SNG Wizard: Opponent hand range vs. Diff?

• FourDe
      FourDe
      Bronze
      Menee off topiciksi mutta miten noita "Opponent hand range vs Diff" käppyröitä pitäisi tulkita? Olen monesti noita Wizardissa tuijotellut ja ei aukee sitten millään.

Edit by zamwise: tämä ketju leikattu käsianalyysiosastolta tänne.

Edit. vaihdoin tähän keskustelua tarkemmin kuvaavan otsikon

.
  • 10 replies
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja FourDe
      Menee off topiciksi mutta miten noita "Opponent hand range vs Diff" käppyröitä pitäisi tulkita? Olen monesti noita Wizardissa tuijotellut ja ei aukee sitten millään.
      Opponent hand range vs. Diff -käppyrä kertoo sen, miten tällä hetkellä analysoitavissa oleva käsi pärjää vastustajaa vastaan silloin kun vastustaja osallistuu pottiin erilaisella rangella. Eli tuossa esimerkissäni kun pistin yhden vastustajan alle ison blindin stäkille, jos vastustaja ottaa 10% käsirangella kiinni, hyödyt 0.8% prizepoolista. Samoin nähdään yhdestä graafista myös mitä tapahtuu jos vastustaja ottaa 90% käsirangella kiinni, hyödyt 0.6% prizepoolista.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Tämä kala ei tajua.... :rolleyes: Voitko koittaa vielä vääntää tuon rautalangasta :f_biggrin: ?

Edit. Tarkennetaan vielä eli kysymys koskee sitä miten tuota taulukkoa/kuvaa/käppyrää pitäisi lukea?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Yritetään nyt vielä ymmärtää toisiamme, en ole vieläkään varma olenko ymmärtänyt kysymystäsi, mutta yritän silti vastata. Kysy ihmeessä lisää jos tämäkin jää vielä epäselväksi. Eli, olin ladannut SNG Wizardiin ketjussa esitetyn käden ja pistänyt yhden vastustajan 40 chipin kädelle. AQo:lla sain aikaan tälläisen käppyrän:

Kädessä oli vastassa yksi ainoa pelaaja, jolle jätetään ainoastaan mahdollisuus maksaa korotus. Pelaaja maksaa korotuksen jollain käsijoukolla. SNG Wizardissa tietyn prosentin omaava käsijoukko on aina samanlainen, eli 10% käsijoukko sisältää aina samat 10% käsistä. Tuo taulukko kertoo korkeussuunnassa paljonko voitetaan (tai hävitään) ja vaakasuunnassa vastustajan käsijoukon laajuuden.

Eli tuo taulukko kertoo samanaikaisesti kaikki mahdolliset vastustajan käsijoukot ja miten se käsi mitä nyt analysoidaan pärjää niitä vastaan. Samasta taulukosta voidaan siis nähdä miten käden arvo muuttuu tässä tilanteessa jos vastustaja koppaa 10% käsijoukolla, 20% käsijoukolla, ym. Siitä on se hyöty että nähdään useampi skenaario samasta kuvasta joka nopeuttaa analyysejä huomattavasti. Samoin tästä kuvasta on helppo nähdä se, miten kapealla tai leveällä käsijoukolla vastustajan pitää joku liike tehdä että se olisi tällä nimenomaisella kädellä kannattavaa pelata, tämä on siis se kohta missä käyrä nousee tai laskee ohi nollapisteen. Näissä kuvissa tuota breakeven-pistettä ei ole, vaan AQo on kannattavaa pelata vastustajan käsijoukosta riippumatta.

Se paljonko voitetaan tai hävitään kerrotaan prosentteina prizepoolista, jos lasketaan ICM-laskuja, eli esim. 24+2 45 hengen sittarissa 1% prizepoolista on 10.80 taalaa, eli yli kolmasosa sisäänostosta.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Heeeeii, pikkuhiljaa alkaa poltella ja homma hahmottua. Vielä silti joudun esittämään tarkentavia kysymyksiä.

Kaivelinpa tuolta omalta Wizardita vielä yhden esimerkkitilanteen. Elikkäs mitä tuo alla oleva kuva mulle nyt kertoo? Olenko siis ymmärtänyt oikein, että koska ollaan koko ajan tuolla plussan puolella, niin minun pitäisi puskea 100% kerroista? Eli vihun rangella ei ole väliä?

