hyper turbo 9man turnaukset

• Europhoria
      Europhoria
      Bronze
      Löysinpä tuollasiaki starsin valikosta ja näyttäs olevan paljonki pienempi rake kun normi tai turbo 9man sittareis.

pelaako nuit kukaan ja voiko niillä tehä oikeesti rahaaki vai onko se pääasiassa arvontaa ja max beven pelaamista tai fpp pisteiden keruuta?

Entäs millasella brm:llä lähtisitte pelaan? riittääkö 100 bin?

Entäpä strategiaa? Tiukkaa varmaan heti alusta asti ja kikkailut yms. 3bb reissit voi varmaan unohtaa ja pelata push/fold??

entäpä millä kädellä voi huoletta mennä katki ekalla tasolla 500 alotus stäkki blindit 10/20 ante 2. 77+ / AJ ?? any pair?

kertokaas joku vähän omia kokemuksia :D tuota 1,5$ tasoa meinasin alkaa tykittää reilu 100 binin kassalla jonku aikaa ainaki et näkee miten menee.
  • 14 replies
    • againAA
      againAA
      Bronze
      Jos arpajaisita tykkään niin sekaan vaan :P en pelaa itse ;)
      brm varmaan joku lähemmäs 200 olis ok.
      25bb syvinä tuskin muuta kun push/fold peliä.
      Suosittelisin vaan pelaan turboja niistäkin saa volyymia ihan hyvin.
      Onnea vaan peleihin :f_thumbsup:
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      En oo noita ite pelannu juuri muutenku ihan satunnaisesti kokeiluna. 25bb tarjoaa kyl paljon muutaki ku pusku-kippi peliä. Avaus kokona on yleisesti ottaen paras pitää sitä minitystä. Joku 2.5bb enintään. Toki ihan micro tasoilla voi jopa puskutki olla optimaalisia vahvoilla käsillä, kun monet vihut yliarvostaa heikkoja taskuja ja Ax käsiä.

100 biniä varmaan ihan ok pienissä peleissä. Noissa ei toki pääse lähellekään samoihin ROI lukemiin ku esim. turboissa on mahdollista, joten sitä kautta mahdolliset swingit on myös suurempia. Toki 1.5$ peleissä on varmaan mahdollista saada kohtuu iso ROI vaikkei oma peli oliskaan erityisen vahvaa.

Aarni on näitä (tai ainaki fulltiltin superturboja aikonaan) pelaillu enemmänki, joten sieltä vois tulla lisä vinkkejä myös :)
    • Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Pelannu näitä sillon kun ei ole muuta järkevää tekemistä. Vähän mennään yli EV :D

• Europhoria
      Europhoria
      Bronze
      Eilen tuli nuit testailtua..onhan tuo melkosta touhua :D

• Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Mun mielestä ihmiset jättää todella paljon valueta pöydille kun puskukippailevat koko ajan alusta loppuun noissa. Alkupelissä kun on 25BB muuvailuvaraa, niin pitäisi ehdottomasti miettiä muitakin vaihtoehtoja. Pelkillä puskuilla päädytään nopeasti pelaamaan liian tiukkaa ja alkupelissä pienillä reissuilla antejen ollessa mukana saadaan stäkkiä kasvatettua yllättävän hyvin.

Hyper-satelliiteissa jotka alkavat taas 10BB syvinä ja suoraan anteilla ei taas tarvitse päätään muilla kun puskuilla paljoa vaivata.

Lisäksi ennemmin 200 binin kassanhallintaa kuin 100 binin kassanhallintaa suosittelisin. Varianssi on sama kuin turboissa tai normaaleissa, mutta oma etu on sen verran pienempi, että kuopat ovat selkeästi isompia.
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Näitä samojahan löytyy myös tiltiltä mutta alotuspino on 300 merkkiä.
      6max. itse olen noita vedellyt välillä mutta 9 ei tunnu sujuvan,ei sitten millään,siinä kuivuu stäkki (ehkä mun tyylillä) verrattuna 6 maxeihin joissa pusketaan heti yleisesti Ax kädet.
      2.25$ (reikki 0,15$,voisi kuvitella että 0,25$) olen pelaillut mutta tuoton takia en niitä pelaa,satunnaisesti enemmänkin. Ensimmäinen pyttykin tiltin auettua tuli muuten näistä,mutta mallia 54 pelaajaa.
    • l1pp1s
      l1pp1s
      Bronze
      Ite kokemuksesta suosittelen 200binin kassanhallintaa, huonolla runilla kassa kuivuu hyvinki nopeasti. Pelin alussa on suositeltavaa pyrkiä kasvattamaan stackia. En suosittele pelaamaan liian tiukkaa, usein flopin ryöstöillä saa halvalla kasvatettua stackia, kun porukka päästää osumattomista käsistä irti.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Oon vetänyt näitä Hypereitä puoliksi läpällä viitisen sataa.

Kahden minuutin tasot ei paljoa muuvailuvaraa anna. Hyvää pusku-kippi harjoitusta noi on.

Mutta se postauksen pointti... Mulla on sama ilmiö kuin tiuytillä, eli runaan yli ev:n ihan törkeesti. Tätä kirjoittaessa melkein 100 bin yli ainakin hemiä uskomalla. Onko muilla samaa havaintoa?

