Rottmannin sittarinopeet

• Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      En viitsinyt laittaa blogiin, enkä keksint parempaa, niin tästä tuli nyt tällainen misc sittarikysymys ketju. Siirtäkää muualle, jos on parempi paikka. en kiusallani uusia ketjuja availe :f_biggrin:

Mutta asiaan,

alkuun pari kuvaa:

k

Viimeinen kuukausi on ollut järkyttävää. Olen tullut alas niin, että rollista on enää 15BI jäljellä. Lähdin jostain 100BI tippumaan, mutta väliin mahtuu ihan puhdasta sekoiluakin liian isoitta peleissä. Sellainen 50BI ollaan kaikkiaan tultu suht järkevällä pelillä.

Olen pelannut analyyttisemmin ja omasta mielestäni paremmin kuin koskaan. Olen yleensä ollut hyvissä, kun 4-6 on jäljellä ja sitten.. mikään ei vaan onnistu. Tuntuu että kaikki ICM, riidit yms. heittää häränpyllyä.

Jottai sais jonkinlaisen mielenrauhan tähän tekemiseen, niin ekana kysyn, että vahvistaako noi yllä olevat käppyrät sen, että jotenkin on ollut huono tuuri? Yritin googlailla, että mitä tarkoittaa, mutta en aivan ymmärrä niiden eroa.

Ekassa käppyrässä on noin 50 turnausta, toisessa n. 2x enemmän. Lähinnä
      eka käppyrä kuvaa sitä, jaksoa, missä toi toinen haarautuu tuolla tavalla aika reilusti.

Tarkoittaako toi toinen käppyrä nyt sitten sitä, että on all-init mennyt lähes järjestäen vihulle? Oranssi viiva on siis "net expected chips won" ja vihreä "my C net Won".

Entäs viitsiikö joku katsoa noita numeroita tosta 200 turtsin otannasta. Onko joku statsi joka heti laittaa silmään?

Itellä tuntuma, että loppupelissä stäkin puolustus hankalaa. Ja jos mennään floppia katsomaan, niin kovasti vuodan.

Toi varsinainen pusku/kippi peli vuotaa varmasti vieläkin, mutta uskoisin että siinä mennyt eniten eteenpäin. Häviää vaan liikaa flippejä! :f_cry:

Toivottavasti joku viitsii tähän sekavahkoon postiin vastata.
  • 32 replies
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Nopea kommentti oikeanpuoleisesta kuvasta, et voi verrata chippejä ja rahaa suoraan keskenään, ne menevät ihan eri asteikoille. Vertaa chippejä ja chippejä tai rahaa ja rahaa (kuten olet verrannut vasemmanpuoleisessa kuvassa).
    • hjkhjk
      hjkhjk
      Bronze
      Omat pikakommentit.

Pelaat melkosen paljon käsiä.

VPIP ja PRF ero on varmaan liian suuri.

Tarkista miten olet voittanut/hävinnyt positioittain.
      Sieltä helposti näkee minkä position pelaamista on
      syytä tarkastella.

Laita vaikka tähän ketjuun näkyville.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      jos pelaat fullia /9max niin ehkä vähän tuikentaisin peliä..en tosin tiedä millä statseilla niitä opikeestaan pelataan kun ite painan 6max turneita about tolla Vpipillä mutta isommalla PFR:llä. Limppailua ei kannata tehä eikä maksella välttämättä...riipppu positiosta. PFR lähemmäs Vpip (ai kas sitä hjk ehtikin tän kirjottamisen aikana sanoa)

Noissa peleissä mikrotasolla on sellasta pönttöä että ihan oksettaa joten varsinkin bubblessa kandee ottaa varovasti tässä hyvä esimerkki yhestä 9max pelistä jonka otin mukaan mun normiin 6max rinkiin kun ei oikeen pelejä auennu mua tyydyttävällä nopeudella.

Prima, $1 Buy-in (75/150 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 4 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: 2,425 (16.2 bb)
      Hero (BTN): 1,865 (12.4 bb)
      SB: 1,295 (8.6 bb)
      BB: 3,415 (22.8 bb)

Preflop: Hero is BTN with Q Q
      CO raises to 300, Hero raises to 1,865 and is all-in, 2 folds, CO calls 1,565

Flop: (3,955) A 6 2 (2 players, 1 is all-in)
      Turn: (3,955) K (2 players, 1 is all-in)
      River: (3,955) T (2 players, 1 is all-in)

Results:
      3,955 pot
      Final Board: A 6 2 K T
      CO showed A 8 and won 3,955 (2,090 net)
      Hero showed Q Q and lost (-1,865 net)

AIVAN karsee maksu tolta vihulta Ässäroskalla muttta kun aivokääpiöt kelaa vaan niin että je Ässä voitin jo niin maksaa millä vaan ässällä. Siis ei tolla kädellä pitäs riskeerata tollasta stäkkiä bubblessa..mutta kun ne nyt niin tekee niin viddu minkäs sille tekee..