`
      Wizard siis antoi minulle tuohon tilanteeseen puskurangeksi 59.6, jonka sisällä käsi oli. Pusku on siis EV+ täysin riippumatta sitä, millainen vihu on vastassa, onko näin?
      Tuossa kyseessä oli siis 6-max Super Turbon bubble vaihe, blindit 30/60 ja stäkit BU 590 (fold) SB Hero 290 (A2o) shove ja BB 920, jos noilla on jotain merkitystä tuohon.

Oonko mie edelleen kartalla?

Onko tuossa käppyrässä tuon kuvaajan alle jäävällä pinta-alalla jotain merkitystä? Vai luetaanko tuota ainoastaan pisteittäin, eli vihun rangella 20% Diff~ 2.6% ja rangella 60 Diff ~ 1.4%. Jos vihun käsi on siis top20% sisällä ja se kippaa, niin minä voitan 2,6% prizepoolizta (siis laskennallisesti)?

Olisin laittanut tähän vielä toisen käppyrän jossa tuo kuvaaja leikkaa x- akselia mutta tekniikka ei pelittänyt niin pitkälle. Koitan kuitenkin sanallisesti muotoilla kysymyksen.

Eli jos tuo käppyrä leikkaisi x-akselia vaikka 40% kohdalla, tarkoittaako se sitä, että pusku on EV+, jos vihu maksaa 40% käsistä ja kippaa 60%? Silloin siis lasketaan että 60% kerroista saat blindit, ja 40% kerroista lasketaan kuinka oma käsi pärjää vihun satunnaista top40% kättä vastaan, onko näin? Mikä tuosta sitten pitäisi tulla tulokseksi että se olisi "hyvä"?

Ääh, nyt menee jo liian umpisolmuun, juuri kun kuvittelin tajunneeni yhden asian niin sotkin itseni uudestaan suohon :f_biggrin:

Ei varmaan kannattaisi alkaa ajattelemaan asioita liian monimutkaisesti vaan keskittyä siihen faktaan että Superturboissa käppyrä menee alaspäin -> jossakin on leakki...
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Heeeeii, pikkuhiljaa alkaa poltella ja homma hahmottua. Vielä silti joudun esittämään tarkentavia kysymyksiä.

Kaivelinpa tuolta omalta Wizardita vielä yhden esimerkkitilanteen. Elikkäs mitä tuo alla oleva kuva mulle nyt kertoo? Olenko siis ymmärtänyt oikein, että koska ollaan koko ajan tuolla plussan puolella, niin minun pitäisi puskea 100% kerroista? Eli vihun rangella ei ole väliä?

`
      Wizard siis antoi minulle tuohon tilanteeseen puskurangeksi 59.6, jonka sisällä käsi oli. Pusku on siis EV+ täysin riippumatta sitä, millainen vihu on vastassa, onko näin?
      Kyllä, tällä kädellä pusku on +EV täysin riippumatta siitä mitä vihu tekee tai millaisella rangella vihu päättää tämän kopata. Tälläisen käden kippaaminen on siis aina virhe, koska voidaan osoittaa että on tapa pelata käsi kannattavasti muulla tavalla.

Tuossa kyseessä oli siis 6-max Super Turbon bubble vaihe, blindit 30/60 ja stäkit BU 590 (fold) SB Hero 290 (A2o) shove ja BB 920, jos noilla on jotain merkitystä tuohon.

Oonko mie edelleen kartalla?
      Kartalla ollaan tilanteen perusteella, kuulostaa siis oikealta vaikka en nyt SNG Wizardilla itse tähän hetkeen voikaan varmistaa.

Onko tuossa käppyrässä tuon kuvaajan alle jäävällä pinta-alalla jotain merkitystä? Vai luetaanko tuota ainoastaan pisteittäin, eli vihun rangella 20% Diff~ 2.6% ja rangella 60 Diff ~ 1.4%. Jos vihun käsi on siis top20% sisällä ja se kippaa, niin minä voitan 2,6% prizepoolizta (siis laskennallisesti)?
      Luetaan pisteittäisesti, mutta SNG Wizard tekee hieman enemmän laskuja kuin oletat. Sanotaan että A2o pärjää 20% rangea vastaan noin 40% equityllä. Tuossa kohtaa tehdään laskut, että kun vastustaja foldaa 80% ajasta JA sinulla on 40% sillä 20% aikana jolloin se koppaa, voitat 2.6% prizepoolista. Sama juttu 60% rangen kanssa, eli vastustaja foldaa 40% ajasta, jolloin voitat X määrän ja lisäksi kätesi pärjää 60% rangea vastaan tietyllä tavalla.

