SnG Super turbo

• Ertzi
      Ertzi
      Bronze
      Oletteko itse kokeillut onneanne tässä "räiskintä" pelissä. Super turbo SnGssähän blindit nousee 30sekunnin jälkeen joten voisi sanoa että joka käden jälkeen blindit on noussut joten aika moista all in räiskimistä tulee olemaan jos 5 käden jälkeen blindit on luokkaa alkustäkki. Voisi sanoa että Ax on aika varmasti all-inin arvoinen.

Niin strategia puolesta, että olisiko tähän jotain "keinoa" pärjätä ilman tuuriakin?

Itse olen ajatellut "pysytellä" mahdollisimman kauan pelissä ja antaa muitten teurastaa toisensa kunnes siellä olisi vaan minä ja stacki rohmu, mutta yleensä merkit vaan kiertää toiselta toiselle ja hetken päästä BB tuleminen pakottaa minut all-iniin 27:lläkin.

Teidän neuvonne? Jos raaskitte niitä antaa ;)
  • 4 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Täyttä mututuntumaa, koska en ole moisessa ikinä ollut. Käytännössä tuo vaikuttaisi kuitenkin siltä, että raaka matematiikka ratkaisee eli jos mahdollista niin odotella minimissään jotain keskitason kättä. Varmaan juurikin tuommoiset A kädetkin on allin käsiä, ainakin jos itse pääsee ensin reissaamaan.

Taskuparit löisin varmaan kaikki allin hieman positiosta riippuen tai ehkäpä loppujen lopuksi aina. Pari nyt kuitenkin on käytännössä aina edellä "paritonta" kättä preflopissa. Riski tietty se, että useampi tulee mukaan jolloin ylikorttien osumatodennäköisyys kasvaa helpolla ikävästi, vaikkei muilla taskuparia olisikaan, erityisesti pienellä parilla, esim. 22-88

Isot connectorit löisin myös, ainakin AK, KQ, QJ, ehkäpä JT myös. Jopa Kx, Qx kädet voisin kuvitella "vahvoiksi" hyvällä positiolla(Button/SB). Kuitenkin, jos sokkopanoksien maksajilla on jo merkittävä osa stäckistä pöydällä niin sieltähän maksetaan tod. näk. vaikka 23o kädellä.

Mutta ei kannata kyllä meikää kuunnella!!! :tongue:

Käytännössähän moisen turnauksen taito osuus taitaa olla lähinnä siinä, että ymmärtää kunkin käden vahvuuden eli mitkä kädet on takana ja mitkä edellä preflopissa. Flopin jälkeistä peliä tuskin paljoa näkyy, paitsi ehkä ihan loppupuolella?

Niin strategia puolesta, että olisiko tähän jotain "keinoa" pärjätä ilman tuuriakin?
      Ilman tuuria pärjääminen moisessa on mielestäni jo ajatuksena melkoinen vitsi. Jos et saa edes keskiverto kättä niin ei auta kuin mennä jollain roskalla mukaan ja tuossa tuskin saa juuri koskaan ryöstöä tehtyä.
    • srz
      srz
      Bronze
      En oo kokeillut, mutta tuollaisten turnausten pelaaminen voi hyvin olla -EV. Jotta peleistä voisi jäädä plussalle, pitäisi oman edgen tuottaa rakea isommin. Kuulostaa siltä, että kummempaa edgeä tuollaisessa on vaikea saada. Mun neuvo: pelaa mahdollisimman hitaita turnauksia.
    • Pahabiitti
      Pahabiitti
      Bronze
      Nuo Super Turbot ovat kyllä 99% täyttä rulettia. Sopivat kyllä hyvin tiltin ensiavuksi. Jos noista minkäänlaista edge koettaa hakea, niin olen kyllä täysin päinvastaisella linjalla kuin edellä mainittu kyttäystaktiikka ainakin fullien ja mtt SnGden suhteen. Alussa kannattaa mielestäni maksaa ainakin myöhäisemmästä positiosta kaikki alle 1/10 stackin suuruiset korotukset, koska olet muutamassa minuutissa pusku tai kippi tilanteessa, jolloin kyse on täysin arvonnasta. Alussa sentään voi olla jonkinlainen pieni mahdollisuus postflop peliin tai jopa bluffiin. Jos onnistut sen sijaan moninkertaistamaan stackisi niin sinulla voi olla hieman enemmän edes puolitaktisia valintoja edessäsi.

Kuten sanottua nuo Super Turbot ovat melkoista arvontaa. Turboja en kuitenkaan suostu nimeämään täysin samaan kategoriaan. Suurin syy tähän on, että koen, että mainitunlaisten kyttäystaktiikkaa noudattavien pelaajien kautta voi saada hieman hitaita pelejä suurempaa edgeä. Ryöstely helpottuu huomattavasti etenkin mtt sng turneissa, joissa rahasijoja on useampia. Nämä perustuvat omakohtaiseen kokemukseen, joten en edes yritä kiistää etteikö passiivisempi taktiikka olisi kannattava. Tosiasia on myös, että jos kärsivällisyyttä ja itsehillintää löytyy, niin hitaammat pelit ovat varmatuottoisempia.
    • Fush
      Fush
      Bronze
      SnG super turbo heads up:t on ihan käteviä treenata hup-taitoja ja noissa 6 pöydissä saa treenattua pusku/kippi vaihetta ja oppii olemaan aggressiivinen. Lyhyissä pöydissä toi ei ihan 99% lottoa ole, mutta suuremmissa se on aika arpomista. Satuin voittamaan 50 pelaajan super turbon roikkumalla mukana ja sopivassa paikassa sormet ristii :)