9 man mikro sng varianssi?

• r0uta
      r0uta
      Bronze
      Olen jauhanut aikaisemmin ongamella 3 - 10 dollarin binin fulli sittareita ja jopa voitollisesti noin 3000 sittarin otannalla. Kolmen taalan sittareissa ROI on vähän vajaa 10% ja muilta tasoilta aika breakeven. Rakensin näillä nykyisen rollin reilu vuosi sitten ihan sng perustietämykseni pohjalta ilman kovin syvällistä paneutumista aiheeseen. Lopulta kyllästyin niihin koska pelejä ei oikein pyörinyt non turboina riittävästi ja noissa ongamen turboissa on niin sairas varianssi, että säästää hermoja huomattavasti kun jättää ne pelaamatta (kyllä, kokeilin myös näitä).

Nyt sitten alkoi taas sittarit innostamaan ja siirryin starsille jauhamaan turbo 9 maneja. Ajattelin, että lähden ihan pienimmistä liikkeelle eli 1,5 dollarin binillisistä ottaen taas näihin tuntumaa ja siirtymällä ylöspäin kun kassa kasvaa.

Yllätys oli suuri, kun pelit alkoivat 15 binin kuoppaamisella ensimmäiseen 50 peliin. Varianssi on kyllä tuttua, eikä asia sinänsä hetkauttanut, kun EV viivakin pyöri edelleen BE tuntumassa (jopa plussalla). Varianssi biitataan voluumilla, joten 14 tablaamaan ja pelejä alle (multitablasin ongamellakin 9-16 pöytää fiiliksen mukaan). Tuloksena kuoppaa lisää 35 biniä seuraavaan 150 peliin.

Tässä vaiheessa ev käyräkin alkoi laskea tasaisesti, vaikka olikin noin 30 biniä winningsien yläpuolella. Tässä vaiheessa alkoi epäilyttää onko sittenkin sittaritaidot vähän ruosteessa. Noh, pikakertauksella luin Colin Moshmanin Sng strategyn ja katselin kaikki sng videot mitä käsiini sain. Seuraavaksi pelit käyntiin 6 tablaten ja pelejä jälkikäteen sng wizillä analysoiden. Seuraavat 100 turnausta tasaista nousua (tosin ev käyrä laski edelleen), kunnes seuraavaan 100 peliin uusi 30 bin kuoppa.

Toki pelini ei edelleenkään täydellistä ole ja huonoja puskuja tulee silloin tällöin, mutta pääosin peli on sng wizin mukaan ok eli suurin osa turnauksista menee yksi yhteen wizin default rangejen kanssa.

Onko siis mahdollista, että olen kuopannut ~80 biniä 500 peliin (ROI -17,8% & EV adjusted -10%) pelaten voittavaa pokeria? Ennen ajattelin ettei tämä voi olla mikroissa edes mahdollista. Voiko tuohon EV käyrään luottaa sittareissa? Jos edes EV käyrä osoittaisi edes jotain voittavan pelaajan merkkejä voisin tällaisen kuopan vielä varianssiksi pistää.

Ensimmäiset 300 peliä meni huoletta, kun runi tuntui jatkuvasti jääkylmää, kun kaikki pelit tuntuivat päättyvän nauloihin törmäämiseen, hävittyyn flippiin, ohivetoon jne jne. Vaikka pelini on varmasti kaukana täydellisestä, niin voi olla lajin vaihto edessä jos nykyisellä pelin tasollani ei edes break eveniin pääse.
  • 12 replies
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Onko noissa 10% rake vai isompi? Jotenkin 500 peliä tuntuu jo niin isolta otokselta, että EV roin pitäisi olla plussalla voittavaa pokeria pelaamalla ja etenkin -10% tuntuu aika rumalta. Jos rake on esim. 20% kymmenen sijasta, niin pelejä voikin olla vaikea biitata.
      Toinen syy voisi olla, että pusket liian löysästi? Vihujen maksuranget ovatkin löysemmät, mitä sng wizissä käytät. On virhe puskea "oikein", jos vihut maksavat löysemmin mitä pitäisi. Siinä tilanteessa yleensä sekä puskija, että maksaja häviävät ja muut pöydässä voittavat.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Käsittääkseni on kyllä mahdollista vetää 80 biniä pakkaselle 500 sittariin pelaamalla breakeven-peliä, mutta se kyllä vaatii huonoimpaan yhteen prosenttiin kuuluvaa runia. Mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Varsinkin jos EV-ROI on myös pakkasella, lähtisin ensinnä katsomaan pelistä vikoja. Pienissä sittareissa rake on usein peikkona, jos joutuu maksamaan yli 10% rakea, vaatii usein aika paljon hyviä pelisuorituksia että sen raken yli pääsee. Starsilla tosin käytännössä kaikki pelistruktuurit ovat sellaisia että niissä kyllä voi voittaa, eli suoranaisia rakeansoja ei ole.

