Limppaus

• PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      SNG Study group: ssa minulle tuli vastaan tällainen käsi. Kyseessä on $3,4 turbo 9 hengen SNG PokerStarssilla:

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $50(BB) Replayer
      SB ($2,970)
      BB ($1,620)
      UTG ($1,600)
      UTG+1 ($1,860)
      UTG+2 ($1,010)
      MP1 ($1,320)
      Hero ($1,710)
      BTN ($1,410)

Dealt to Hero J:spade: A:heart:

fold, UTG+1 calls $50, UTG+2 calls $50, MP1 calls $50, fold, fold, fold, BB checks

FLOP ($225) J:club: K:spade: 6:club:

BB checks, UTG+1 checks, UTG+2 bets $50, MP1 calls $50, BB folds, UTG+1 calls $50

TURN ($375) J:club: K:spade: 6:club: 9:diamond:

UTG+1 checks, UTG+2 bets $50, MP1 calls $50, UTG+1 calls $50

RIVER ($525) J:club: K:spade: 6:club: 9:diamond: 4:spade:

UTG+1 checks, UTG+2 bets $50, MP1 calls $50, UTG+1 folds

UTG+2 shows J:heart: T:spade:
      (Pre 28%, Flop 68.6%, Turn 84.1%)

MP1 shows A:club: T:heart:
      (Pre 72%, Flop 31.4%, Turn 15.9%)

UTG+2 wins $625

Itse olisin halunnut korottaa kolmea limppaajaa vastaan mutta keskustelun aikana time bank loppui ja käsi meni kippiin.

Jäin/jäimme arpomaan kipin ja korotuksen välillä.

• Kippi: Eihän tuo käsi ole hyvä useampaa vastustajaa vastaan. Kipataan ja odotetaan parempaa paikkaa, vaikka onkin turbo niin todennäköistä että sellainen löytyy.
      • Korotus: saadaan harvennettua vastustajia ja suurella todennäköisyydellä meillä on positio flopilla.
      • Limppaus: Passiivisissa pöydissä minulla on tapana limpata ässä-suittareita mutta en minä tässä lähtisi limppaamaan. Onko sille perusteluita?

Toisena asiana on, että jos olisin vain maksanut (itse olisin muuten limpannut, suittariässät ??) ja olisin päätynyt tällaiseen käteen flopille. Miten siitä eteenpäin. Tässä kädessä olisin vain maksanut minibetit ja isompaan kipannut. Mutta onko tähän muita pelitapoja?

Muut SNG SG:n osallistujat ovat velvoitettuja selventämään ajatukisaan jos ja kun minä en niitä ymmärtänyt. :sun:

ps. On muuten vaikeaa pelata (vain) kahta pöytää, kertoa käsistään ja kuunnella kommentteja. En minä saanut vihuista tehtyä havaintoja ja vähän jäi aikaa keskustella kädestä. Olen todellinen putkiaivo. Hatun nosto valmentajille, jotka tekevät sitä säännöllisesti.
  • 3 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kyllä mä varmaan tän olisin cut-offista maksanut. Vähänkään aikasemmasta olis luultavasti mennyt kippiin näin alkuvaiheessa turneeta (jos kolme limppaajaa jo edellä).

Flopilta sitten niin kuin itsekin sanoit pelaavasi. Eli nuo minit voi musta hyvin maksaa perässä, kun kertoimet on niin hyvät. Ja isommat sitten voi kipata.

En äkkiseltään keksi parempiakaan pelitapoja turnauksen alkuvaiheessa.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Itse en tykkää pelata multiway potteja, ainakaan AJo:lla. Suittarina olisin limpannut perässä sitä väriä hakien. Jos olisin itse tätä lähtenyt pelaamaan niin reilu korotus preflop ja toivon pääseväni HU pottiin jonkun limppaajan kanssa.

Floppi osuu melko hyvin limppaajan rangeen, joka sisältää ehdottomasti Kx ja Jx käsiä. Lähtisin silti tekemään jatkolyöntiä, koska ollaan positiossa ja ollaan osuttu sentään jotenkin. Vihun minitykset maksaisin loppuun asti, jos kerran pelaamaan ollaan lähdetty. Löytyy lukemattomia esimerkkejä siitä, miten tuollaisten heikkojen betsien jälkeen vihulla on oma pieni taskupari tai sitten surkea osuma flopilta.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Lähtisin yleensä korottamaan tos preflop. Toki siinä on huonojakin puolia, mutta meillä on kuitenkin potentiaalinen käsi hyvässä positiossa. Toki mitä enemmän vihut tykkää maksella niin sitä kehnompi paikka tos on lähtä korotteleen.