Turbo vai normi ?

• Jadhu
      Jadhu
      Bronze
      Olen tässä nyt pähkäillyt tämän kysymyksen kanssa jo pitkään. Oma kokemus on, että turboissa on menoa ja räiskettä vähemmän(yllättäen) kuin normeissa.
      Hyvänä esimerkkinä äsken pelaamani 9seat normi sittari, missä kolmannella blind tasolla oli enää kolme jäljellä ! Minä pelaamatta yhtään kättä ja kaksi big stack vihua.

Vihut puskivat joka käteen, mutta sain nopeasti tuplat QQ vs Q9 jonka jälkeen AA piti A2 vastaan. Lopulta nousin voittoon asti

tottakai turboissa räiskettä tulee kun tasot nousevat, mutta ainakin pienillä tasoilla olen huomannut että moni pelaaja räiskii normi sittareissa ensimmäisiin käsiin ja paljon kun eivät malta tasojen nousua odottaa.
  • 9 replies
    • Jadhu
      Jadhu
      Bronze
      Pelasin äsken don sittariakin... 6 jäljellä.. BIg stack raisee pre flop niin, että small stackille jäi flopille 100 merkkiä... Small stack menee all in ja big stack foldaa ?? Ihan hyvä, kun bubblea haetaan eikä voi 100 merkkiä maksaa. Kummatkin oli phoenixista joten teimpä tiketin. Vähän haiskahtaa yhteispeliltä

EDIT: typoja korjasin
    • Timpe198
      Timpe198
      Bronze
      Itse olen parhaaksi todennut turbon ja normin väliin sijoittuvan Speedin. Turbossa tahtoo yleensä mennä liian arpapeliksi tuo pelaaminen, nopeiden tasonnousujen takia ja normit on taas välillä sitä ylenpalttista räiskimistä.
    • Jadhu
      Jadhu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Timpe198
      Itse olen parhaaksi todennut turbon ja normin väliin sijoittuvan Speedin. Turbossa tahtoo yleensä mennä liian arpapeliksi tuo pelaaminen, nopeiden tasonnousujen takia ja normit on taas välillä sitä ylenpalttista räiskimistä.
      Kuinkas nopeat tasojen nousut näissä on ? Doneja pelatessani pelaan mieluusti turboja, koska välillä käy niinkin hyvä tuuri, ettei tarvitse kättäkään pelata.
    • Timpe198
      Timpe198
      Bronze
      Noissa Partyn sittareissa tasot nousee normissa 10min, speedissä 5min ja turbossa 3min välein.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Olen pitkään ollut sitä mieltä ettei ole kovin merkityksellistä miten nopeasti sittari etenee, speed, turbo, normal jne, kaikissa tuntiansiot on suurinpiirtein samat hyvällä pelaajalla. Nopeamissa ROI on pienempi mutta ehtii pelata useamman samassa ajassa.

Merkittävin ero on ne missä blindit on capattu, eli ne ei nouse yli tietyn rajan, jolloin peliin jää enemmän preflop vaihetta suhteessa postflop peliin. Syy tähän on tietenkin että blindit on capattu sen verran korkeelle että siinä vaiheessa ei voi enää pelata postflop, mutta peli pitkittyy jonkin verran koska blindit ei pakota 72o laittaan nappeja kumminkaan keskelle.
    • blinkt
      blinkt
      Bronze
      Oottekos super turboa läiskinyt?
      Se tuntu ihan mukavalta, kolme pelattuna, yhdestä voitto ja toisessa toinen. tais olla noin vartissa koko turnaus ohi
    • Jadhu
      Jadhu
      Bronze
      Noissa Partyn sittareissa tasot nousee normissa 10min, speedissä 5min ja turbossa 3min välein.
      Hmm.. Itse noita turboja mitä oon pelannut, niin niissä ollut 5min just. ja 10min normi.

Vielä noista super turboista. Ei mitään järkeä lähteä arpaa pelaamaan niihin. Niissä nousee tasot sitä tahtia, että morjensta vaan.
    • DeSoya
      DeSoya
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja blinkt
      Oottekos super turboa läiskinyt?
      Se tuntu ihan mukavalta, kolme pelattuna, yhdestä voitto ja toisessa toinen. tais olla noin vartissa koko turnaus ohi

Testaan juuri 50 pelaajan super turboa. 1 min. välein nousee tosiaan tasot. Ihan ok pelata. Aika räiskintää tuntuu olevan tosin, mutta rajoittuu noi päätökset lähinnä sitten pf-peliin vaan..
    • Fama0
      Fama0
      Bronze
      Käsittääkseni normit/turbot/speedit/super turbot jne. vaihtelevat pelipaikoittain, eli yhden turbo voi olla toisen speedi jne.