Useammin jos Wizin maksurangeja käyttää, päätyy pelaamaan paljon liian tiukkaa esimerkiksi kuplatilanteissa, kun Wizin maksuranget ovat laajemmat kuin pelaajilla yleensä. Siinäkin polttaa rahaa verrattuna hyviin reguihin, jotka käyttävät tuollaiset tilanteet hyväkseen. Mielestäni pelaaja, joka pelaa niin ettei SNG Wizard näytä ikinä yhtään virhettä listassa, pelaa todella huonoa peliä.

Lisää videoita, SNG Wizardin fiksua käyttöä (eli joka tilanteessa miettii mikä vihun range siihen tilanteeseen on eikä käytä SNG Wizardin vakiorangeja lainkaan), pronssitasolla Jimin valmennuksiin maanantaina ja käyrät nousuun.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Hehe, ois voinut lukea tarkemmin alotusposti. Et pelaakaan enää ongamella, näköjään noissakin on rake ~14%. Starsilla tosiaan varmaan vihut on keskimäärin tiukempia, joten tuskin pusket liian löysästi.
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Aarnimetsa
      Useammin jos Wizin maksurangeja käyttää, päätyy pelaamaan paljon liian tiukkaa esimerkiksi kuplatilanteissa, kun Wizin maksuranget ovat laajemmat kuin pelaajilla yleensä. Siinäkin polttaa rahaa verrattuna hyviin reguihin, jotka käyttävät tuollaiset tilanteet hyväkseen. Mielestäni pelaaja, joka pelaa niin ettei SNG Wizard näytä ikinä yhtään virhettä listassa, pelaa todella huonoa peliä.

Lisää videoita, SNG Wizardin fiksua käyttöä (eli joka tilanteessa miettii mikä vihun range siihen tilanteeseen on eikä käytä SNG Wizardin vakiorangeja lainkaan), pronssitasolla Jimin valmennuksiin maanantaina ja käyrät nousuun.
      Tuo sng wiziin luottaminen on varmaan sit mun pahin leakki tällä hetkellä. Itseasiassa oon kiinnittanyt huomiota jo aikaisemmin siihen, että videoissa pusketaan löysemmin mitä wiz neuvoo defaulttina, mutta oon sit päätyny kuitenkin uskoo wiziä. Olen ijopa lähtenyt tiukentamaan rangeja tuon wizin innoittamana, joten mahdollisesti korjannut peliä väärään suuntaan. Tähän toki liittyy myös tunne, että "naulat siellä kuitenkin taas on".

Rake noissa peleissä on reilu 10% eli varmasti biitattavissa.

Tuohon kuoppaan on kyllä sisältänyt huomattava määrä mm missclick all ineja, koska oon ruvennu grindaamaan ps3 ohjaimella ja siihen + tableninjaan totuttelu on ollu vielä vähän vaiheessa.

Nyt on suuntaa lähteä etsimään leakkeja, joten kiitos neuvoista.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Alkuperäinen kirjoittaja r0uta
      Tuo sng wiziin luottaminen on varmaan sit mun pahin leakki tällä hetkellä. Itseasiassa oon kiinnittanyt huomiota jo aikaisemmin siihen, että videoissa pusketaan löysemmin mitä wiz neuvoo defaulttina, mutta oon sit päätyny kuitenkin uskoo wiziä. Olen ijopa lähtenyt tiukentamaan rangeja tuon wizin innoittamana, joten mahdollisesti korjannut peliä väärään suuntaan. Tähän toki liittyy myös tunne, että "naulat siellä kuitenkin taas on".

Rake noissa peleissä on reilu 10% eli varmasti biitattavissa.

Tuohon kuoppaan on kyllä sisältänyt huomattava määrä mm missclick all ineja, koska oon ruvennu grindaamaan ps3 ohjaimella ja siihen + tableninjaan totuttelu on ollu vielä vähän vaiheessa.

