemaan yleensä (ainakaan shortstäkkejä vastaan.) Tykkään näit shortstäkkejä vastaan arpoa suht. lightisti.

MP2 49.24% 46.63% 2.61% 55+, AQs+, AQo+
      MP3 50.76% 48.16% 2.61% 66+, AJs+, AQo+

Tää ois varmaan mun käsijoukko mikäli rakea ei maksettais ollenkaan.

MP2 47.45% 44.62% 2.83% 55+, AQs+, AQo+
      MP3 52.55% 49.72% 2.83% 77+, AQs+, AQo+

Tää ois mun käsijoukko jossain nl200 - nl400 limiteillä, missä rakea maksetaan jo melko vähän suhteessa pottien kokoon.

MP2 42.42% 39.81% 2.61% 55+, AQs+, AQo+
      MP3 57.58% 54.98% 2.61% 99+, AQs+, AKo

Tää ois mun käsijoukko microissa (ilman rakeback diiliä.).
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Ite tekisin tollasesta vihusta notet mikä on oma koppirange. Kun niitä tottuu laskemaan, se onnistuu nopeesti vaikka samalla kun pelaa. Laittasin millä koppaan 35BB, 25BB, 15BB tai joskus laitan vaan 35BB ja 20BB.

20BB:llä 5 prosentin reikillä optimaalinen koppirange on BBvsSB TT+, AKs.
      Sit taas 15BB stäkeillä 5 % reikillä ja 30% rakebackillä BUvsCO optimaalinen koppirange on 99+, AKs. Huomaat varmaan että ero ei oo iso vaikka tilanne onkin vähän erilainen. Yleensä osut aika lähelle optimirangea kun lasket vaan millä saat 50% voitto-osuuden. Sit ku totut käyttämään equilabia ja laskemaan näitä, pystyt pöydässäkin pyörittelemään raket ja positiot mukaan.

Partaselle semmonen huomio että tota rangea vastaan mikä sulla on vihulla, oikea koppijoukko reikittömässä tilanteessa on löysimmillään 15BB efektiivisillä (isompi stäkki -> tiukempi koppijoukko)99+, AK :f_cool:

Tykkäisin eristää semmosilla käsillä, millä mua inhottais mennä postflopille tyhjässä sivupotissa jonkun kanssa, eli ainakin AK ja JJ-. KK+ ois melkein aina flätti iteltä, paitsi jos vihut takana tietää tän mun plänin. Sillon eristäisin kaikella mitä en kippaa.
    • partane
      partane
      Gold
      Äh mulla tuli nyt aivopieru täs. Mehän tosiaan eristetään ja takana 2 pelaajaa toimimatta. Mut joo...

Saattasin silti survoo näil rangeil, jos olettaisin et se on jotenkin epäsuorasti +EV. Jos paisti esim. ostaa isolla sisäänostolla pöytään hävittyään flipin. Muu pöytä aktivoituu sitä myötä ja sitä myötä pöydäs on enempi valuee jne.

Nää ranget kummiski pätee jos oletetaan et oon viimesenä toimimassa ja päätös ois kopataanko pusku vai ei.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja partane
      Nää ranget kummiski pätee jos oletetaan et oon viimesenä toimimassa ja päätös ois kopataanko pusku vai ei.
      Ei aivan, tätä just tarkotin. Oot kyllä ihan oikeilla jäljillä, mut pikku vipa tulee siinä, että oot laskenu millä rangella on vähintään 50% voitto-osuus vihun rangea vastaan. Ongelma on siinä, että sillon sun rangen pohjalla on liian pieni voitto-osuus. Näissä tilanteissa missä vihu painaa sua (efektiivisesti) All-in, sun koppirangen (tai eristysrangen) täytyy olla sellanen, että jokaisen käden voitto-osuus on riittävä (esim. 15BB efektiiviset, hero BB, vihu BU, ei reikkiä tarvitaan n. 45,9%). Jos siis katot range vs range osuuksia, teet tappiota rangen pohjalla.

Tän saa määritettyä helposti equilabilla: määritä vihun käsijoukko, paina heron tyhjän käsijoukon vasemmalta puolelta vihreää nuolta ja valitse voitto-osuuden laskin. Aseta minivoitto-osuudeksi tarvittava VO ja laske käsijoukko. Ruutuun tulee käsijoukko, jossa on vain ja ainoastaan jokainen käsi, jolla on riittävä VO.