Uran pahimmat kuopat?

• Rotta81
      Rotta81
      Bronze
      Haluaisin aloittaa ketjun ja selvittää millaisia downswing kuoppia porukoilla on ollut pahimmillaan ja miten niistä on selvitty?

1. Kuinka syvä kuoppa oli ja millä tasolla?
      2. Kauanko kuopan umpeen saaminen kesti ajallisesti tai kädellisesti?
      3. Oliko usko koetuksella ja puotitko tasoa?
      4. Koitko itsesi paremmaksi pelaajaksi kuopan jälkeen?
      5. Mikä downswingin aikana oli pahinta, vähensitkö pelaamista vai lisäsitkö?
      6. Mistä kuopan tulo johtui?
      jne. jne. :f_love:

Itellä on pahimmat kuopat ollut siinä 10-15BI:n välimaastossa NL50 tasolla ja alemmilla tasoilla myös melkeen yks samanlainen per taso. NL30 tasolta jouduin kerran tasoa myös pudottamaan.

Usein kuopan paikkaaminen on sujunut nopeammin kun sen kaivaminen, en tiiä mistä johtuu mutta itsellä on näin ollut, onneksikin. Kuoppa on yleensä ollut luokkaa 15K hanskoja alusta loppuun joten kohtuu nopeasti on tullut myös paikkaaminen siinä. Yleensä lisään pelaamista kun oon miinuksilla pahasti ja keskityn sessioihin erittäin kovasti. Tiukennan peliä ja kyttään enempi fisuja.

Usein downswingissä joudun tosi tarkasti analysoimaan ja hakemaan tukea omille hyville ja huonoille päätöksille eli kyseenalaistan omaa peliäni. Mietin pokeria enemmän myös silloin. Yleensä aina kuoppa ja sen paikko on entisestään lisännyt uskoa omaan peliin ja on siinä aina jotain matkalla myös oppinutki. Virheistä oppiii! :f_cool:

Kuopan tulo on yleensä itsellä seurausta siitä että häviää jonkun ison potin huonon tuurin takia ja seuraavat virheet tuleekin heti perään siitä että alkaa takomaan helpommin kalkkuja keskelle tilanteissa joissa pitäis hieman malttaa analysoida. Adrenaliini ei oo hyvä kaveri pokerissa, tahtoo tehä hätäseksi eikä huomioi kaikkea mitä isoissa päätöksissä pitäis. Sit on sen jälkeen taas huonoa tuuria ja downswing alkaa muotoutuun. :f_biggrin: Se on itselläni ollut ikään kuin huonon tuurin ja impulssien sopivaa vuorottelua ja tulee olo että ei mikään onnistu.

Laittakaa muutkin tähän ketjuun jatkoa! Hyvää lukemista sillon kun tuntuu että orastava alamäki on menossa. Itselleni ainakin vertaistuki auttaa hyvin ja alkaa jälleen rauhassa hakemaan omaa A-peliään. :)
  • 29 replies
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      -38bin kuukaudessa partyn nl2 pelkästään ohivetoihin. Muu kuoppa sitte paljo isompi.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mun isoin kuoppa ei tule koskaan täyteen. Sen verran suuri lovi että menee vähän aikaa ennen kuin se on ummessa. Mutta pahin tilttikuoppa osuu muutaman vuoden päähän. Olin grinnannut rollin noin 1,5k ja löysin kaamean sekopää ja tilttasin sitä vastaan ihan totaalisti. Kun se oli aikansa raiskannut mua niin hän poistui pöydästä ja jätti mut regujen armoille. Olin sen verran lämmöissä että painoin hieman vajaa kilon mun rollista. Ainoita kertoa kun oli oikeasti menossa boikki ilman järkeä. Muistan fiiliksen kun vihdoin sain hakattua käden irti hiirestä ja ymmärsin asian. Raha ei ollut niin suuri ongelma kuin se että ymmärsin kuinka painoin puolen vuoden duuni parissa tunnissa pihalle.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kuopassa on aina molemmat reunat, muistakaa se. Pelkkä liukumäki ei ole vielä kuoppa. :)

Jos PLO kuopat kelpaa, niin kuoppasin Rushissa aikoinaan PLO25 pöydissä 40bin (tonni!) parissa päivässä. EV oli mukavasti pari taalaa plussalla, joka ei kyllä kauheasti lämmittänyt.
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      NL1000 starsilla, abaut puolen tunnin sessio, EV +1k, reaalitulos -2k. En oo sen jälkeen pelannu NL1000 :D Mutta tää oli minun pojan syntymän aikoihin, joten en käytännössä tiltannu ollenkaan ku olin niin huumassa vauvasta. Ja pelasin aika hyvin joten jäi hyvä fiilis.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ms. Zanfess: Hei ukko, mä oon ihan poikki ku vauva on huutanu koko yön...