Nyt on suuntaa lähteä etsimään leakkeja, joten kiitos neuvoista.
      SNG wiz on hyvä työkalu, mutta sen antamat tulokset on ihan yhtä hyviä kuin sinne syötetty data. Default ranget on suurimman osan ajasta täyttä kuraa, joten niiden pohjalta ei kannata päätellä yhtään mitään.

Yks juttu on myös muidenkin kuin pusku ja maksu rangejen määrittäminen. Eli, jos hero maksaa jonkun puskun millä rangella oletetaan takaa tulevien maksavan tai jos hero foldaa kuinka laajasti tulee maksuja muilta. Lisäksi pusku spoteissa iso merkitys on myös sillä erityisesti kuplassa kuinka laajasti oletetaan takana olevien vihujen ottavan yhteen, jos itse kipataan. Noi on asioita, jotka helposti unohtuu määrittää.

Viel vinkkinä se et muista tarkastaa myös käytetty pelimuoto... Kattelin tos eilen et kylläpä antaa ihmeellisiä tuloksia ku analysoin yhtä 9max normi sittari kättä. No käytössä oli full ring fifty-50 peli mikä ei ollut ehkä kaikista osuvin asetus :f_o:
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      SNG wiz on hyvä työkalu, mutta sen antamat tulokset on ihan yhtä hyviä kuin sinne syötetty data. Default ranget on suurimman osan ajasta täyttä kuraa, joten niiden pohjalta ei kannata päätellä yhtään mitään.

Yks juttu on myös muidenkin kuin pusku ja maksu rangejen määrittäminen. Eli, jos hero maksaa jonkun puskun millä rangella oletetaan takaa tulevien maksavan tai jos hero foldaa kuinka laajasti tulee maksuja muilta. Lisäksi pusku spoteissa iso merkitys on myös sillä erityisesti kuplassa kuinka laajasti oletetaan takana olevien vihujen ottavan yhteen, jos itse kipataan. Noi on asioita, jotka helposti unohtuu määrittää.

Viel vinkkinä se et muista tarkastaa myös käytetty pelimuoto... Kattelin tos eilen et kylläpä antaa ihmeellisiä tuloksia ku analysoin yhtä 9max normi sittari kättä. No käytössä oli full ring fifty-50 peli mikä ei ollut ehkä kaikista osuvin asetus :f_o:
      Hyviä pointteja. Pelasin nopean session ja pyrin puskemaan kevyemmin kuin aikaisemmin ja pitkästä aikaa EV käyrä läksi kaakkoon, vaikka session oli muuten break even. Näyttäisi siis siltä, että alun downswingin jälkeen (jolloin pelasin HEMin mukaan +EV peliä) itseluottamuksen mennessä tiukensin puskurangejani normaalista ja wizardilla epäonnistuneen analysoinnin jälkeen tiukensin edelleen.

Uskon, että push fold pelini on ihan ok tasolla kunhan vain pelaan "normaalisti", mikä nyt on varsinkin turboissa tärkeintä. Aikaisen ja keskivaiheen optimistrategiasta en olekaan niin varma.

Aikainen vaihe sujuu vielä ok muuten, mutta ongelmana on oman poikkimenemisrangen määrittäminen. Suittarienkonnujen ym potdsien perässä makseltujen hanskojen pelaaminen on helppoa, mutta esim AK pelaaminen on ollut yllättävän tappiollista.

Tyypillinen tilanne on, että avaan AK ja tulee 3betti (mahdollisesti jopa cold shove). Tehdäänkö 4bet ja valmiina menemään poikki vai maksu ja flopilta c/f ilman osumaa? Olen huomannut, että flopin cbet ei toimi muuten kuin valuena ainakaan 3bet poteissa, joten sitä en pidä vaihtoehtona osumattomaan floppiin, koska maksun tullessa ollaan sijoitettu jo noin 1/3 stäkkiä pottiin eikä tiedetä yhtään missä mennään turnilla. Tuntuu kuitenkin erittäin -EV peliltä maksaa 3bet preflop ja c/f flop ilman osumaa. Jos tunnistan 3bettaajan reguksi / ok pelaajaksi, niin heitän nykyään AK pakkaan ihan suosiolla preflop, koska omien kokemusten mukaan 3bet range on AK,QQ+, mitä vastaan ei olla kovin hyvissä. Fieldit on vain sen verran isoja starssilla, että suurimmasta osasta vihuista ei ole järkevää otantaa, että pystyy määrittämään pelaajatyypin. Jopa QQ menee pakkaan ainakin joskus aikaisilla tasoilla jos reguisa pelaaja osoittaa halukkuutta mennä poikki. Onko tämä virhe?