Olisin laittanut tähän vielä toisen käppyrän jossa tuo kuvaaja leikkaa x- akselia mutta tekniikka ei pelittänyt niin pitkälle. Koitan kuitenkin sanallisesti muotoilla kysymyksen.

Eli jos tuo käppyrä leikkaisi x-akselia vaikka 40% kohdalla, tarkoittaako se sitä, että pusku on EV+, jos vihu maksaa 40% käsistä ja kippaa 60%? Silloin siis lasketaan että 60% kerroista saat blindit, ja 40% kerroista lasketaan kuinka oma käsi pärjää vihun satunnaista top40% kättä vastaan, onko näin? Mikä tuosta sitten pitäisi tulla tulokseksi että se olisi "hyvä"?
      Laita vaan käppyröitä, niin analysoidaan niitä yhdessä.

Jos käppyrä leikkaa X-akselia 40% kohdalla, se tarkoittaa sitä että pusku on +EV jos vihu maksaa 40% käsirangella ja kippaa sen 60%. 40% käsirange ei kuitenkaan ole mikään satunnainen, vaan se on Wizardissa aina samanlainen. Näet minkälainen 40% käsirange on jos laitat jollekin vastustajalle sen, kädet jotka rangeen kuuluvat ovat aina samat.

Jos kyse on puskukädestä jossa yksi vihu on vastassa, tulos on hyvä silloin, kun olet kipannut silloin kun voidaan olettaa vihun ottavan kiinni sellaisella käsirangella että käyrä on pakkasen puolella ja puskenut silloin kun voidaan olettaa vihun ottavan kiinni sellaisella käsirangella että käyrä on plussan puolella.

Ääh, nyt menee jo liian umpisolmuun, juuri kun kuvittelin tajunneeni yhden asian niin sotkin itseni uudestaan suohon :f_biggrin:

Ei varmaan kannattaisi alkaa ajattelemaan asioita liian monimutkaisesti vaan keskittyä siihen faktaan että Superturboissa käppyrä menee alaspäin -> jossakin on leakki...
      Kärsivällisesti nyt vain. Yksi vaikeimpia asioita sittareiden opettelussa on opetella käyttämään välineitä oikein. Nyt on saatavilla todella hyviä välineitä mutta todella moni käyttää niitä huonosti, joten SNG Wizardin käytön opettelusta kunnolla on selvää hyötyä. SNG Wizard on myös mitä parhain työkalu sen tutkimiseen mistä se leakki superturboissa löytyy.

Ei myöskään pidä tuijottaa kauhean pieniä otejoukkoja. Sanotaan että jos punainen käyrä menee alaspäin yli 3% tahdilla 300 pelin aikana, voidaan selkeästi huolestua. Jos kyse on esim. 50 pelistä, ei niistä voi oikeastaan vielä päätellä yhtään mitään. Sama juttu tosin pätee ihan mihin tahansa sittareihin. Jos taas puhutaan tuloksista (vihreä käyrä), pitäisi huolehtia vasta siinä vaiheessa jos 1000 pelin jälkeen ollaan samassa -3% tilanteessa tai 3000 pelin jälkeen 0%-tilanteessa.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Kiitos paljon taas kattavasta vastauksesta!

Oliko täällä (jossain muussa ketjussa) ohjeita miten noita puskulaksuja voi laskea käsin (vai voiko niitä edes)? Aina kun ei ole kone vieressä sillon kun tulee joku tilanne mieleen, ja yleensä kärsimättömän luonteeni ansiosta haluaisin vastauksen samantien. Ja onhan se muutenkin hyvä tietää miten kone noita laskee eikä vaan sokeasti luottaa saatuihin tuloksiin.