Mun eiliset pelit meni näin

Eli kertoo sen että noin 3BI tuli menetin koska menin all in edellä mutta vihu napsi jotain kuraa kiinni sitten ja meni ohi niin näin nyt sitten...

Jos noita eilisiä pelejä kattoo chippeinä niin näyttää tältä

Tosin tää ei korrreloi tuloksia niinkään kun tossa kuitenkin paljo sellasia missä bigstäkillä oon puskenu ja joku torspo ottanu kuralla kiinni ja ohi sinäänsä disinformatiivista että toi vaan kertoo sen miten paljon alle ev:n chipillisesti noi mun pelit meni. Ei kerro sitä kuinka paljon menetin rahaa suoraan. Toi turneiden käppyrä on sekin laskennallinen koska bubbletuksissa se jotenkin laskee ne jotenkin erilailla kun esim itm tilanteissa..kai se menee ICM:n mukaan en oo kuiteskaan ihan saletti.

(tedettakoon että ihan noin synkkä ilta ei ollu kun europelejä noi oli joten noi dollarit on hiukan väärustyneitä..pitäs muistaa vaihtaa valuuttoja 8 BI olin down rakebackin jälkeen mutta aiva perseestä oli pelit kyllä
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      TurnausEV lasketaan aina ICM;n mukaan. Eli se rahallinen EV-ero on tärkein, chipit ovat käytännössä kosmetiikkaa.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      Kiitoksia vastauksista.

Itsekin jossain vaiheessa huomasin, että toi näyttää kahta eri suuretta (raha ja chippi) toi kaavio, mutta en osannut korjata sitä ja unohdin koko jutun. Tosiaan toi kuva olisikin ollut liian selkeä osoitus huonosto tuurista (tossa kun pitäisi melkein kaikki flipit mennä "väärin" 50 turtsin ajan).

Mutta noista muista vielä, että tota VPIP/PFR suhdetta en ole miettinyt. Jos suoraan sanon, niin olen melko pitkälle tuijottanut vaan tota VPIP:iä HUD:issa.

Varmasti limppailen vieläkin liikaa ja niitä pitää varsinkin positiottain tutkia. Tuolla 1.5$ olen huomannut, että suitti connectorit ja ässät on olleet tuottoisia, kun niitä on limppaillut alkuvaiheissa ja osuessa saanut paisteilta kovia hintoja.

Ylipäänsä mun turnauksien yleinen ilme on niin, että n. tasolla 50/100 olen usein ihan hyvissä asemissa. Sitten kun aletaan räiskimään, niin tulee tilanne, että omat non-shove korotukset rereissataan ja omat puskut katsotaan.

Pitää varmaan vaihtaa pelottavampi kuva, kun ei muuten saa respektiä! :s_evil:
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Ihmismieli kummasti muistaa sellaisista toiminnoista joiden kuvittelee olevan oikein vain ne kerrat kun se homma toimii ja jos taas päänupissa uskoo päinvastoin, muistaa ne kerrat kun se homma menee päin seiniä.

Kannattaa ehkä miettiä paljonko niillä suittarikonnektoreilla ja varsinkin heikoilla suittariässillä onkaan voittanut. Erityisesti heikkojen suittariässien kanssa tulee helposti tilanteita että naulaan osuessa oma stäkki katoaa vihun hyppysiin ja silloin kun voitetaan potteja, ne ovat usein pieniä. ICM;n takia koko oman stäkin häviäminen tuntuu aina paljon pahemmalta kun sen stäkin verran pienten pottien poimimisia.

VPIP;tä ja PFR;ää lähentämällä pelitilanteet muuttuvat usein yksinkertaisemmaksi, varsinkin jos poistaa heikot kädet pelivalikoimista kokonaan. 25/17 ei sinänsä vielä ole mikään hälytysraja, jos statseja ei ole filtteröinyt. Voi olla että on päässyt monessa pelissä verrattain pitkälle joka nostaa sekä PFR;ää että VPIP;tä.

