Sittarreissa alussa mahdollisiin varastuskorotuksiin reagointi

• Hegetsu
      Hegetsu
      Bronze
      Oon jonkun aikaa miettinyt miten tällaisissa tilanteissa olisi parasta toimia. Full ring sittareiden alkuvaihe, vihu korottaa n. 3BB cut off, button, SB, Hero toimii vihun jälkeen ja muut ovat kipanneet. Herolla on kädessä jotain tän tapaista: AJ,AQ,99,TT,JJ, KQ.

Kannattaako näissä kipata vai korottaa lisää? Maksaminen on mielestäni liian heikkoa peliä. Keskivaiheilla yleisesti ottaen korottaisin tietysti lisää, mutta miten alussa? Olisi mukava saada jotain karkeita suuntaviivoja.
  • 5 replies
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      ei normaaleissa sittareissa musta kannata alkuvaiheessa kauheesti lähtee noihin mukaan. antaa vihujen rosvota ja saada hurja itseluottamus päälle.
      lisäksi tiukan pelaajan maineesta on hyötyä loppupelissä.
      turboissa eri asia :D

mut tää on vaan mun näkemys ja en tiedä kannattaako mua kauheesti kuunnella ku oon ollut tänpäivän kuplapoikana :f_eek:
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Itse pelaisin kyseiset kädet useinmiten näin:

AJ, AQ, KQ, 99 -> call
      TT, JJ -> 3-bet

Joskus jopa saattaisin vain callia kaikki noista käsistä. SB vastaan useammin 3-bettaan, koska on positio kuitenkin

Mielestäni kippi nyt on liian heikko peli kuitenkin noille käsille. Pienillä blinditasoilla tykkään pelata passiivisesti, ettei potit kasva turhan suuriksi kun folding equity on kuitenkin normi paisteja vastaan olematon. Osumilla voi saada kivasti valueta heikommilta pareilta tai ässäroskilta ja myöhäsen position korottajan range on kuitenkin hyvin laaja.
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      noi tt, jj ei kuitenkaan oo musta allin kortteja noin alkuturnauksessa ja sitä ajatellen mieluummin sit vain maksu ??
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Riippuen vihun positiosta ja stäkkikoosta ja siitä, kuinka alussa ollaan (eli onko riidejä) pelaisin luultavimmin näin:

AJ = Fold
      AQ = Call
      KQ = Fold
      99 = Call
      TT = Call
      JJ = Call

Suittareina AJ ja KQ voisi kallistua myös maksuun. Suurin syy, etten 3bettaisi on, etten usko järkevän vihun maksavan tai 4bettaavan huonommilla kuitenkaan. Myös potti on niin pieni, etten sitä halua preflop voittaa kuitenkaan. SB on lisäksi ainoa, jota vastaan on positio, ja tämä vaikeuttaa pelaamista maksun tullessa.
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      tähän olis hyvä saada jonkun valmentajan näkemys mukaan :D