Mikä on paras tapa opetella pusku/kippi-peliä?

• duda5
      duda5
      Bronze
      Aloittelijana olen pelaillut taulukoiden kanssa, mutta niistä pitäis päästä irti. ICM:ää oppii tietysti jossakin määrin vaan pelailemalla ja tutkimalla jälkikäteen tiukat spotit, mutta täytyy olla parempiakin (=systemaattisia) tapoja opiskella.

Kannattaisiko lähteä liikkeelle rangeista, eli opettelisi, mitä prosenttiranget pitää sisällään, ja tähän päälle sitten oikeat puskuranget eri positio/stakkikoko-yhdistelmille?

Vai kannattaako mieluummin lähteä liikkeelle konkreettisista käsistä, eli opetella ensin parien pelaaminen, sitten ässäkädet, kurkokädet, jne.?

Kunnon taulukot olisivat tietysti avuksi, pokerstrategyn taulukot ei mun kokemuksen mukaan ole ihan parhaat mahdolliset käytettävyydeltään ja lisäksi antavat muutamissa tilanteissa eri tuloksen kuin esim. ICM trainer.

Eli mitä tehdä, jos aikoo käyttää vaikka tunnin päivässä ICM:n opiskeluun?
  • 7 replies
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      SNG wizard on loistava työkalu tilanteiden harjoitteluun! :)
    • duda5
      duda5
      Bronze
      Tilanteiden harjoittelu on asia erikseen, ja se onnistunee hyvin ICM trainerillakin. Mutta jotenkin pitäisi saada taulukot päähän, ettei se tilanteiden harjoittelu olisi ihan hakuammuntaa.

Toinen kysymys tietysti kuuluu, että mistä taulukoista kannattaa opetella. Monenlaista on tarjolla, mutta erinomaisia ei ole osunut kohdalle. Vinkit hyvistä taulukoista otetaan myös vastaan.
    • ilari27
      ilari27
      Bronze
      Minusta fiksuinta mennä käytännön kautta, eli pelaat ja epäselvis paikois tarkistat wizillä. Itelle on tarttunu sellasia "ankkurikäsiä" jotka osaan varmasti, ja joista mielessä säätämällä pystyy sit päättelee et miten samanlaiset kädet pelaa. Mulla noita sattuu olemaan K8o A6o 33 J9s 56s. Vahvat kädet toki kaikki on tullu mietittyy monee kertaa.

Ite en siis tykkää kyllä yhtään tosta taulokkojen avulla opettelusta, vaikka oon toki niitäkin katellut, mutta kyllä parhaan tuntuman saa pyörittämällä niitä rangeja jossain softassa. Taulukkojen kanssa vaan helpost unohtaa et se vihun rangen tarkka määrittelemiin siin hetkes on tärkeempää kun ne jonku tyypin laskemat prosentit siel.

Mut toki mielipidekysymys miten haluaa opetella, tai miten ylipäänsä lähestyy koko peliä. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Lähtisin kanssa liikkeelle siten että aina kun on spotti missä et ole varma ratkaisusta, lasket sen jälkeenpäin auki. Sitä kautta ne tilanteet ja konseptit hahmottuvat parhaiten ja jäävät mieleen.

Jotta ne taidot kehittyvät hyvälle automaation tasolle, se vaatii tolkuttoman paljon toistoja. Mutta näkisin että se on ainoa tapa.

Pelkät taulukot eivät ota huomioo vihujen pelitapoja, stäkkejä tai palkintojakaumaa. Jotka kaikki ovat tärkeitä sitä päätöstä tehdessä.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Ainut taulukko mitä ite oon koskaan käytelly on huppiin tarkotettu nash taulukko. Joten allekirjotan ton et parhaiten oppii käytännön ja toistuvien analyysien kautta. Voit jonku tilanteen kattoessa tutkia sitä koko rangen kautta eikä vain sitä yksittäistä kättä. Lisäksi voit samalla muutella stacki kokoja ja kattoo miten se muuttas tilannetta. Sitten ajan kanssa myös se rangen adjustointi puskuissa ja maksuissa vihuhuomioiden alkaa sujumaan.
    • Miksatin
      Miksatin
      Bronze
      Starsin 1.5d hyper-turbo 6/9-manit on parhaita sinne vaan harkkaamaan ;D
    • Juolukka
      Juolukka
      Bronze
      Olen ensin opetellut millä rangeilla pusketaan/maksetaan 10bb stäkillä mistäkin positosta. Sitten lähtenyt vertaamaan mitä vaikuttaa eri määrä pelaajia pöydässä, stäkkikokojen yleinen muutos, ja jos takana on pienempiä/suurempia stäkkejä yms. Myös ICM traineria käytin aluksi aika paljon.