Hankalinta on pelata kun stäkki on sen 15-30bb. Ei saada enää odseja pelata spekulatiivisia käsiä, joten ne heitetään pakkaan suoraan. Itse avaan tässä vaiheessa AK, TT+ toki joka positiosta, mutta onko näissä peleissä tässä vaiheessa järkeä muita käsiä pelatakaan? Buttonilta AJ ja AQ toki tulee pelattua, mutta jos avaan AQ keskipositiosta, niin usein saan 2-3 maksua. Yhtäkkiä flopille mentäessä potti onkin melkoisen iso. Postflop ollaankin sitten pelaamassa 4way pottia ja todella harvoin osutaan niin hyvin, että voidaan turvallisesti mennä flopilta sisään (ja noissa sittareissa KK ja AA slouvaaminen on täysin normaalia, joten todella vaikea tietää ollaanko oikeasti edellä vai ei).

Eli tiivistettynä: Millä rangella pistetään aikaisessa vaiheessa merkit keskelle tuntematonta pelaajaa vastaan preflop? Ja millaista rangea avataan 15-30bb stäkeillä OOP?
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Eli tiivistettynä: Millä rangella pistetään aikaisessa vaiheessa merkit keskelle tuntematonta pelaajaa vastaan preflop? Ja millaista rangea avataan 15-30bb stäkeillä OOP?
      Noh nämä kysymykset nyt on vähän turhan laajoja. Näihin kuitenki vaikuttaa esim. positiot, riidit vihusta ("tuntemattomastaki" on yleensä jotain tietoo, jos ei ihan ekoja käsiä ole), sittarin tilanne ja yleensäki pöydän dynamiikka. Et paras lähtökohta on mun mielestä laittaa käsiä, jotka mietityttää tonne käsianalyysi alueelle ja antaa tiedot, jotka pelatessa oli. Katoo sitten mitä muut on mieltä. Itse lopputulos ei ole oleellinen monestikkaan käden analysoinnin kannalta, joten älä laita ilman syytä vihujen käsiä näkyviin ainakaan alotusviestiin.

QQ+ rangella on yleisesti ottaen turvallista ainakin yhtä tuntematonta vihua vastaan painaa preflop merkit sisään ihan sittarin alussakin riippumatta positioista.
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Noh nämä kysymykset nyt on vähän turhan laajoja. Näihin kuitenki vaikuttaa esim. positiot, riidit vihusta ("tuntemattomastaki" on yleensä jotain tietoo, jos ei ihan ekoja käsiä ole), sittarin tilanne ja yleensäki pöydän dynamiikka. Et paras lähtökohta on mun mielestä laittaa käsiä, jotka mietityttää tonne käsianalyysi alueelle ja antaa tiedot, jotka pelatessa oli. Katoo sitten mitä muut on mieltä. Itse lopputulos ei ole oleellinen monestikkaan käden analysoinnin kannalta, joten älä laita ilman syytä vihujen käsiä näkyviin ainakaan alotusviestiin.

QQ+ rangella on yleisesti ottaen turvallista ainakin yhtä tuntematonta vihua vastaan painaa preflop merkit sisään ihan sittarin alussakin riippumatta positioista.
      Kysymykset oli tosiaan aika laajoja ja toki noihin päätöksiin vaikuttaa monikin seikka. Tarkoituksena on kuitenkin kehittää peliä siihen suuntaan, että pystyn pelaamaan noin 12-16 tablaten voitollisesti, minkä vuoksi haen peliin yleistäviä linjoja. Päätöksille jää kuitenkin niin vähän aikaa pöytämäärän kasvaessa, että jonkinlainen tuntuma standardilinestä on omaan peliinsä pakko kehittää. Varsinkin alkuvaiheen pelit on varmaan hyvä pitää mahdollisimman yksinkertaisina, koska huppi / bubble vaiheessa olevat pelit vaativat kuitenkin tarkemman huomion.

