Optimi strategia, kun blindit on isot verrattuna average stakkeihin

• FourDe
      FourDe
      Bronze
      Viime aikoina olen taas uudestaan innostunut pelaamaan sittareita, ja pitkän tauon jälkeen on oma peli ollut hieman hakusessa. Jonkun verran olen lukenut sittareita koskevia artikkeleja täältä ja muualta, eli alussa tiukkaa ja bubblen lähestyessä push/foldia jne.

Eräs asia on kuitenkin jäänyt ihmetyttämään (tämä voi olla typerä kysymys mutta kysynpä silti :f_biggrin: ), eli mitenkä toimitaan, kun ns. bubble vaiheessa onkin jäljellä edelleen 7-8 pelaajaa? Tuntuu ainakin pienellä otannalla, että sittarit ovat osittain kivettyneet siten, että fulli sittarissa on ne muutama kaveri jotka pelaa miten sattuu, ja sitten 6-8 jamppaa jotka pelaa kohtuu TAGia tyyliin statseilla 10/7. Tästä johtuen olen usein löytänyt itseni tilanteesta, jossa 9 hlö sittarissa blinditasolla esim 150/300 on edelleen mukana 7-8 pelaajaa. Jos alkustakki on ollut 1500, niin tuossa vaiheessa average stakki on karvan verran alle 2000. Blindit ovat usein luokkaa 150/300 tai jopa 200/400, jolloin kenelläkään ei ole jättisuuri stakki, vaan monesti kaikilla on keskimäärin se 4-5 bb jäljellä. Miten tälläisissa tilanteissa pelataan? Yleiset sittari ohjeet jaetaan monesti alkuvaiheeseen, keskivaiheeseen (n.6 pelaajaa, stakit 16-20bb) ja bubbleen, jolloin jäljellä 4 pelaajaa ja stakit <10bb. Tuollainen tilanne kuitenkin toteutuu entistä harvemmin.

Jotta tästä postauksesta saisi jotakin tolkkua, niin otetaan pari esimerkkia.

9 hlö SNG, 7 pelaajaa jäljellä, blindit 150/300 (av stakkki 1900 ~ 6bb).
      Hero on UTG 1400 stakilla eli pikkasta vajaa 5 bb. Normaalisti tuolla stakilla pusketaan lähes any2, mutta miten tilanne muuttuu (vai muuttuuko?) kun takana on edelleen 6 pelaajaa?

Oletetaan pelaajien stakeiksi

UTG Hero 1400
      UTG +1 2100
      MP 900
      CO 1300
      BU 2100
      SB 1700
      BB 4000

Mikä on Heron puskurange? Laitoin tarkoituksella tuohon BB:lle suuremman stakin, jolloin voidaan kai olettaa että BB koppaa herkemmin? Miten tilanne ylipäätän muuttuu tuossa, jos blindeilla on tosi pienet/suuret pinot? Entä jos Hero on vielä kurjemmassa jamassa, eli pinot kaikilla yllämainitut, mutta blindit onkin 200/400? Herolla tuolloin 3,5bb, eli pitäisi puskea any2 mutta takana silti 6 pelaaja joista osalla pienempi stakki. Entä jos Hero olisi buttonilla, silloin varmaan voi puskea any2?

Otetaan toinen esimerkki, jossa em käsi on päätynyt kippinä isolle blindille, ja Hero on ny BB:ssä, jäljellä 1100 (+blindi 300)

Mikä on Heron maksurange, kun puskijana on

a) UTG +1 900
      b) CO 2100
      c) SB 4300 ?

En tiedä onko tähän kaikkeen olemassa valmis ratkaisu jossain ja minä en ole vain löytänyt sitä, tai onko nuo niin itsestäänselviä että kaikki muut ovat hokasseet tuon, mutta olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastailla.

Ai niin, en oikein keksinyt tälle järkevää otsikkoa, jos jollekin tulee mieleen joku keskustelua paremmin kuvaava, niin saa vapaasti vaihtaa!
  • 9 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Bubble vaihe ei ole bubble vaihe, jos pelissä on edelleen 7-8 pelaajaa normi yhen pöydän sittarissa :)

Tuossa tilanteessa ei olla järin riski alttiita, koska ollaan nimenomaan kaukana bubblesta. Eli, jos tilanne on EV+ chipeissä niin se on usein myös sitä $EV puolella. Näissä tilanteissa pelataan tietty tosi paljon nimenomaan muita pelaajia vastaan. Jos vasemmalla puolella on nittejä niin voidaan puskee todella laajasti esim. pieneltä blindilta ja napilta voitollisesti. Ehkä jopa any2.

