90K NL30/NL50 kättä - statseista huomioita?

• XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Eli tässä on kaikki kädet mitä oon Ongamella pelannu NL30/NL50 tasoilla. Statsit ei ehkä ihan kerro täyttä totuutta, sillä peli on muuttunu matkan varrella paljonkin. Eka 45k kättä oon pelannu suunnilleen breakeven peliä ja tokan puolikkaan taas voitollisesti. Mut tässä yhteenvetona muutaman kuukauden statsit itsestäni:

Omaan silmään näky heti, että oon Buttonilta ollu kaikista löysin ja passiivisin, vaikka siitä pitäis varmaan just pelata kaikkein aggressiivisimmin? Huomaako kokeneempien pelaajien silmät noista statseista mahdollisia vuotoja ja mihin mun kannattais kiinnittää erityistä huomioo?
  • 5 replies
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tossa vielä cbetti ja fold to cbet statsit

3b poteissa:

• BustoTinker
      BustoTinker
      Bronze
      pistä viel fold to 3bet

imo voisit 3bettaa enemmän (etenki IP ja overall muutenki)

Vähemmän avauksia SB (kiinnitä enemmä huomioo vihuun BB:llä ja kuinka paljo se kippaa vs sb. Itel oli toi statsi 84 % aluks kiitos Heads Up taustan lol
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tot fold% vs 3bet = 65% :f_eek: Musta tuntuu että mun perusongelma on että pelaan pikkusen liian nittiä.

Ehkä tohon alhaseen 3bet statsiin vaikuttaa jonkin verran se, että mulla on suht tiukka pöytävalinta -> pöydässä on usein paljon paisteja ja 3betin joutuu pitään aika valuepainotteisena, tai sit ei oo samplee vihujen fold to 3betistä.

Hyvä huomio toi SB ryöstö. En ees tajunnu et mulla on 40% steal range siitä, mut toisaalta siihen vaikuttaa myös pöytävalinta -> yritän aina istua nitin oikeella puolella ja paistien vasemmalla puolella, joten yleensä mun vasemmalla puolella istuva foldaa paljon ryöstöön. Joitain vastaan mun SB ryöstörange saattaa olla jopa 100%.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Myös mä kiinnitin huomiota ryöstöihin SB:stä ja sit 3bettiin, mut pöytävalinta selittää sitä ainakin osin.

CO:sta pystyisi ryöstämään ehkä vähän enemmänkin, etenkin jos takanasi istuu yleensä nitti tai useampi - varsinkin jos se on heti seuraava, saat ostettua position aika usein, vaikkeivät blindit vielä preflopilla kippaisikaan.

BB:n osalta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti SB:tä vastaan pelaamiseen - moni kippaa liikaa positiosta laajaa rangea vastaan.

Kannattaa tutkia myös BU ja CO tarkemmin, koska jos pystyt 20bb/100 voittotahtiin akselilla UTG-MP, niin pystyt vielä parempaan akselilla CO-BU. Tietysti otannat positioittain eivät ole vielä kovin huikeita, että sikäli varauksella tämä. Katso esimerkiksi miten on sujunut CO:sta ja BU:sta ilman aloitetta pelaaminen ja spekulatiivisten käsien pelaaminen.
    • jougi
      jougi
      Bronze
      -Itelle pistää eniten silmään toi todella matala WTSD%, tota on vaikee tarkemmin analysoida näkemättä peliä, mut voi olla et kippaat jossain vaihees liian hyviä käsiä tms.

-Muuten pre-ranget näytttää olevan aika hyvin hallussa positioittain. CO vois varmaan avata löysemmin, kun sanoit et valkkaat veilä pöytiä missä nitti oikealla, sillon CO:n avausrangea on syytä laajentaa reilusti kun usein saadaan "pelata" 2 buttonia ja flopilla ei tule vaikeita päätöksiä nittiä vastaan OOP.

Alkuperäinen kirjoittaja XdzhX

pöydässä on usein paljon paisteja ja 3betin joutuu pitään aika valuepainotteisena

-Tää riippuu tosi paljon paisteista, mut tiettyjä pelaajia haluat laajentaa sun valuerangen ja eristää paistin HU-pottiin kanssasi ja sun 3betvaluerange voi olla helposti läempänä 15 %.

-BTN/CO pitäis pystyä tekemään enemmän voittoo niin kuin aiemmin mainíttu jo.

-Fold to cbet näyttää aika korkealta, et 3bettaa paljoa, meet flopille vahvemmalla rangella, joten tiettyjä pelaajia vastaan voisi löytyä hyviä floattipaikkoja, koska nyt näyttää et jatkat pääasiassa vahvoilla käsillä.

-Näyttää et foldaat BB:ltä vähän liikaa käsiä, BU:lta stealataan aika paljon ni sitä kannattaa miettiä et ei ainkaan pre vuoda automaattisesti rahaa.

Yleisenä ajatuksena noista tulis et sua vastaan olis reguna aika helppo pelata, pelaat aika rehellisesti ja sun ranget on valueheavy. Koita vaikka vähitellen avata peliä positiosta, BTN vähän lisää 3bettejä ja CO enemmän raiseja kun nitti oikeella. Postfloppia on vaikee tosiaan kommentoida tarkemmin,.