Super turbo sittarit (full tilt)

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Onko kukaan harrastanut näitä enemmäkin? Onko tämä pelkkä lottopeli vai voiko tässä tehdä voittoa. Itse olen pelannut joitakin satoja niitä +-0 tuloksella.

Aika kaamea varianssi näissä ainakin on. Eli 30 binin heiluminen ei ole millään muotoa mahdoton. Riippuu todella paljon kuinka flipit osuu kohdalleen.

Mulla startegia ollut aika pitkälle se että ensin katsellaan ja pelataan vain todella vahvat kädet ja sitten kun sokot kasvaa niin aletaan AI/fold-peli.

Pöytiä tosin täytyy olla paljon ettei mene hermot ainaisiin ohivetoihin sillä niitä sattuu todella paljon kun lyöntejä kopataan vähän millä milloinkin.
  • 10 replies
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Silver
      Oisinko noita 1,50+20$ ehkä sata kappaletta pelaillut ja roi on tällä hetkellä 15-20%, tiedä sitten onko upswingiä vai mitä. Aika kalasta meininkiä noissa välillä on eikä mitenkään vaikeeta ole saada rahojaan sisään edellä ollessaan. Suosittelen noista typohhin artikkeleista all-in -strategioihin paneutumista.

Tuosta multitablettamisesta olen kyllä täysin erimieltä. Vihujen käsirangeihin ja timing-telleihin on käytettävä 100% keskittymisestä, jotta VOI saada rahansa muullakin kuin arvauksella keskelle. En koskaan pelaa mitään muuta samaan aikaan, kun superturbo on käynnissä. Monet varmasti ovat sitä mieltä, ettei vihujen rangeista voi päästä kärryille noin lyhyessä ajassa, mutta kyllä se puskujen määrä kertoo aika paljon näki sitten niitä kortteja tai ei.

Tiukka alussa on tottakai oikea tapa lähestyä noita, mutta position ymmärtäminen näyttää monilla olevan hakusessa ainakin noissa pelaamissani, sillä esim. ATo saatetaan puskea utg: stä ensimmäisellä kierroksella, mikä mielestäni on suuri virhe. Kun blindit nousevat pari tasoa, parilla onnistuneella ryöstöllä pääsee jo rahoille yllättävän useasti.

Isoa varianssia toki noihin liittyy, mutta uskoisin että voitollisesti niitä voi pelata, ja olenpa lueskellut että ammattilaisetkin niitä pelailevat, jotkut jopa paljon.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Jos jaksaa sit and go wizardin avulla noita opiskella, kyllä niillä voittoa tekee. ROI ei koskaan saavuta normisittarien maksimiROIta mutta multitabletus ja turnauksen kesto korvaavat sen. 14$ asti on tosi helpot pelit, 28$+ sitten onkin tosi reguisia ja pääosa voitosta tulee rakebackista.
    • Itikanpistos
      Itikanpistos
      Bronze
      Tottahan se on et noi superturbot on vähän kuin noppaa heittäis.. Mutta kai niilläkin voi tehdä voittoa niinku muissakin peleissä.. Ite pelasin noit superturboi aivan helvetisti yhdes vaiheessa rahaa tuli ihan maan vitusti sit välil sitä meni kivaa tahtia alas päin..

Nois superturbois kun kattoo niin kivasti siel noit kurkohai kavereit näkyy ihme mooveil.. "kädet ristii" ja toivotaan et mennään ohi"

Tietty nois superturbois on sitten pakko puskee millä tahansa kädel all in kun blindit nousee :( mutta ennen sitä.... ei vittu joku kurko 2 offari all in :D D?
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Alkuperäinen kirjoittaja Itikanpistos

Tietty nois superturbois on sitten pakko puskee millä tahansa kädel all in kun blindit nousee :( mutta ennen sitä.... ei vittu joku kurko 2 offari all in :D D?
      Kyllähän K2o on helppo pusku sb:ltä bb:stä vastaan ihan alussa jo, varmaan buttonilta myös, en nyt jaksa kyl tarkistaa, button-pusku riippuu jo aika paljon sb:n ja bb:n maksurangesta.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Shevtshenko
      Oisinko noita 1,50+20$ ehkä sata kappaletta pelaillut ja roi on tällä hetkellä 15-20%, tiedä sitten onko upswingiä vai mitä. Aika kalasta meininkiä noissa välillä on eikä mitenkään vaikeeta ole saada rahojaan sisään edellä ollessaan. Suosittelen noista typohhin artikkeleista all-in -strategioihin paneutumista.