Mitä tulee UTG tilanteisiin niin mun mielestä tuo tapa et pusketaan any2 pienehköllä stackillä on aika isokin virhe. Myös napilta tai joskus pieneltäkin. Kaikkihan riippuu loppujen lopuksi siitä millä rangella me oletetaan vihujen koppivan. Myös takana olevien pelaajian määrä tietty vaikuttaa tilanteeseen. 6 vihua löytää sen hyvän käden huomattavasti helpommin kuin 2. Toki UTG tilanteessa täytyy huomioida se blindien tuleminen ja sen vaikutus. Eli tämän vuoksi voidaan sinänsä tehdä pusku, joka on oletusarvosesti hieman tappiollinen, koska tulevat tilanteet blindien vuoksi on kuitenkin kannattamattomampia. Eli voi olla et 50% puskurange on ok, mutta ne heikoimmat kädet voidaan helposti kipatakkin vaikka sillä 4bb stackillä UTG;stä. Koska oletettavasti saadaan kuitenkin parempi tilanne jatkossa.

Mitä tulee noihin rangeihin niin esim. sngwizillä on hyvä noita pyöritellä. Laittelet vaan erilaisia koppi/pusku rangeja vihuille ja katot miten ne vaikuttaa. Tähän nyt on vähän turhaa alkaa määritteleen mitään perus rangeja yms. noihin esimerkkeihin. Tai mie oon ainakin liian laiska ja työt kutsuu muutenkin...
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Oikeastaan ghaleon selitti jo sen verran hyvin että voin pitää lyhyenä.

Kuten edellä sanottu, mitä kauempana ollaan kuplasta, sitä vähemmän meillä on tarve karttaa riskejä. Vaikka nyt olisi pari pienempää pinoa jäljellä, ei 7-kätisestä päästä rahoille pelkästään kippailemalla.

SNG Wizardin lisäksi ICM Nash Calculator on ihan loistava työkalu rangejen hakemiseen. Nash-laskimessa mielestäni ranget ovat lähempänä järkeviä, kun SNG Wizin kanssa pyöriteltäessä voi mennä sormi suuhun kun ranget ovat jotain ihan järjetöntä ja pitäisi itse pystyä muokkaamaan ne järjellisiksi. Useimmin voi katsoa Nash-laskimella ranget ja miettiä millaisia virheitä nyt pöydässä olevat vastustajat tekisivät tai millaisia virheitä vastustajat yleensä tekevät.

Itse olen käyttänyt Nash-laskinta myös sen laskemiseen miten paljon blindien ylimeno meitä haittaa. Eli jos seuraava käsi on blindikäsi, pistää Nash-laskimeen seuraavan käden niin kuin olisit foldannut ja katsoo miten pahasti se käsi olisi tappiollinen jos kaikki pelaavat oikein. Samoin voi myös katsoa miten pahasti se käsi olisi tappiollinen silloin jos pusket ja saat blindit tai jos pusket ja tuplaat. Näiden eroista voitaisiin sitten alkaa miettimään paljonko negatiivisia puskuja halutaan tehdä.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Luulen että esitin ton kysymykseni jotenkin epäselvästi, koska (vastauksista päätellen) kukaan ei ole sitä tajunnut. Ghaleon ei vastannut yhteenkään semmoseen kysymykseen jota yritin esittää, koitan selventää vielä.

Ensinnäkin. Kuten sanoin tossa viestin lopussa, otsikko ei ole kuvaava oikeasti kuvaava. Koska kaikkia tuntuu sotkevan tuo bubble termin käyttö niin unohdetaan se nyt kokonaan, muokkaan tuon otsikon joksikin toiseksi.

Elikkäs, kun ajatellaan esimerkiksi PS:n artikkeleita, ne on karkeasti jaoteltu tilanteisiin, jolla ollaan sittarin alkuvaiheessa (ei liity tähän kysymykseen), keskivaiheeseen, jossa n. 6 pelaajaa jäljellä ja stakit ~15 bb, ja bubbleen, jossa stakit <10bb ja 4 pelaajaa jäljellä. Pusku kippi taulokot myös perustuvat pitkälti noihin oletuksiin.