Zanfess: (syö leipää) mums... No mut hei (mums mums) kyl se siitä (mums).

Ms. Zanfess: No kuis meni, kiva et sä oot sentään hyvällä tuulella.

Zanfess: Hyvin hyvin (mums), aika hyvä fiilis. Annatko sielt jääkaapista lisää makkaraa leivän päälle?

Ms. Zanfess: Ihanaa kulta! Nythän me voidaan sit lähtee sinne Madeiralle lomamatkalle, mistä ollaan aina puhuttu! Ei haittaa vaik pelaat kaike yöt, tää on ihanaa just nyt!

Zanfess: Kelpaisko Madeiran sijasta Naantali, mä hävisin kaks tonnia. Mut kivaa oli.

Ms. Zanfess: :f_eek:

Menikö ees lähelle? :)
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      En oo tähän päiväänkään mennessä puhunu kyseisestä summasta mitään :D mainitsin vaan että "tuli vähän turpaan tossa.. eeeeei isosti, mutta vähä kävi huonot vaan"

Ignorance is a bliss vai mitenseoli :f_cool:
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Juuh, yleensä kuopista kannattaa olla ihan hiljaa ellei kuuntelija ymmärrä mistä pokerissa on kyse.
    • Leakmund
      Leakmund
      Bronze
      Viime talvi. Umpeen kuromiseen meni yli 2000 MTT:tä. En muista enää miltä tuntui. JINX!

• maketchup
      maketchup
      Bronze
      Joku 1,5k$ tasoina oli NL20-NL50. Joista 10-15 biniä NL50 tasolle ja loput pienemmissä.

Kuoppa oli siis bineissä jotain 50-60 biniä, kuopan umpeen pelaamisessa meni noin 1,5kk tjsp.

Söihän se itseluottamusta ja taas oli pokerin lopettamisaikeet mielessä. Kovalla työllä ja oman pelin tutkimisella päästiin taas pinnalle + hyvillä palautuksilla.

Edit: Ja joo, puotin tasoa aina NL4 asti. :)
    • Europhoria
      Europhoria
      Bronze
      En tiiä, enkä taida halutakkaan tietää. Pelaan mikro tasolla sittareit ja kuopassa ollaan oltu siitä asti kun n.8 vuotta sitten aloin pelaan. Hetki menee viel et tuon kuopan täyttää...
    • darhem
      darhem
      Bronze
      jees kuoppa oli syvä mut nyt tultiin ylös ku fulltilt avas.
      Siel on aina pelit toiminu. Harmi et ei oo enää jurrisii jenkkei siel

-----------------------------------------
      nauloil menee aina katki
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Tämmöne mehukas tuli viime kuun puoliväliin :f_love:

Rahassa varmasti suurin mut big blindeissa tuskin.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Eiks kuopassa pitäisi olla reuna myös oikealla?
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tilttari
      Eiks kuopassa pitäisi olla reuna myös oikealla?
      Toi on pulkkamäki sitten :P
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Mäkihyppytornilta toi käppyrä näyttää :P

"Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrin nokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan ´up yours´" Matti Nykänen
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      "Pokerin suuressa ylämäessä isotkin kuopat näyttävät loppujen lopuksi vain pieniltä töyssyiltä."
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Pokereihi on survottu autot ja asunnot.
    • kimkantoluoto
      kimkantoluoto
      Bronze
      http://www.peluuri.fi/
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Tällä hetkellä menossa lyhyen pokeriurani pahin downswing: rolli oli vikko sitten jotain 260dollaria, jäljellä 144dollaria. Tasoina NL5 bss ja NL10 mss. Joka päivä tulee turpaan, eikä mikään tunnu auttavan. Itseluottamus hukassa ja usko tähän peliin alkaa loppua. Toivottavasti kääntyy voiton puolelle. En vaan jaksa uskoo enää kovin kauaa.

Rahallisesti toi ei nyt niinkään haittaa, lähinnä ajattelen sen niin, että olen viikossa hävinnyt lähes puolet rollistani, jota olen kasvattanut kuukausia NL2 aloittaen. Vihdoinkin kun tuntui, että peli alkoi kulkea...
    • 1
    • 2