HU Super Turbo - profitable?

• Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Eli nämä on Full Tiltin huppisittareita joissa on 300 aloitusstäkkin, 15/30 blindit ja taso vaihtuu 3 minuutin välein. Avg. kesto on 2 minuuttia.

Voikohan näissä voittaa raken (joka on 5%, esim. $2+$0.10) edes? Näitäkun olisi kiva grindailla, mutta edge on varmaan tosi pieni jopa huonoja pelaajia vastaan (joita kyllä aika paljon on tullut vastaan). Vaikka olenkin sen $20 tällä hetkellä voitolla, niin EV käyrä on -$7 alhaalla, joka vähän huolettaa. Tarkoituksena on kuitenkin pelailla se 1000 sittaria ja kattoa missä se kana pissii sillä hetkellä.

Tosin kaikkien sittareiden EV käyrä on menossa mulla tällä hetkellä alas... 800 sittarin breakeven, fffuuu... :f_cry:
  • 4 replies
    • Sellu
      Sellu
      Bronze
      Itsekkin nämä tuossa eilen löysin, 40d tällä on tullut uppia pelkästään näitä pelaamalla 2d tasolla. Tuuhan jimi haastaan jos uskallat :f_love:
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Ihme harrastuksia sulla jim. Yrität aina biitata pelejä, jotka on biittaamattomissa kuten plo10 :D

Varmaan oikeella pusku/kippi pelillä vaikee biitata, jos vihut vähänkin järkevämpiä. Jos ne vihut lähtee tossa floppeja kattelee niin sitten varmaan biitattavissa.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Allin EV:n suhteen olen miettinyt seuraavaa. Ilmeisesti HEMin ICM laskuri käyttää ihan perus ICM mallinnusta, joka siis olettaa täydellisesti pelaavat pelaajat.

Mutta vihut eivät ole täydellisiä, he esimerkiksi: kippaavat liian paljon BB:stä, korottavat (mutta ei puske) sekä limppaavat. Tämä taas tarkoittaa, että jos hero puskee sillä nashin käsijoukolla (vaimikäseoli) joka käsittää 10bb:n efekt. stäkeillä 67% käsijoukkoa, niin hero saa blindit useammin kuin joutuu allin täydellistä vihua pelaavaa vastaan. HEM ei ota tätä huomiooon.

Ylläolevasta johtuu myös se, että vihut maksaa paremmilla käsillä mitä Hero puskee. Toisaalta, hero ei voi kopata vihujen minireissuja kovin kevyesti (jos vihujen PFR on vain 20), joten hän kippaa blindeista muuten koppi käsiä. Tämä tarkoittaa, että hero hirveän harvoin on varsinaisesti edellä kun mennään allin - mutta hero voi aina ryöstää, joten heron tilanne ei ole itseasiassa niin karu kuin ICM antaisi ymmärtää.

Täten HEMin allin-ev ei osaa laskea tarkkaan paljonko heron pitäisi ansaita, koska hänellä on yleensä chipeissä etu kun mennään allin - ellei vihu osu heti monsteriin. Ja hero voi jopa 2-4BB:n stäkillä vielä tulla takaisin peliin.

Menikö yhtään oikein?
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Mä pelaan ICM Trainerillä 98% oikein HU 1-10bb stäkeillä. Koitin pelaa noita, lopputulos 25bin downswing. Oksettaa tää downswing. Vihu mm koppas mun 10bb puskun T3o kädellä (ja veti ohi), voi sit siitä miettiä miten käsittämättömän huono vihu oli. Hävisin myös yhden missä mulla oli 19:1 chipleadi. Sanoisin että jos valikoi vihuja ja pelaa ainoastaan niitä vastaan kenen pelissä on isoja virheitä on rake beatattavissa.