Oman kokemuksen mukaan nykyisin monet sittarit ovat sen verran pullollaan osaavia TAGeja, että tilanteessa, jossa blindit on luokkaa 150/300 on jäljellä edelleen 7-9 pelaajaa. Tällöin av. pino on 2000, eli käytännössä kaikilla on alle 10bb jäljellä. Tosta kun noustaan vielä yks blinditaso ylöspäin, niin av pinot on luokkaa 4-6bb kaikilla. Pitääkö tuolloin puskea samalla rangella, kuin jos jäljellä olisi 4 pelaajaa? Käsittääkseni Ei. Tämä oli pointti, jota koitin hakea. Eli kun "valmiit ohjeet" puskukippivaiheen pelille on sunniteltu tilanteisiin, joissa on jäljellä 4 pelaajaa. Miten adjustoidutaan, kun blindit on isot verrattuna stäkkeihin, ja porukkaa on edelleen reippaasti mukana? Onko tuohon olemassa jotain yleispäteviä ohjeita. Ja älkää pliis vastatko "kato sng wizilä", sen verran tajuan itsekin :D .

Normisti alle 4bb pino alkaa olla jo lähellä push any2, mutta miten toimitaan kun kaikilla muillakin on jäljellä enää tuo 4bb ja ollaan huonossa positiossa. Ei varmaan voida kannattavasti puskea ihan mitä sattuu? (Kyllä, voin käydä tämänkin läpi tapauskohtaisesti nashilla tai wizillä...)

Tosiaan onhan noita ohjelmia, joilla saa laskettua kaikkia mahdolliset variaatiot erikseen. Nyt ei ollut kysymys siitä, vaan lähinnä yritin hakea yleisohjeita mielestäni kovasti muuttuneeseen sittarikenttään. Pari vuotta sitten porukkaa putoili nopempaan tahiin pois, jolloin bubblessakin oli vielä kivasti pelivaraa, joskus jopa mahdollista post flop peliin. Nykyisin noin ei ole käytännössä ikinä. Itse en ainakaan ole nähnyt hyödylliseksi lukea artikkeleja "bubble vaiheen pelistä", koska kaikissa artikkeleissa oletaan, että jäljellä on enää 4 pelaajaa ja blindit ovat luokkaa 8-10bb. Ajattelin, että tuossa voisi siis olla päivittämisen varaa. Ei tästä sepustuksesta tainnut kyllä tulla yhtään selkämpää kuin ap. viesti :f_frown: .

Toivon mukaan sain nyt itseni ymmärretyksi, tai sitten tämä asia vain on niin itsestäänselvä, ettei kukaan muu kuin minä näe tässä mitään ihmeteltävää :f_cool:

Vielä tuohon Ghaleonin kommenttiin, että ei kannata ottaa riskejä, kun ollaan vielä kaukana bubblesta, eli tuossa oltiin jo asian ytimessä. Kuinka pelataan 4bb pinolla siten, että kartetaan turhia riskejä, mutta kuitekin koitetaan selvitä hengissä? Turhien riskien karttamisella varmaan tarkoitetaan tuossa yhteydessä, että ei voida puskea mitä sattuu, mutta ei kai 4bb pinolla voida valtavasti kippaillakaan. Eli missä menee se optimi strategia?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja FourDe

Elikkäs, kun ajatellaan esimerkiksi PS:n artikkeleita, ne on karkeasti jaoteltu tilanteisiin, jolla ollaan sittarin alkuvaiheessa (ei liity tähän kysymykseen), keskivaiheeseen, jossa n. 6 pelaajaa jäljellä ja stakit ~15 bb, ja bubbleen, jossa stakit <10bb ja 4 pelaajaa jäljellä. Pusku kippi taulokot myös perustuvat pitkälti noihin oletuksiin.
      Valmiita taulukoita en ole mainitsemiisi tilanteisiin löytänyt. Omasta mielestäni valmiit taulukot voivat auttaa alkuun, mutta erikoisempiin tilanteisiin pitää itse nähdä vaivaa ja opetella ymmärtämään tilanteet.