Tuolle pöytämäärälle on aika helppo löytää perusteita, sillä uskon $/h suhteen olevan aika selkeästi suurempi vs 6-8 pöytää, vaikka pelin taso hieman kärsii. Lisäksi varianssia on imo paljon helpompi sietää isolla volyymilla, kun swingit eivät ajallisesti ole niin pitkiä, vaikka bineissä kuopat suurenevatkin pienentyneen ROI:n myötä. Toki fokus täytyy toistaiseksi pitää pelin tason nostamisessa ennen kuin pöytämäärän nosto tulee mahdolliseksi.

Käsianalyysi lienee tosiaan paras paikka yksittäisten käsien arviointiin, joten täytyypä hyödyntää sitä jatkossa.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze

Kysymykset oli tosiaan aika laajoja ja toki noihin päätöksiin vaikuttaa monikin seikka. Tarkoituksena on kuitenkin kehittää peliä siihen suuntaan, että pystyn pelaamaan noin 12-16 tablaten voitollisesti, minkä vuoksi haen peliin yleistäviä linjoja. Päätöksille jää kuitenkin niin vähän aikaa pöytämäärän kasvaessa, että jonkinlainen tuntuma standardilinestä on omaan peliinsä pakko kehittää. Varsinkin alkuvaiheen pelit on varmaan hyvä pitää mahdollisimman yksinkertaisina, koska huppi / bubble vaiheessa olevat pelit vaativat kuitenkin tarkemman huomion.
      Oikeastaan tuossa on ongelma ja ratkaisu samassa. On kertakaikkiaan järjettömän vaikea pelata isoa pöytämäärää ennen kuin on tuntuma siitä mitkä ovat standardilinjat. Standardilinjoihin vaikuttaa todella paljon se, miten vihut yleisesti ottaen pelaavat. Se että saisi selville miten vihut yleisesti ottaen pelaavat taas vaatii paljon pelaamista. Usein sanoisin että vähemmällä pöytämäärällä kannattaa lähteä liikenteeseen silloin kun standardilinjoja lähtee hakemaan, ihan siksi että pystyy kiinnittämään huomiota siihen mitä vihut tekevät riittävästi. Isollakin pöytämäärällä standardilinjoihin pääsee kyllä käsiksi, mutta se vaatii usein paljon jälkianalyysiä käsimassasta ja mitä isompi käsimassa, sen työläämmältä (joskin myös palkitsevammalta) se tuntuu. Pienenä esimerkkinä, itse olen viime aikoina grindannut 35-45 pöytää jatkuvasti, aloin opettelemaan pelimuotoa jossa mulla ei ole oikeastaan hajuakaan standardilinjoista -> pelaan kahta pöytää.

Isollakin pöytämäärällä voi kuitenkin pelata pelejä jotka eivät ole pelkästään standardipelejä ja adjustata vihulaisten toimiin. Se vain vaatii kertakaikkisen järjetöntä määrää harjoittelua. Mielestäni ei ole mikään pakko pelata yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla jos pelaa isoa pöytämäärää, mutta on kyllä syytä miettiä miten suuri EV tietyllä päätöksellä on ja minkä verran työmäärää tulee siitä lisää.

Tuolle pöytämäärälle on aika helppo löytää perusteita, sillä uskon $/h suhteen olevan aika selkeästi suurempi vs 6-8 pöytää, vaikka pelin taso hieman kärsii. Lisäksi varianssia on imo paljon helpompi sietää isolla volyymilla, kun swingit eivät ajallisesti ole niin pitkiä, vaikka bineissä kuopat suurenevatkin pienentyneen ROI:n myötä. Toki fokus täytyy toistaiseksi pitää pelin tason nostamisessa ennen kuin pöytämäärän nosto tulee mahdolliseksi.

Käsianalyysi lienee tosiaan paras paikka yksittäisten käsien arviointiin, joten täytyypä hyödyntää sitä jatkossa.
      Oikeastaan samaa mieltä tuntipalkasta, varianssin siedon osalta en ole ihan varma. Jos ROI puolittuu, breakeven-kaudet muuttuvat nelinkertaisiksi pituudeltaan, jolloin ei se isompi volyymikaan ihmeitä pysty tekemään. Alkuun pienellä pöytämäärällä peli kohdilleen ja sitten kun peli on selkeästi voitollista ja suurin osa tilanteista tuntuu hyvältä, sitten grindivaihde päälle ja pöytämäärän nostolla tuntipalkkaa ylöspäin. On äärimmäisen ikävää pelata isoa pöytämäärää jos tulee jatkuvasti tilanteita eteen joissa menee sormi suuhun ja joutuu tekemään hätiköityjä päätöksiä.
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Tällä hetkellä suunnitelmana on pelailla kuudella pöydällä niin kauan kunnes ROI saatu nostettua ~10% paikkeille ainakin 500 viimeisen pelin otannalla. Sitten pöytiä lisää asteittain. Pariin päivään en ole pelannut ollenkaan vaan keskittynyt analysoimaan viimeisiä pelejä HEMistä. Kaikenlaista hauskaa on lyöytynytkin, esim alle 50/25 blinditasoilla olen hävinnyt noin 80% preflop alleista AK, AKs ja QQ käsillä. Osaksi huonoa runia hävittyjen flippien muodossa, mutta huomattava osa törmäyksiä AA tai KK käteen. Täytyy siis tosiaan aina harkita, ennenkuin noilla menee poikki preflop näissä peleissä. Otanta toki toistaiseksi aivan liian pieni lopullisten johtopäästösten tekoon, mutta suunta on niin selkeä, että asiaan täytyy ainakin huomiota kiinnittää.

Oma asennekaan ei ole ollut ihan optimaalinen, koska on aika vaikea hyväksyä, että on hankaluuksia biitata starsilla puolet pienempää peliä 6 tablaamalla, kuin ongamella 10% ROI:lla 12-16 tablaamalla biitattua. Tosin tuosta on jo aikaa ja peli varmasti jo ruostunut, kun lähinnä käteistä tullut viimeaikoina pelattua. Ongamella multitablaus oli helppoa (softasta huolimatta), koska kaikki regut tuli pienen fieldin takia nopeasti tutuiksi ja kaikkia muita vastaan pystyi helposti katkeamaan AK, QQ+ rangella blinditasosta välittämättä.

Olen vasta nyt tajunnut kuinka hyviä valmennuksia strategyltä löytyy jopa pronssitasolta lähtien, joten uskon, että kuoppa on nopeasti täytetty kun panostaa hieman opiskeluun ja saa volyymia alle. :)
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tällä hetkellä suunnitelmana on pelailla kuudella pöydällä niin kauan kunnes ROI saatu nostettua ~10% paikkeille ainakin 500 viimeisen pelin otannalla. Sitten pöytiä lisää asteittain. Pariin päivään en ole pelannut ollenkaan vaan keskittynyt analysoimaan viimeisiä pelejä HEMistä. Kaikenlaista hauskaa on lyöytynytkin, esim alle 50/25 blinditasoilla olen hävinnyt noin 80% preflop alleista AK, AKs ja QQ käsillä. Osaksi huonoa runia hävittyjen flippien muodossa, mutta huomattava osa törmäyksiä AA tai KK käteen. Täytyy siis tosiaan aina harkita, ennenkuin noilla menee poikki preflop näissä peleissä. Otanta toki toistaiseksi aivan liian pieni lopullisten johtopäästösten tekoon, mutta suunta on niin selkeä, että asiaan täytyy ainakin huomiota kiinnittää.
      AK käsiin liityen niin niillä on useimmiten paras linja jollain 30bb stackillä ottaa vaan maksu aikasen tai keskiposition avauksiin. Fakta kuitenki on et kun sieltä se 4bet sit tulee niin useimmiten ei olla niin järin hyvissä. Vaikka vihu sit ottaski maksuja niillä käsillä mitä dominoidaan niin 3bet-fold ei kuitenkaan ole hyvä linja. Et tossa voi olla mahollisesti yks syy ongelmiin sen pelkän varianssin lisäksi.
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      AK käsiin liityen niin niillä on useimmiten paras linja jollain 30bb stackillä ottaa vaan maksu aikasen tai keskiposition avauksiin. Fakta kuitenki on et kun sieltä se 4bet sit tulee niin useimmiten ei olla niin järin hyvissä. Vaikka vihu sit ottaski maksuja niillä käsillä mitä dominoidaan niin 3bet-fold ei kuitenkaan ole hyvä linja. Et tossa voi olla mahollisesti yks syy ongelmiin sen pelkän varianssin lisäksi.
      Tuo on varmaan paras line tosiaan. Aluksi tuntu vain niin mega weakilta, että oli vaikea uskoa, että toi on paras vaihtoehto. Sen verran pitkään jauhanut pelkkää 6-max käteistä, että sekin näkyy vielä negatiivisella tavalla näissä sittareissa.