Kysymyksiä preflop rangesta?

• Lunarta
      Lunarta
      Bronze
      Moro! (BSS, NL10)

Käsiä on takana jonkin verran (yli 10,000, vaikea arvioida tarkkaan) ja olen alkanut aprikoimaan muutamien käsien vahvuuksia. Potentiaalisia käsiä pidän erittäin vahvoina tässä vaiheessa (taskuparit, suittarikonnektorit) koska ne on yleensä helppo pelata ja voivat olla valmistuessaan hyvinkin näkymättömiä (suuri tuotto, pieni tappio).

Vastaavasti AQ, AJ(jopa suittareina) ja kaikki suittariässät aiheuttavat minussa paljon levottomuutta, olen jopa alkanut suoraan kippailemaan näitä käsiä preflopilla. Parhaita mahdollisia "monstereita" AQ:lle olisi jonkinlainen Q, 7, 2 eri maita, mutta tässäkin nirvanassa voit hyvin hävitä yliparille. Muistettakoon vielä, että tämä on niitä helpoimpia floppeja, kaikki ässän (mutta ei rouvaa) sisältävät flopit ovat huomattavasti vaikeampia pelata.

Kysymykseni kuuluukin, ovatko nämä kädet silti hyviä käsiä? Tulisiko minun odotella kokemuksen karttumusta, vai yksinkertaisesti opetella pelaamaan näitä käsiä paremmin? Tällä hetkellä ne ovat minulle vain hävittyä rahaa.
  • 1 reply
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      AQ, AJ on ihan hyvii käsii. Noiden käsien voitollinen pelaaminen vaatii monesti pottikontrollia. Yleensä saat erilaisiin boorditekstuureihin 2katua valueta, mutta kolmas menee sitten paremmalle kädelle (paljon poikkeuksia mikrotasoilla). Pottikontrolli onnistuu parhaiten yleensä position puolelta, joten esimerkiksi AJo on helppo kippi aikaisen position avaajaa vastaan.

AQ, AJ, AT käsien ongelma on toi kikkeri. Se ei oo paras, muttei toisaalta huonoinkaan mahdollinen. Jos sulla on hudi nii voit vastustajan käsijoukkoon tietystä positosta tarkastaa onko esimerkiksi AJo kuinka hyvissä sitä vastaa. Vastustajalla kannattaa olla pari heikommalla kikkerillä olevaa Ax kättä käsijoukossaan jotta pelaaminen on kannattavaa (AT, A9s esim).

Suosittelen, että lataat koneellesi pokerstrategyn Equilabin

ja tutustut Käsianalyysipalveluun