Oman kokemuksen mukaan nykyisin monet sittarit ovat sen verran pullollaan osaavia TAGeja, että tilanteessa, jossa blindit on luokkaa 150/300 on jäljellä edelleen 7-9 pelaajaa. Tällöin av. pino on 2000, eli käytännössä kaikilla on alle 10bb jäljellä. Tosta kun noustaan vielä yks blinditaso ylöspäin, niin av pinot on luokkaa 4-6bb kaikilla. Pitääkö tuolloin puskea samalla rangella, kuin jos jäljellä olisi 4 pelaajaa? Käsittääkseni Ei. Tämä oli pointti, jota koitin hakea. Eli kun "valmiit ohjeet" puskukippivaiheen pelille on sunniteltu tilanteisiin, joissa on jäljellä 4 pelaajaa. Miten adjustoidutaan, kun blindit on isot verrattuna stäkkeihin, ja porukkaa on edelleen reippaasti mukana? Onko tuohon olemassa jotain yleispäteviä ohjeita. Ja älkää pliis vastatko "kato sng wizilä", sen verran tajuan itsekin :D .
      Tämä nyt saattaa olla vähän kummallisesti esitetty, mutta tuollaisessa tilanteessa suurimmaksi osaksi UTG;stä pitää olla tiukempi kun on useampi henkilö takana, mutta jos verrataan tilannetta jossa on 4 henkilöä takana, 8-kätistä tai 5-kätistä, silloin 8-kätisessä puskut ovat yleisesti ottaen kannattavampia (joka leventää puskurangeamme). Asian tekee vielä vähän vaikeammaksi se, että vaikka me kartamme riskejä vähemmän kun on 8 henkeä jäljellä, me olemme kauempana isosta blindistä kun meillä on 4 henkilöä takana jolloin haluamme ottaa vähemmän -EV puskuja (joka kaventaa puskurangeamme), koska meillä on useampi käsi aikaa parantaa tilannetta.

Käytännössä itse pusken 4BB stäkin löysemmin 5-kätisen UTG;stä kuin 8-kätisessä kun 4 on perässä, johtuen siitä että itse otan -EV-puskuja käytännössä ainoastaan UTG;stä, joissa seuraavalla kädellä ollaan varmasti lirissä.

Tämä oli siis sellainen pokerivalmentajan perusvastaus "se riippuu...", hieman useammalla sanalla ilmaistuna.

Super turboissa tietty tähän vaiheeseen pääsee vähän nopeammin ja useammin, jolloin ne ovat hyvää harjoitusta tilanteisiin joissa kaikilla on ohut stäkki ja pelaajia on paljon vielä jäljellä.

Normisti alle 4bb pino alkaa olla jo lähellä push any2, mutta miten toimitaan kun kaikilla muillakin on jäljellä enää tuo 4bb ja ollaan huonossa positiossa. Ei varmaan voida kannattavasti puskea ihan mitä sattuu? (Kyllä, voin käydä tämänkin läpi tapauskohtaisesti nashilla tai wizillä...)
      Ei voida puskea ihan mitä tahansa, vaikka itse tykkäänkin -EV-puskuista (harvoin kuitenkaan ihan ATC) silloin kun stäkki menee siihen tilanteeseen että sillä ei ole asearvoa jos blindit lyövät ylitse. Yleisesti ottaen normaalisittareissa useimmiten 5-6BB deep on se oma -EV-puskun kynnys, mutta se laskee mitä vähemmän muillakin on merkkejä. Syynä on se, että 3.5BB pusku ei pelota 15BB stäkkiä sitten hiukkaakaan, mutta 3.5BB puskulla on suurempi merkitys 5BB stäkkiä vastaan. Eli siis pitäisi ajatella myös mitä omalla stäkillä saa tehtyä vastustajan stäkkejä vastaan. 3.5BB stäkki on siinä mielessä jo ihna, että jos blindit menevät yli ja meille jää 2BB:tä, silloin voidaan vain odotella hyvää kättä sen aikaa kun kierros kestää ja pistetään kädet rukousasentoon kun saadaan jotain kivaa räpylään.

Tietty taas silloin -EV-pusketaan isommalla stäkillä jos pelissä on antet, muistelin vain että olisit pelaillut sittareita FT:llä, joiden sittaripeleissä ei ole anteja.