Kamalan iso otanta mulla ei oo vielä noissa super turboissa, 387 peliä takana. Ennen oon käyttänyt pelkästään PT3:sta mutta nyt hankin ton managerin kokeilujakson ihan sen takia että halusin nähdä miten toi EV käppyrä käyttäytyy. Jos näyttää siltä että alkaa nuo pelit sujua niin sitten joutuu varmaan investoimaan siihen HEMin koko versioon. Elikkä tilanne tällä hetkellä

TOTAL games 387
      ROI -8.4%
      ITM 36.7%
      EV adjusted ROI -2.9%

Tuosta semmonen juttu että ensimmäiset 272 peliä painelin fullia, mutta kun käyrä alkoi mennä yhä uhkaavammin vika suuntaan niin vaihdoin 6-maxiin, viimeiset 115 peliä siis shorttia. Tässä vielä erikseen tiedot 6-maxista (joka jostain syystä tuntuu kulkevan paremmin vaikka olin aina varma että full olis enempi mun juttu :) )

6-max games 115
      ROI -14.6%
      ITM 34.8%
      EV adjusted: ROI -1.3%

Tossa totaalikäppyrässä varsinainen pudotus on tullut muutaman kymmenen pelin aikajaksolla, joten veikkaan että syyllinen tuohon voi löytyä hyvinkin läheltä, oon vaan saattanut pelata huonosti (miksi, sitä en osaa sanoa). Tossa 6-maxissa taas tein eilen isohkon rotkon kun pelailin sen sng madnesin aikaan (en siis itse osallistunut siihen) ja tuntui että liikkeellä oli aivan totaaliurpoja vihuja. Luulisi että silloin nimenomaan voittaisi, kun yrittää vaan itse pelata "järkevästi" ja omaa peliään mutta eipä ollut niin. Ei paljoa ymmmärretty siellä FE:tä eivätkä tajunneet vihut kipata silloin kun minä olisin halunnut :f_biggrin:

Toisaalta yksi mahdollisuus (ei ehkä kovin todennäköinen mutta mahdollinen...kai) huonohkoihin tuloksiin voi olla se, että pelaan tosi matalaa limittiä ja tolle tasolle totaalisen ylirollattuna, ihan sen takia että haluan ensin oppia pelin ennekuin lähden pelaamaan isommista summista. En kuitenkaan koe että pelaisin tuolla "hällä väliä"-asenteella, joka on aina riskinä jo pelaa itselleen liian pientä. Mietin vain sitä että joskus aikoinani kun alottelin sittaripelaamista, niin en esim. millään kyennyt voitolliseen peliin tiltin taalan sittaressa, kun taas kahden taalan pelit sujuivat varsin mukavasti.

Noissa 6-maxeissa tulee kyllä harmittavan usein tiputtua just bubblessa, pelaan sen ehkä yliagressiivisesti? Pitääkin seuraavaksi alkaa keskittymään kunnolla noihin rangeihin kun on 3 pelaajaa jäljellä
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze

Oliko täällä (jossain muussa ketjussa) ohjeita miten noita puskulaksuja voi laskea käsin (vai voiko niitä edes)? Aina kun ei ole kone vieressä sillon kun tulee joku tilanne mieleen, ja yleensä kärsimättömän luonteeni ansiosta haluaisin vastauksen samantien. Ja onhan se muutenkin hyvä tietää miten kone noita laskee eikä vaan sokeasti luottaa saatuihin tuloksiin.
      Yhtä vastustajaa vastaan voi laskea puskulaskut käsin, mutta SNG Wizardin käyttö on vain paljon nopeampaa. Käytännössä jos lähdet laskemaan puskulaskuja käsin (yhtä vastustajaa vastaan), joudut laskemaan seuraavat asiat.

Stäkin arvo jos itse kippaat. Tämä on helppoa.

Sitten lasketaan vaihtoehto, eli yhteenlasku seuraavista:

Stäkin arvo jos pusket ja vastustaja kippaa kertaa todennäköisyys vastustajan kippaukselle.
      Stäkin arvo jos pusket, vastustaja koppaa ja voittaa kertaa todennäköisyys vastustajan koppaukselle kertaa vastustajan rangella sen voittoprosentti.
      Stäkin arvo jos pusket, vastustaja koppaa, tulee tasapeli, kertaa todennäköisyys vastustajan koppaukselle kertaa vastustajan rangella tasapeliprosentti.
      Stäkin arvo jos pusket, vastustaja koppaa ja voitat kertaa todennäköisyys vastustajan koppaukselle kertaa vastustajan rangea vastaan oma voittoprosenttisi.