Entä millaseen roihin näillä pääsee parhaimmillaan, itellä nyt 10 pinnaa. Eiks toi älytön tasojen nousu kuitenkin vaikuta siihen laskevasti vrt. normisittarit, kun lopulta suurin osa kolmen parhaan peleistä on arvontaa(?)
    • Miksatin
      Miksatin
      Bronze
      Starsin 7d hyper-turbo 9-manit on mielestäni aika pehmeitä joku viikko sitten niistä väänsin 50d -> 300d 4 päivässä? 7d bini 30d pytty siitä vaan pusku-kippi harjoituksia vääntämään :)
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tilttari

Mutta se postauksen pointti... Mulla on sama ilmiö kuin tiuytillä, eli runaan yli ev:n ihan törkeesti. Tätä kirjoittaessa melkein 100 bin yli ainakin hemiä uskomalla. Onko muilla samaa havaintoa?
      Jokaisesta turnauksesta jaetaan yhtä paljon EV;tä kuin rahaakin, eli jos joku runnaa yli EV;n, joku runnaa alle. Nimimerkillä viimeiseen tuhanteen 6-max turnaukseen yli 100 biniä alle. Käytännössä harvempi pelaaja vain pelaa sellaista volyymia normaalipeleissä verrattuna hypereihin, että EV ja toteutunut ehtisivät kauhean nopeasti erkanemaan toisistaan.

Entä millaseen roihin näillä pääsee parhaimmillaan, itellä nyt 10 pinnaa. Eiks toi älytön tasojen nousu kuitenkin vaikuta siihen laskevasti vrt. normisittarit, kun lopulta suurin osa kolmen parhaan peleistä on arvontaa(?)
      Hyvälle pelaajalle on sitä suurempaa etua tiedossa, mitä useampaa kättä pelataan. Hypereissä pelataan vähän käsiä ja etu on pienempi. Hattuarviolta sanoisin että etu puolittuu, eli saman tason hyperissä on puolet pienempi saavutettavissa oleva etu kuin saman tason turbossa ja saman tason normaalinopeuksisessa on puolet suurempi saavuettava etu kun saman tason turbossa. Tarkoittaa siis sitä, että turboihin verrattuna hypereihin olisi hyvä olla tuplakassa ja normaalinopeuksisiin verrattuna nelinkertainen kassa.

Mitä nopeasti oon kattonut, niin 9-maxit ovat todennäköisesti hieman pehmeämpiä kuin 6-maxit, joissa suurin osa volyymista on. Ongelmana noissa on vain se että kauhean montaa isompaa peliä ei 9-maxeissa pyöri jos ei ole paras aika pelata.
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Luulisi, että etu pienenee enemmän kuin puolella. Käsiä pelataan vähemmän, mutta lisäksi turboissa pelataan deepimpänä. Hyvät pelaajat hyötyvät huonompien pelaajien virheistä enemmän, koska virheet ovat kalliimpia deepimpänä pelatessa, eikö niin?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja mesisification
      Luulisi, että etu pienenee enemmän kuin puolella. Käsiä pelataan vähemmän, mutta lisäksi turboissa pelataan deepimpänä. Hyvät pelaajat hyötyvät huonompien pelaajien virheistä enemmän, koska virheet ovat kalliimpia deepimpänä pelatessa, eikö niin?
      Uskoisin että olet ihan oikeassa. Yksi asia mikä hypereissä kuitenkin kasvattaa hyvän pelaajan etua ovat antet, eli yleensä ottaen väittäisin antellisessa pelissä hyvän pelaajan edun olevan suurempi, kun huonot pelaajat mukautuvat niihin todella huonosti.

Käytännössä myös rahaa siirtyy eniten taskusta toiseen kun blindit ovat jo korkealla ja hyvä pelaaja saattaa hyötyä rahallisesti kättä kohden enemmän loppupelin pienillä stäkeillä pelattaessa kuin alkupelin syvillä pinoilla pelattaessa.

Pitää myös muistaa raken vaikutus. Turboissa ja normaaleissa rake on suunnilleen sama, eli vaikka turboissa ROI tippuu puoleen, etu ei tipu niin paljoa, joissain tapauksissa vain noin neljäsosalla. Sitten taas kun verrataan hypereihin, niin niissä rakekin usein puolittuu, jolloin eetu putoaa enemmän hypereiden ja turbojen välillä, mutta ROI vain puolittuu. Eli vaikka erotus on suurempi turbojen ja hypereiden välillä kuin normaaleiden ja turbojen, etu vastustajiin tippuu kuitenkin melko loogisesti.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja AarnimetsaPitää myös muistaa raken vaikutus. Turboissa ja normaaleissa rake on suunnilleen sama, eli vaikka turboissa ROI tippuu puoleen, etu ei tipu niin paljoa, joissain tapauksissa vain noin neljäsosalla. Sitten taas kun verrataan hypereihin, niin niissä rakekin usein puolittuu, jolloin eetu putoaa enemmän hypereiden ja turbojen välillä, mutta ROI vain puolittuu. Eli vaikka erotus on suurempi turbojen ja hypereiden välillä kuin normaaleiden ja turbojen, etu vastustajiin tippuu kuitenkin melko loogisesti.
      Kiitos huomiosta, jäi itsellä kokonaan ottamatta lukuun toi hyperien pienempi rake.
    • Miksatin
      Miksatin
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tilttari
      (?)
      Itse olen naita veivannut 1000kpl ja runnaan 70binia alle EVn