AK sittarin alussa

• MikaKoivisto
      MikaKoivisto
      Bronze
      Enpä ole vuoteen ainakaan sittareita pelannut ja silloinkin vain vähän. Eilen pelsin 3 kpl näitä 10 hlön pelejä (30 ja 50 taalaa) ja yhdessä olin neljäs, toisessa putosin ekana ja kolmannessa olin kolmas ja sain rahaa. Tänään pelasin yhden ja olin toinen, HU vaiheessa puskin AT ja KQ maksoi ja veti ohi, vähän huono tuuri kun olisin voittanut tuossa vaihesssa oli enemmän stäkkiä.

Ekassa puskin JTo kun olin CO ja jäljellä oli enää 4.55 BB, tämä lienee perusmuuvi? BB maksoi 44:llä enkä päässyt ohi, varmaan sen maksu oli huonompi peli kuin mun pusku? EDIT: Näköjään SNG Wizardin mukaan JTo pitäisi kipata tuosta. En ymmärrä, 4.5 BB jäljellä ja BB tulossa mulle seuraavaan käteen niin miksi ei puskea?

Kolmannessa sittarissa pääsin rahoille kippaamalla kun olin niukasti isoin stäkki, CO puskee ja SB maksaa, nämä olivat keskistäkkejä. Minulla oli BB AKs, kippasin jotta varmistan rahasijan kun joko CO tai SB tippuu ja pelaajia oli neljä jäljellä. Olisiko pitäny sittenkin maksaa riskillä? Koska jos voitan potin niin olen ylivoimainen chip leader. CO oli joku Ax ja SB TT, A floppiin ja olisin voittanut potin.

Toisesta putosin ekana. Kyyläsin kierroksen ei mitään pelattavaa. Sitten tulee AK reissaan 4BB EP, keskeltä joku lyö min raisen, pusken kaikki ja se näyttää KK enkä pääse ohi. Pitäisikö näissä reissata vähemmän ja olisiko tuo pitänyt kipata minireissuun, yleensähän se on AA/KK. Jäljellä oli minulla alkustäkki 30BB.
  • 3 replies
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Suosittelen että lukaset läpi uudestaan ICM käsittelevät artikkelit. Nimenomaan sittareita pelatessa ICM on erittäin tärkeä, mikä todennäköisesti selittää esimerkiks JTo open foldin buttonilta.

http://fi.pokerstrategy.com/strategy/sng/175/

http://fi.pokerstrategy.com/strategy/sng/208/
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaKoivisto
      Toisesta putosin ekana. Kyyläsin kierroksen ei mitään pelattavaa. Sitten tulee AK reissaan 4BB EP, keskeltä joku lyö min raisen, pusken kaikki ja se näyttää KK enkä pääse ohi. Pitäisikö näissä reissata vähemmän ja olisiko tuo pitänyt kipata minireissuun, yleensähän se on AA/KK. Jäljellä oli minulla alkustäkki 30BB.
      Kannattaa pelata sittarin/turnauksen akuvaiheessa kohtuullisen varovasti nuo AK:t. Tuon puskun maksaa yleensä vaan parempi käsi tai sitten oot flipissä jotain QQta vastaan. Eikä noilla tasoilla tarvi vielä flipata.

3BB avaus riittää varmasti, etupositiosta on vaikee pelata muutenkin jos maksuja tulee takaa, saman verran niitä tulee rippumatta siitä lyötkö to 60 vai 80. Samalla jos joku tulee kylkeen niin 3bet on pienempi, eli pääset halvemmalla flopille. Tossa olisin varmaan vaan maksanu flopille ja pelannu siitä eteenpäin. Eli siis varmaan check-fold. Toi miniraise vaan niin usein on se monsteri.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaKoivisto
      Ekassa puskin JTo kun olin CO ja jäljellä oli enää 4.55 BB, tämä lienee perusmuuvi? BB maksoi 44:llä enkä päässyt ohi, varmaan sen maksu oli huonompi peli kuin mun pusku? EDIT: Näköjään SNG Wizardin mukaan JTo pitäisi kipata tuosta. En ymmärrä, 4.5 BB jäljellä ja BB tulossa mulle seuraavaan käteen niin miksi ei puskea?
      Aika paljon ratkaisee se, että mitä muiden stäkit on. Taulukkohan ei ota sitä huomioon aivan viimeisen päälle. CO: sta voi kipata kaiken, vaikka stäkkiä olisi 4,5BB ja blindi tulossa kohdalle, jos matkassa on joku vielä puolella tuosta stäkistä. Toisaalta jos muiden stäkit on sopivia, niin CO: sta voi puskea lähes kaikella edes niukasti kivannäköisellä. Löydätkö jostain historiasta tuon tilanteen stäkkikoot muille, niin voidaan tuumailla asiaa hiukan lisää?

Reissaat aikaisesta positiosta ja siihen tullaan keskeltä kylkeen (vaikka vain minit, mutta silti), niin ei siinä kovin montaa kättä ole jäljellä, mitä selkeästi johtaisit AK:lla, ellei vastassa ole joku kikkailija. Puskulla et saa kippiä ja jonkinlainen arvontahan se sitten on. Turboturnauksissa on ennemmin ja/tai myöhemmin otettava arvontoja ja harvoin niissä kannattaa AK:ta kipata. Tough luck, että vihulle osui niistä kahdesta huonoimmasta vaihtoehdosta toinen.