Nähdään siis että pitäisi tehdä 5 ICM-laskua käsin ja lisäksi antaa Pokerstoven tai Equilabin vinkua kerran ja sen jälkeen laskea 4 kertaa yksinkertaisia laskuja. Jos vastustajan rangea muutetaan, sitten menee taas laskuja uusiksi. ICM-laskin kuten SNG Wizard tekee siis melkoisen paljon työtä puolestasi.

Kamalan iso otanta mulla ei oo vielä noissa super turboissa, 387 peliä takana. Ennen oon käyttänyt pelkästään PT3:sta mutta nyt hankin ton managerin kokeilujakson ihan sen takia että halusin nähdä miten toi EV käppyrä käyttäytyy. Jos näyttää siltä että alkaa nuo pelit sujua niin sitten joutuu varmaan investoimaan siihen HEMin koko versioon. Elikkä tilanne tällä hetkellä

TOTAL games 387
      ROI -8.4%
      ITM 36.7%
      EV adjusted ROI -2.9%

Tuosta semmonen juttu että ensimmäiset 272 peliä painelin fullia, mutta kun käyrä alkoi mennä yhä uhkaavammin vika suuntaan niin vaihdoin 6-maxiin, viimeiset 115 peliä siis shorttia. Tässä vielä erikseen tiedot 6-maxista (joka jostain syystä tuntuu kulkevan paremmin vaikka olin aina varma että full olis enempi mun juttu :) )

6-max games 115
      ROI -14.6%
      ITM 34.8%
      EV adjusted: ROI -1.3%
      Alkuvaiheessa kun opettelee, voi ihan hyvin mennä noin. En nyt vielä heittäisi kirvestä kaivoon tuossa kohdassa.

Tossa totaalikäppyrässä varsinainen pudotus on tullut muutaman kymmenen pelin aikajaksolla, joten veikkaan että syyllinen tuohon voi löytyä hyvinkin läheltä, oon vaan saattanut pelata huonosti (miksi, sitä en osaa sanoa).
      Muutaman kymmenen pelin ajanjaksoja tulee joissa tiputellaan. Kuuluu sittareiden luonteeseen. Eilen tipauttelin itse 100 pelin sisällä 45 buyiniä. Niitä sattuu kyllä.

Tossa 6-maxissa taas tein eilen isohkon rotkon kun pelailin sen sng madnesin aikaan (en siis itse osallistunut siihen) ja tuntui että liikkeellä oli aivan totaaliurpoja vihuja. Luulisi että silloin nimenomaan voittaisi, kun yrittää vaan itse pelata "järkevästi" ja omaa peliään mutta eipä ollut niin. Ei paljoa ymmmärretty siellä FE:tä eivätkä tajunneet vihut kipata silloin kun minä olisin halunnut :f_biggrin:
      Totaaliurpoja vastaan voittaa pitkällä tähtäimellä eniten ja lyhyellä tähtäimellä kyseessä on uhkapeli. Pitää myös muistaa että muokkaa omaa peliään vastustajien mukaan, ei voi mennä vain yhdellä rangella kaikkia vastustajia vastaan. Jos tietää että vihut koppaavat liian laajasti, se on tyhmää puskea sellaista rangea joka ei ole kannattavaa silloin jos vihu koppaa laajasti.

Toisaalta yksi mahdollisuus (ei ehkä kovin todennäköinen mutta mahdollinen...kai) huonohkoihin tuloksiin voi olla se, että pelaan tosi matalaa limittiä ja tolle tasolle totaalisen ylirollattuna, ihan sen takia että haluan ensin oppia pelin ennekuin lähden pelaamaan isommista summista. En kuitenkaan koe että pelaisin tuolla "hällä väliä"-asenteella, joka on aina riskinä jo pelaa itselleen liian pientä. Mietin vain sitä että joskus aikoinani kun alottelin sittaripelaamista, niin en esim. millään kyennyt voitolliseen peliin tiltin taalan sittaressa, kun taas kahden taalan pelit sujuivat varsin mukavasti.