Tuosta multitablettamisesta olen kyllä täysin erimieltä. Vihujen käsirangeihin ja timing-telleihin on käytettävä 100% keskittymisestä, jotta VOI saada rahansa muullakin kuin arvauksella keskelle. En koskaan pelaa mitään muuta samaan aikaan, kun superturbo on käynnissä. Monet varmasti ovat sitä mieltä, ettei vihujen rangeista voi päästä kärryille noin lyhyessä ajassa, mutta kyllä se puskujen määrä kertoo aika paljon näki sitten niitä kortteja tai ei.
      Sadan kappaleen ote peleistä ei kerro vielä yhtään mitään, etenkään superturboissa. Niissä on mahdollisuus isoon varianssiin, joten itse sanoisin, että kokeile 2000 pelin otejoukkoa ja sitten voit nähdä mihin suuntaan pelit kulkee (EV). Yksi parhaimmista 9-max suberturbo-pelaajista 5.30 9-max tasolla on SatoriKid, jonka ROI on 10% (kts. TopShark). Voluumia, voluumia ja vielä kerran voluumia! Tosin jos tarkasti katsoo, silläkin on useamman tuhannen break even-kausi, mikä on täysin mahdollista hyvälläkin pelaajalla.

Itsellä 3360 pelin aikana (9-max, pääosin 5.30, hiukan 10.50) olen runnannut 116 biniä alle odotusarvon, mikä on aika jäätävää. Onneksi grindaan bonusta ja saan rakebackiä, jotta olen kuitenkin voitolla. Rakebackin osuus on merkittävä, joten voluumin kasvattaminen on erittäin tärkeää. Käytännössä post-flop peliä ei ole juuri koskaan, joten multitablettaaminen on helppoa pusku-fold -peliä. Sen takia kaikki regut sitä harrastaakin, minkä takia timetellit ovat turhia, jopa harhaanjohtavia (jos pelaa 16 peliä, tulee pakostakin tilanteita, jossa "päätöksen tekeminen" kestää).

Puskujen määrän näkee heti vaikkapa HEM:n tilastoista, joten yksittäisen pelin seuraaminen on turhaa. En sano, että pelaisin A-peliäni jokaisessa pöydässä multitablettamisen takia, mutta voluumi kattaa ne käyttämättä jätetyt erikoistilanteet. Kyseessä on siis luonnollisesti pelikassan kasvattaminen, eikä huvipelaaminen. Omien pelitilanteiden tarkastaminen esim. Wizardin avulla on hyödyllistä, sekä notejen kirjoittaminen plus regujen merkkaaminen. Lyhyesti sanottuna mielestäni superturbojen biittaamiseen on mahdollisuus push-fold rangen osaamisella ja riittävällä voluumilla.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Bronze
      Montaako pöytää murrrsu pelaa kerralla?

EDIT: ja jos tuo Anssin väite - että $14 on kalaisaa - pitää paikkansa, voisin hyvinkin harkita näiden opettelua. Joten jos haluaisit kirjoitella vaikka proggispäivistä tai blogia, olisi sulla tässä lukija o/
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Menkää kattomaan satorikid ni putootte tuolilta, mä ainakin putosin!
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      Montaako pöytää murrrsu pelaa kerralla?
      Nyt oon päässy aika nopeesti siihen pisteeseen, että 16 pöytää eli maximit Tiltillä onnistuu. Ihan niin montaa en oo saanu aina pidettyä auki (riippuu peleistä & TableNinja välillä hukkaa reggaamisen), mut sanoisin et useimmiten on 14-15 pöytää auki.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Mitkä seikat puoltaa 9maxien pelaamista 6maxeihin verrattuna? Ja tietty toisinpäin.

Itse pelaan 6maxeja paistin ajatusmallilla "on helmpompi päästä rahoille"
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Kuten joskus aiemmin jo juteltiin, 9maxeissa on periaatteessa tärkeempää selvitä kuplassa (3 rahasijaa) ku 6maxissa (2rahasijaa). Kumpi tuntuu itestä paremmalta? Tottahan niissä hiukan noi pöytätilanteet eroaa, 6maxeissa on enemmän tilanteita (lue = mahdollisuuksia), mutta 9maxeihin mahtuu enemmän kalaa :f_biggrin:

Saatan laittaa pian jonkinlaisen blogintapaisen pystyyn superturboista, kun kerran kiinnostusta löytyy, mutta ei juurikaan täältä vielä sisältöä. Laadusta tosin en mene vielä sanomaan... Mitä isommaksi pelit menee, sitä reguisampia. Mutta jos/kun rollin saa kasvatettua oikeille tasoille, on oman pelinkin oltava jo kunnossa, ja tiltillä rakeback on kuten sanottua iso helpotus.

Omia käsiä on liian vähän jaksanut käydä läpi, mutta jos nyt saisi siihenkin muutoksen.