Tile/Cascade/Stack?? + muita kysymyksiä superturboista.

• Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Oon pari päivää pelaillut FT:llä superturboja ja on vähän hakusessa oikea tapa multitablaamiseen. Tilenä mulla mahtuu kivasti vain 6 pöytää kerrallaan, jos haluan saada jotain selvää hudista. Nyt oon hetken pelaillut cascadena, mutta vasta 8 pöytää kerrallaan ja tuo tuntuu menevän ihan kelvollisesti. Cascadessa oon vaan täysin hudin varassa, kun noteja ei ehdi tekemään, eikä vihujen pelejä muutenkaan näe. Cascade on kuitenkin mukavan rentouttava tapa pelata, kun täytyy vain tehdä päätöksiä ja lopputulokset jäävät näkemättä.

Kuinka suureksi pöytämäärän pystyy kasvattamaan ilman tableninjaa tai vastaavaa ohjelmaa? Lähinnä ahistaa ajatus sitoutiin joutumisesta. Onko tuohon jotain ilmaista ratkaisua? Entä onko tableninjalla ilmainen trial, hemin valikossa sellaisesta ei ainakaan kerrota?
  • 11 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      30pv ilmanen trial.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Itellä 12 super turboa alkaa olla raja. Tableninja FT on mun mielestä aika turha, ainakin oli. Se on tosi kömpelö.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      TableninjaFT on nykyään ihan loistava apuväline. Kannattaa ainakin koittaa se 30 päivää.

16 super turboa menee kyllä stäkissä ihan mukavasti, Tileinä saan itse mahtumaan 8 ruudulle ja niissäkin tulee kyllä hiirelle matkaa. Itse pyörittelen niin, että on yksi päästäkki ja sitten siirretään siitä tärkeämpiä pöytiä jatkuvasti näkyviksi. Selkeästi paremmin pysyy pelitapahtumissa kärryillä tiled-moodissa, mutta siinä tulee kyllä rajat vastaan pöytämäärän kanssa nopeammin.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Anssi
      Itellä 12 super turboa alkaa olla raja. Tableninja FT on mun mielestä aika turha, ainakin oli. Se on tosi kömpelö.
      Huomasin itse ihan saman Tableninjaa testaillessani. Jotenkin tuntui olevan hidas, eikä tottele kaikkia käskyjä, jos hero liian nopeasti näpyttelee. Starsin Tableninja taas toimii ilman mitään viivettä.

En tiedä, ehkä päivitys on sitten korjannut asian.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      TableninjaFT on todella, todella, todella tarkka HUD:n kanssa toimimisesta. Jos HUD sattuu olemaan jonkun elementin päällä josta TableninjaFT ei tykkää, se pukkaa melkoisen määrän erroreita logeihin ja toimii kuin hidastetussa elokuvassa.

Edit: Disable Default Bets-vaihtoehdolla saa useimmat hidastelut loppumaan, vaikka oma HUD olisikin joidenkin elementtien päällä. Lisäksi noita default bettejä ei todellakaan tarvitse super turboissa.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Pari uutta kysymystä:

1)

Wizardin kokeiluversion sain toimimaan sillä, että latasin ohjelman erikseen firman nettisivulta. 6max superturbojen bubbleen tuo ehdottelee omituisen tiukkaa puskurangea buttonille, jos hero on reilussa chipleadissa.

esim. Hero 1180, sb 375 bb 245 (30/60 blindeilla.)
      Wizardin mukaan K7o on kippi, vaikka vihujen maksurangeksi laittaa "tiukan". Tuntuu myös vähän oudolta, että sb maksaisi tiukkanakin 20%. (Bubblefactor on pienempi 6maxeissa, mutta silti.) Holdem Resources taas antaa heron puskurangeksi 58.7%. Kumpi noista on oikeassa?

2)

Jos hero on bb:llä alkuvaiheessa ja tuntematon sb tai button limppaa, niin kannattaako tuossa puskea suunnilleen ne kädet, joilla maksaisi puskun ja sököttää loput?
    • Anssi
      Anssi
      Black
      SitnGo wizardin oletusranget on usein väärässä, sä pystyt muokkaamaan niitä. Tietty pelaajilla voi olla leakejä, jolloin on parempi puskea tiukasti, mut Holdem Resources on useammi oikeassa ja sen suositukset perustuu siihen että kaikki pelaa täydellisesti.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Holdem Resources toisaalta antaa esim. 9maxiin utg:n puskurangeksi ekaan jakoon: {TT+ ATs+ A5s AJo+ KTs+ KQo QJs}, mikä on käsittääkseni aivan liian löysä mihinkään oikeisiin peleihin, joten en mä noihinkaan tuloksiin uskaltaisi suoraan tukeutua.

Yhdellä nettisivulla annetaan suositukseksi: TT+, AK, jossa TT on myös marginaalinen. Ilmeisesti nuo ranget on vedetty wizardilla siten, että heron equityksi on laitettu 0.3.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Ei niitä SNG Wizardin tiukka-löysä säätöjä kannata käyttää lainkaan, kun niillä ei tunnu olevan mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ne pitää ihan käsin säätää kuntoon jälkeenpäin, sillä oletuksella mikä vastustajista on. Erityisesti super turbojen osalta tuntuu että SNG Wizardin kehittäjillä ei ole kyllä ollut hajuakaan siitä miltä rangejen pitäisi näyttää.