Tosiaan onhan noita ohjelmia, joilla saa laskettua kaikkia mahdolliset variaatiot erikseen. Nyt ei ollut kysymys siitä, vaan lähinnä yritin hakea yleisohjeita mielestäni kovasti muuttuneeseen sittarikenttään. Pari vuotta sitten porukkaa putoili nopempaan tahiin pois, jolloin bubblessakin oli vielä kivasti pelivaraa, joskus jopa mahdollista post flop peliin. Nykyisin noin ei ole käytännössä ikinä. Itse en ainakaan ole nähnyt hyödylliseksi lukea artikkeleja "bubble vaiheen pelistä", koska kaikissa artikkeleissa oletaan, että jäljellä on enää 4 pelaajaa ja blindit ovat luokkaa 8-10bb. Ajattelin, että tuossa voisi siis olla päivittämisen varaa. Ei tästä sepustuksesta tainnut kyllä tulla yhtään selkämpää kuin ap. viesti :f_frown: .
      Jos haluaa saada pelejä joissa pelaajat saavat itsensä pois jo pienillä blinditasoilla, suosittelisin normaalinopeuksisia sittareita. Ei se puskukippivaihe nyt NIIN erilainen ole jos kyseessä on 4 hengen tai 7 hengen pöytä, ettei niistä artikkeleista olisi mitään hyötyä.

Toivon mukaan sain nyt itseni ymmärretyksi, tai sitten tämä asia vain on niin itsestäänselvä, ettei kukaan muu kuin minä näe tässä mitään ihmeteltävää :f_cool:
      En nyt sanoisi että tilanne on itsestäänselvä, vaan enemmänkin yleispäteviä neuvoja on hieman vaikeampi antaa silloin kun puhutaan monipuolisista tilanteista. Ennemmin sitä haluaisi kertoa miten ne vastaukset voi löytää ja miten niitä voisi ajatella, kun antaa vastausta yhteen tiettyyn tilanteeseen.

Puskukippivaiheen kehittämiseen itse suosittelen sitä, että käy tolkuttoman määrän tilanteita lävitse, merkkaa käsiä joka sessiosta jotka ovat vaikeita ja välillä käy lävitse kokonaisia turnauksia ihan siltä varalta että missaa jotain helpoissa paikoissa. Helpottaa omaa hommaansa jos Wizin kanssa käy käsiä lävitse skenaariomaisesti, eli katsoo ensin miten tätä vastustajaa vastaan, millä rangella eikä vain yhtä kättä ja sen jälkeen käy saman skenaarion lävitse mitä tekisi nittiä vastaan, mitä tekisi regua vastaan, mitä tekisi maanikkoa vastaan - ja mikä tärkeintä, millä rangella mitäkin pelaajatyyppiä vastaan.

Vielä tuohon Ghaleonin kommenttiin, että ei kannata ottaa riskejä, kun ollaan vielä kaukana bubblesta, eli tuossa oltiin jo asian ytimessä. Kuinka pelataan 4bb pinolla siten, että kartetaan turhia riskejä, mutta kuitekin koitetaan selvitä hengissä? Turhien riskien karttamisella varmaan tarkoitetaan tuossa yhteydessä, että ei voida puskea mitä sattuu, mutta ei kai 4bb pinolla voida valtavasti kippaillakaan. Eli missä menee se optimi strategia?
      Itse käsitin ghaleonin viestistä että riskejä ei kauheasti kartettaisi kun ollaan kaukana kuplasta. Silloin ICM:n vaikutukset meidän riskitasoomme ovat huomattavasti pienemmät (kuplassa paljon hävittävää vähän voitettavaa, kaukana kuplasta vain hieman enemmän hävittävää kuin voitettavaa). Näin sitä voi lukea samaa viestiä täysin eri tavoin.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Olen itse miettinyt samaa asiaa jo suhteellisen kauan. Mitään ratkaisua en tosiaan ole keksinyt, koittanut vaan SNG Wizin avulla pyöritellä sopivat ranget itselle.

Ne sittarit, joissa on päästy bubbleen 10bb tai isommilla stäkeillä, menee mulla tosi hyvin. Tämän ketjun esittämässä tilanteessa olen usein ollut aika kujalla. Mitä enemmän reguja on pöydässä sitä enemmän pelaajia on mukana stäkkien ollessa vain 6bb syvät.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Jebou, päästiihän me puhumaan samasta aiheesta :D . Aloin olla jo tosissani huolestunut, että teenkö minä itselleni ongelmaa jostakin itsestäänselvyydestä. Allekirjoittaneen pitää siis ainakin parantaa ulosantiaan että tulee ymmärretyksi.