Noissa 6-maxeissa tulee kyllä harmittavan usein tiputtua just bubblessa, pelaan sen ehkä yliagressiivisesti? Pitääkin seuraavaksi alkaa keskittymään kunnolla noihin rangeihin kun on 3 pelaajaa jäljellä
      Useimmilla ihmisillä on joku tietty taso tai muuta mikä sujuu. Oikeasti suurimmalla osalla on ongelmana se, että otejoukot ovat liian pieniä. Jos puhutaan paristasadasta taalan tai parin sittarista, ne voivat mennä ihan miten päin tahansa taidoista riippumatta. Aina löytyy pelaajia jotka väittävät pelityylinsä sopivan paremmin isoille tasoille, mutta loppujen lopuksi se on aina omaa heikkoutta jos ei pysty pelityyliään muokkaamaan niin että voittaa myös pienillä tasoilla.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver

Tossa on eräs tilanne, jossa hero on buttonilla. SB:llä tai BB:llä ei ainakaan yksin voi olla mitään koppirangea, jota vastaan ei kannattaisi puskea, mutta entäs kun ottaa molemmat huomioon yhtä aikaa? Voiko olla kuitenkin niin, että SB:n koppirange n1 ja BB:n koppirange n2 yhdessä ovat sellaiset, joita vastaan ei olisi kannattavaa puskea? Vai näyttääkö tuo sininen alue juuri sen, että näin ei ole?

Tietenkin todellisuudessa kannattaisi puskea paljon löysemminkin, eikä puskea vain varmasti +EV puskuja, mutta tuli vaan tuollainen kysymys mieleen.

edit: Ja mitäs Aarnimetsä oot siitä mieltä, että onko alkutasoille perusteltua laittaa tuo hero edge 0.3:een tai nostaa sitä ylipäätään johonkin?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh

Tossa on eräs tilanne, jossa hero on buttonilla. SB:llä tai BB:llä ei ainakaan yksin voi olla mitään koppirangea, jota vastaan ei kannattaisi puskea, mutta entäs kun ottaa molemmat huomioon yhtä aikaa? Voiko olla kuitenkin niin, että SB:n koppirange n1 ja BB:n koppirange n2 yhdessä ovat sellaiset, joita vastaan ei olisi kannattavaa puskea? Vai näyttääkö tuo sininen alue juuri sen, että näin ei ole?
      SNG Wizard ei ota molempia huomioon yhtä aikaa. Eli vaikka molempia vastaan ollaan plussalla, voi olla sellainen kombinaatio jossa päädytään pakkasen puolelle.

Jos alat miettimään tuota asiaa tarkemmin, silloin pitäisi tulostaa kolmiulotteinen käyrä, että saadaan aikaan jokainen SB:n ja BB:n maksukombinaatio aikaan. Jos taas olisi 3 vastustajaa, tarvitsisi saada neliulotteinen käyrä aikaan, mutta kun sitä ei pysty lukemaan kukaan ydinfyysikkojen lisäksi...

Tietenkin todellisuudessa kannattaisi puskea paljon löysemminkin, eikä puskea vain varmasti +EV puskuja, mutta tuli vaan tuollainen kysymys mieleen.
      Ensiksi kannattaa ainakin katsoa se, ettei missaa sellaisia paikkoja joissa on kannattavaa puskea vastustajien rangesta riippumatta. Helppo vika korjata ja niistä käsistä ei pitäisi ikinä olla valittamista.

edit: Ja mitäs Aarnimetsä oot siitä mieltä, että onko alkutasoille perusteltua laittaa tuo hero edge 0.3:een tai nostaa sitä ylipäätään johonkin?
      Itse pyrin analysoimaan aina edge 0:n kanssa. Se edge vastustajiin nähden tulee siitä että löydetään niitä paikkoja, jolloin isompaa edgeä käytettäessä voi jäädä edgeä saavuttamatta, kun ei käytä paikkojaan. Nään kyllä pointtia erittäin huonoissa pöydissä riskeerata koko stäkkinsä tiukemmin vastustajan oletettua rangea vastaan. Esim. jos saat super turbossa walkkeja isoon blindiin jatkuvasti ja vaikka vastustaja vasemmalla foldaa liikaa, jotain ihan toivotonta voi siihen foldata vaikka se olisi marginaalisesti +EV.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Jos alat miettimään tuota asiaa tarkemmin, silloin pitäisi tulostaa kolmiulotteinen käyrä, että saadaan aikaan jokainen SB:n ja BB:n maksukombinaatio aikaan.

Jotain tälläistä aavistelinkin ja wizin 3d-graafi ei ihan oo se mitä haetaan. :D
      Mitäs tuo sininen alue meinaa, se siis tulee kun ruksii "sb callin" perästä bb callin? Overcall?