Nash-laskurin ongelmana taas on se, että se olettaa kaikkien pelaavan "tietyllä tavalla" - en sano että täydellisesti, koska löytyy tilanteita joissa yksi pelaaja voi poiketa sen rangeista ja hyötyä siitä itse - varsinkin jos tietää että toinenkin pelaaja poikkeaa sen rangeista. Paremmat ranget ne kuitenkin ovat kuin SNG Wizardin. Siitä on kuitenkin hyvä ottaa sellaiset perusranget jota käyttää varsinkin parempia grindereitä vastaan ja sitten muokkaa sen mukaan olettaako vastustajan olevan liian tiukka tai liian löysä.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Liuta kysymyksiä:

1) Tuntematon vihu minreissaa, käytetäänkö 3bet shove rangena samaa, kuin millä maksaisin suoran puskun, vai hieman löysempää.

2) Tuntematon vihu limppaa ep, stäkit 10bb, miten pelataan kun:
      a) herolla bb: ssä A9o, flop tulee AJ3
      b) herolla bb: ssä Q2o, flop tulee QJ3

3) Ax-roskat?? Muistaakseni Aarnimetsä mainitsi jossain valmennuksessa, että ei pidä näillä puskemisesta. Minkälainen olisi sellainen range, jonka pohjalla on A2o ja pusketaan esim. kahta regua vastaan buttonilta. Eli esimerkkejä suittikonnektoreista ja muista käsistä, jotka ovat juuri ja juuri parempia puskettavaksi, kuin A2o. Onko esim. K2o parempi?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh
      1) Tuntematon vihu minreissaa, käytetäänkö 3bet shove rangena samaa, kuin millä maksaisin suoran puskun, vai hieman löysempää.
      Itse vedän löysemmin. Jos osun ansaan pari kertaa, alan vetämään tiukemmin.

[Quote]2) Tuntematon vihu limppaa ep, stäkit 10bb, miten pelataan kun:
      a) herolla bb: ssä A9o, flop tulee AJ3
      b) herolla bb: ssä Q2o, flop tulee QJ3
      [/quote]Ilmeisesti puhutaan tyyliin ensimmäisestä kädestä, että ICM-rasitteet eivät ole muuttuneet alusta vielä mihinkään, eli kaikki pelaajat ovat vielä mukana. 6-maxissa A-kohdan voin puskeakin pre, mutta se olisi rangen pohjaa. a) tilanteessa tullaan olemaan lähellä katkeamista joka tapauksessa flopin jälkeen. Ehkä bet 50 noin 75 merkin pottiin tässä vaiheessa ja maksu puskuun. b) tilanteessa saman kokoinen panostus, mutta puskua ei ole pakko maksaa.

3) Ax-roskat?? Muistaakseni Aarnimetsä mainitsi jossain valmennuksessa, että ei pidä näillä puskemisesta. Minkälainen olisi sellainen range, jonka pohjalla on A2o ja pusketaan esim. kahta regua vastaan buttonilta. Eli esimerkkejä suittikonnektoreista ja muista käsistä, jotka ovat juuri ja juuri parempia puskettavaksi, kuin A2o. Onko esim. K2o parempi?
      En pidä ässäroskilla puskemisesta niin paljoa, koska ne pelaavat huonosti tiukahkoja maksurangeja vastaan. Jos vihu maksaa pääosin taskupareilla ja ässillä, A2o on aina huonossa jamassa, vaan mieluummin puskisin jotain JTo, QTo, K8s tyylistä, vaikka käden arvo sillä hetkellä olisi huonompi kuin ässähai. Mutta mitä leveämmäksi vihun maksurange muuttuu, sitä paremmaksi nousee A2o:n arvo (kun rangessa on suhteessa vähemmän dominoivia käsiä). Aika erikoistilanne saisi kuitenkin olla kyseessä, että puskisin K2o:ta mieluummin kuin A2o:ta.

Tämä on oikeastaan ihan hemmetin vaikea kysymys vastattavaksi. Jotain osviittaa voi saada jos vertaa SNG Wizardin rangea jossa pohjana on A2o (23.7%), PokerStoven rangea jossa pohjana on A2o (44.2%, ei sisällä 22 tai 33), sekä Headsup Nash Equilibrium rangeja (40.3%). Jokainen noista rangeista näyttää kuitenkin ihan erilaiselta, vaikka varmasti melko fiksuja kavereita ollut suunnittelemassa miten jokaikinen näistä rangeista rakennetaankaan. Uskoisin että PokerStoven rangeissa on otettu preflop-rangeihin mukaan postflop-pelattavuudelle joku arvo. Headsup Nash EQ rangeja tarkastelemalla voi nähdä jotain kummallisuuksia, kuten T6s kuuluu rangeen mutta J6s ei kuulu (mutta tässäkin kyse on suoraouteista, mitä K2o:lla tulee olemaan vähemmän kuin A2o:lla).