Kiitos aarnimetsa vastauksesta, kyllä tuosta oli jo paljon enemmän apua. En uskonutkaan, että mitään valmiita taulukkoja olisi olemassa, tai että semmosia olisi edes järkevää rakentaa, lähinnä toivoin että aiheesta saataisiin keskustelua aikaiseksi.

Selvennätkö vielä tuota "8-kätisessä puskut ovat yleisesti kannattavampia" eli mitä tuo tarkoittaa? Ja vielä noista -EV puskuista, tarkoitetaanko tuolla siis tilannetta, jossa pusketaan laajemmalla rangella, kuin mitä olisi matemaattisesti kannattavaa? Millaissa tilanteissa suosittelet noita (kun sanoit itse tykkääväsi tehdä niitä), nimenomaanko UTG:ssa jos seuraava blindit vahingoittaa kovasti omaa pinoa?

Välillä sitä ajautuu inhottaviin tilanteisiin, kun käteen jaetaan totaalikuraa ja koittaa odotella parempaa paikkaa puskea. Todennäköisesti silloin toiset sankarit tekevät mitä jännittävimpiä liikkeitä, ja pian huomaat itse olevasi veitsen terällä.

Tota Nashin laskuria olen koittanut nyt ruveta käyttämään kun sitä on kovasti suositeltu. Tuntuu että se on jopa simppelimpi kuin tuo wizard. Plus että sain käsihistoriani jotekin solmuun siten ettei wizrar tahdo niitä löytää :f_biggrin:
    • ilari27
      ilari27
      Bronze
      Itellä ollu kanssa tää vaihe aina pieni kummastuksen kohde. Sillon kun kokeilin ekaa kertaa turboja partylla ihmettelin kanssa että miksei tällaisista tilannetta ole missään käsitelty ja mitä ihmettä siinä voi tehdä. Mut mun mielestä tuo vaan on aika kaoottinen tilanne, mikä johtuu siitä että pelaa siedettävästi pelaavien vihujen kanssa, eikä siitä kannata sen enempää stressata. Blindit syö jos lappua ei tule, ei sen kummempaa. Tietty sen pienenkin edgen hakeminen sngwiziä yms. pyörittämällä kannattaa aina.

Paras tapa musta välttää nuo tilanteet on pelaa mahdollisimman hitaita sittareita, eli normivauhtisia tai esim partylla speedejä. Tai jos tietää että vihut pitää penkistään kovaa kiinni ni lagimpaa peliä kehiin vaan alusta asti, tai jopa ylipäätään yrittää ettiä kalaisampia pöytiä. :)
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Alkuperäinen kirjoittaja FourDe
      Tota Nashin laskuria olen koittanut nyt ruveta käyttämään kun sitä on kovasti suositeltu. Tuntuu että se on jopa simppelimpi kuin tuo wizard. Plus että sain käsihistoriani jotekin solmuun siten ettei wizrar tahdo niitä löytää :f_biggrin:
      Älä käytä sitäkään kuitenkaan "sokeasti". Eli kuten sanottu se on hyvä ohjenuora, mutta vihujen pelitapojen huomioon ottaminen on erittäin tärkeää. Jos esim. maksat nashin mukaan, mutta vihu puskeekin todellisuudessa huomattavasti nashin suosittelemaa rangea tiukemmin niin tehdäänkin tappiota todella pahasti. Vastaavasti, jos vihu koppaakin esim. bubblessa löysemmin kuin nash niin meidän puskujen täytyy olla tiukempia kuin nash määrittää. Homma toimii tietty samoin toiseenkin suuntaan.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Joo käytännössähän sitä joutuu aina fiiliksen ja perstuntuman mukaan tekemään noi ratkaisut pelipöydässä. Enkä minä noita rangeja edes täysin muistaisi ulkoa, joten ei olisi edes mahdollista puskea täysin Nashin mukaan :)

Sama homma kun miettii maksaako vai eikö, jostain selkärangastahan ne arviot vihun käsijoukoista kaivetaan. Hirmu kiva olisi tietää totuus noista että kuin lähelle on osunut, mutta enpä usko että vihut hirveesti innostuisivat jos rupeis bubblessa kyselemään "Excuse me, was your pushing range in last hand 20% or 30%" :D ?

Ehkä sitten sittariliigassa voi koittaa tota :f_love: