Turbo double up SNG mielipiteitä

• Rah1ka1nen
      Rah1ka1nen
      Bronze
      Morjens!

Ja samalla tervehdys uudelta pokeri harrastajalta. Olen nettipokeria pelaillut säännöllisen epäsäännöllisesti ja muutama viikko takaperin löysin tämän sivuston ja päätin kokeilla saisiko tästä harrastuksesta vähemmän kalliin sekä ehkä jopa tuottoisankin pidemmällä aikavälillä.

Tunnusten teon jälkeen suoritin alkutestit ja avasin tilin William Hillille.
      Artikkeleita olen kahlannut läpi ja videoitakin katsonut jo aika paljon. Foorumilla tapaa paljon keskustelua missä käytetään sanojen lyhennöksiä ja slangisanastoa, jotka vielä ei ole kaikki oikein perille menneet. :)
      omaa rahaa en ole vielä tallettanut ollenkaan vaan olen pelaillut noilla bonuksilla mitä on tullut, tällä hetkellä olen saanut 20$/50$.
      Käsiä on pelattu 2940 kpl. Alussa pelasin NL cash pöydissä vaihtelevalla menestyksellä ja nykyään olen siirtynyt SNG pöytiin. FL peliäkin olen kokeillut ja se taitaa tällä hetkellä olla ainoa pelimuoto jossa olen plussan puolella.

Aloin tänään pelaamaan noita Double Up pöytiä, koska huomasin että putoan useasti 4-5 sijalta pois 9-pelaajan SNG pöydissä. Double Up voitot ovatkin olleet tällä hetkellä 100%, tosin viisi pelattua turnausta vasta alla.
      Double up pöydissä tuntuu olevan paljon tiukempi linja heti alusta alkaen ja syy voittoihini voikin olla siinä, koska mielelläni pelaan peliä enemmän post-flopilla. Noissa normi SNG pöydissä pääsee helposti tuohon viiden joukkoon, mutta sen jälkeen peli tuntuu lähennä kolikon heitolta isompien blindien vuoksi. Hyvin usein huomannut, että se on joko all-in tai ei mitään. Jos taas pääsen kolmen joukkoon, pääsen melko hyvällä prosentilla myös heads uppiin.

Pysynkö suosiolla Double Up pöydissä vai miten lähden kehittämään peliäni SNG pöydissä, jotta pääsisin rahasijoille useammin tuolta 4-5 sijotuksen sijasta.

Kiitokset etukäteen ja kiitokset hienosta sivustosta!
  • 9 replies
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Noissa on aika vaikeeta tehdä voittoa 10% rakella. Tietty ihan pienimmissä mahdollista.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tervetuloa foorumille!

Annan viisaampien kommentoida varsinaiseen kysymykseen, mutta pokerislangiin pääset käsiksi vaikkapa sivuiltamme löytyvästä sanastosta. Joka sanaa tuolta ei toki löydy, mutta yleisin terminologia kyllä.

Hienoa, että olet kokenut sivustomme hyödylliseksi. Menestystä peleihin!
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Tervetuloa foorumille! :)

Monet kovat pelimiehet ovat rollinsa pohjan sittareista rakentaneet (esim. Jungleman), joten tiet ovat avoinna!
    • againAA
      againAA
      Bronze
      Moro tervetuloa joukkoon.

Mitä itse pelannut doneja vaikeaa saa kunnollista voittoja, kun välillä iskee varianssipeikko silloin ei voi mitään.

Sittareissa ehdoton edellytys on ICM. Mutta ei huolta vaikka ICM on meille tuntematon, onneksi on tämä artikkeli niin saat pienen edun,kun noudattaa taulukoita niin ei teen isoja virheitä.
      Tutustu ja ota ohjat omiin käsiin eikun menestystä uuteen harrastukseen :s_thumbsup:

PS. sitten kannattaa myös ottaa käyttöön ICM trainer ohjelmat
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Moi
      iPokerilla DoNit on microtasoilla lähes ainoita jossa on hirvee läjä reguja. Ja korkeen raken kanssa saat todella vetää sellasta 70% ITM pelillä jos meinaat jäädä profiiteille. Ilman rakeback diiliä en donipöytiin menis alle $20 peleihin. Toki saat strategyn raketuksen nopeesti kasaan jos pysyt edes pienillä voitoilla.
      Kannattaa ilmottautua tähän mukaan
      http://poker.williamhill.com/promotions/sng-high-gear/sng-promotion/ saatat voittaa lisää rhaa. Mun yks TAFti pelaaja on tällä hetkellä tuolla top 10 joukossa pelaamalla pelkkiä 10man 50c SNG pelejä ja kuitannee ainakin jotain rahaa ekalla (vähintään $50 jos joku keulii vielä ohi) 10usd erällä. Ne pelit on super helppoja
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Sittareiden osalta muutamalla pelillä ei yleensä ole kauheasti merkitystä, heilahteluja sattuu suuntaan ja toiseen. Tosin yleisesti ottaen double up peleissä ne heilahtelut ovat pienimpiä. Useimmiten suuntaa kannattaa katsoa noin tuhannen pelin jälkeen, HEM:n punaista käyrää jo aiemminkin.

Anssilla on myös hyvä pointti tuon osalta, että 10% rake on paljon ja itse en tuollaisia pelejä pelaisi ainakaan turbomuodossa. Jos normaalinopeuksisissa rake on sama, silloin niitä pelaamalla voi jäädä voitolle, mutta turboista en usko että pitkällä tähtäimellä voitolle voi jäädä muuten kuin palautuksilla.

Muutoinkin hyviä kommentteja ICM:n osalta, se on sellainen asia joka on tärkeä ymmärtää erityisesti double up-peleissä. Eli ymmärtää se että joka tilanteessa ei riitä vaikka voittaa chippejä, koska tilanne voi olla sellainen että lisächipeistä ei ole hyötyä. Esimerkiksi double up peleissä on loppujen lopuksi ihan sama pääseekö rahoille 10000 chipin tai 1 chipin kanssa.
    • Rah1ka1nen
      Rah1ka1nen
      Bronze
      Kiitos hyvistä vastauksista.
      Tuo taulukko olikin mennyt aivan ohi ja täytyykin printata ne ja pelata noiden mukaan.
      Päivittelen vaikka tähän jonkin ajan kuluttua onko suunta muuttunut :)
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Onnea peleihin. Kuten jo aikasemmin sanoin kannattaa ainakin koklata niitä $0.5 fullring sittareita. Voittaja jää sprofiiteille sen $2 joten on ihan ok potti. Jos mietit että sulla on tuolle strategyn pääomalle 100 buy inniä niin katkimenon riskit on minimaalisen pieniä.

Ja noissa ipokan turboissa on niin nopee structuuri että oot jo pusku-kippi vaiheessa parin orbitin jälkeen. Supereihin ei kannata lähteä missään nimessä. Ne on melkeen yhtä hyviä kun flippi sittarit. Big DON'T! Lisäks noita doneja pelaa ainakin titanilla hirvee kasa jätkiä joiden voluumi on ihan hirvee. Kaikki on tappiollisia pelaajia mutta titukan sit n win n go promon takia massivisella voluumilla ne saa parhaimmilaan $800 dollaria bonusta kuun lopuks ja ipokan kaikki pelaajat on samassa poolissa joten pelaat myös mäitä jamppoja vastaan. Ja uskallan väittää että jos opiskelet noi sittariartikkelit ja katot kaikki maholliset videot ja treenaat icm trainerilla on alottelevallekkin pelaajalle noi mikrot helposti biitattavissa.

Tee mitä teet onnea pöytiin enivei!
    • Rah1ka1nen
      Rah1ka1nen
      Bronze
      No niin, ajattelin tulla vähän päivittelemään SNG pelejä, miten on sujunut tuosta eteenpäin.

Olen pelaillut pääsääntöisesti 1,00$+0,20 kymmenen hengen sittareita Turbolla ja ilman.
      Jätin nuo double up pelit kokonaan pelaamatta.

Otin myös excelille vähän turnausstatistiikkaa teidän iloksi ennen ja jälkeen ohjeiden (pusku/kippi taulukko)
      Olen myös ottanut hieman rauhallisemman linjan sittareissa ja lopetin neljän turnauksen samanaikaisen pelaamisen, mikä tosin tapahtui vasta eilen ja olen pyrkinyt keskittymään enemmän vastustajien tekemisiin ja sitä kautta omiin pelipäätöksiin.

Eli, tässä statseja ennen:

Pelatut turnaukset: 33 kpl
      Rahasijat: 6 kpl
      Tuloutukset: -17,40$
      Sija keskiarvo: 5,38

Statsit jälkeen:

Pelatut turnaukset: 40 kpl
      Rahasijat: 17 kpl
      Tuloutukset: + 7,20$
      Sija keskiarvo: 4,46

Suunta näyttäisi olevan oikea. Varsinkin tässä loppupäässä, missä lopetin monen pöydän yhtäaikaisen pelaamisen on tullut parannusta rahasijojen ollessa jo 6/10.
      Muutamia tyhmiä käsiä on tullut pelattua, mitkä ovat johtaneet turnauksesta tippumiseen ja ohivetojakin ollut sekä itsellä että myös vastustajillakin. :)

Hopeataso tipahti myös plakkariin ja on päässyt syventämään opintojakin.
      Vihjeitä neuvoja ym. tipsejä otetaan aina avosylin vastaan :)