Oikeestaan aiemmin jo mietin että miten tähän postaukseen vastaisi, varsinkin kun tänään on ollut hyvin vähän sellaista pidempää aikaa tietokoneen ääressä. Mun ongelma ehkä näitten statsipostausten kanssa on se, että ei ole mietitty selkeää kysymystä ja statsien rajausta sen mukaan että siihen kysymykseen voisi vastata. Analogia tässä olisi ehkä se, että kävisin kaverin luona ja näkisin että sen seinässä on reikä jonka jälkeen kaveri kysyy notta missä kunnossa sen porakone on? Jos reiässä on yhä kiinni viiden kilon hienosäätöleka, voin sujuvasti päätellä että porakone on hukassa - mutta jos reikä on suhteellisen siisti, siitä on ilman Nikke Knattertonmaisia johtopäätöstaitoja paha sanoa oikein suuntaan tai toiseen.

Enemmän pelistä kertovat postatut kädet käsianalyysipuolelle, tai oman pelisession videointi, kuten ainakin Juolukka foorumille on tehnyt. Statsien osaltakin ehkä tarvitaan rajausta tiettyihin blinditasoihin tai tiettyyn määrään pelaajia pöydässä, jotta voi sanoa edes että missä kohtaa todennäköisesti pelaat eri tavalla kuin mikä olisi kannattavaa ja yksinkertaista 1.5$ pöydässä.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      Pari stgWIZ kysymystä:

Mulla on toi Hem2:n "sisällä" oleva sngWiZ (molemmissa kuukauden trial). Onko niin, että WIZiä ei saa käyttää, kun Stars päällä? Muistan jostain lukeneeni, että Starsilta oli tullut noottia, kun oli WIZ ollut samaan aikaan päällä.

Osaako joku WIZin käyttäjä sanoa, että miksi ohjelma ilmoittaa keltaisella liikennemerkillä (mikä ymmärtääkseni tarkoittaa läheltäpititilannetta) myös sellaisia tilanteita, jotka ovat päivänselviä. Siis niinkuin vaikka tuo:

Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t100/t200 Blinds + t25 - 6 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Romario911 (BTN): t1185 M = 2.63
      Edilca_grind (SB): t1700 M = 3.78
      Hero (BB): t1450 M = 3.22
      TillyScreams (UTG): t4050 M = 9
      Alfik64 (MP): t2710 M = 6.02
      Justfis (CO): t2405 M = 5.34

Pre Flop: (t450) Hero is BB with A:heart: A:club:
      2 folds, Justfis raises to t400, 2 folds, Hero raises to t1425 all in, Justfis calls t1025

Flop: (t3100) Q:club: A:diamond: 6:diamond: (2 players - 1 is all in)

Turn: (t3100) 7:diamond: (2 players - 1 is all in)

River: (t3100) 2:spade: (2 players - 1 is all in)
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Mulla on toi Hem2:n "sisällä" oleva sngWiZ (molemmissa kuukauden trial). Onko niin, että WIZiä ei saa käyttää, kun Stars päällä? Muistan jostain lukeneeni, että Starsilta oli tullut noottia, kun oli WIZ ollut samaan aikaan päällä.

Mulla tuli semmonen herjaus,joko starsin tai sitten itse ohjelman kautta että sitä ei sallita käytettäväksi yhtäaikaa...oli muistakseni turnaus menossa ja avasin tuota softaa samaan aikaan...Eli ilmeisemmin näin on.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Starsin ollessa päällä SNG Wizistä lukitaan ominaisuuksia jotka ovat kiellettyjä Starsin kanssa. Eli SNG Wizardia voi huoletta pitää päällä myös Starsin kanssa. Sillä vaan ei voi laskea oikein mitään.

Voi olla että liikennemerkkikuviota käytetään myös tilanteisiin joita ei voida arvioida puskukippinä. Eli tässäkin kohtaa kun vihu oli reissannut eikä puskenut, sen takia töräytetään liikennemerkillä.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      kävin tässä PT4:sta läpi ja koitin kuumeisesti löytää liikkejä pelistäni.

Perstuntuma on jo pitkään ollut, että postflop pelissä vuotaa eniten. Todella usein on vain pelko (ja tyhmä fold) tai uho (pusku/maksu) jne. Olen myös huomannut, että olen aika usein tilanteessa, jossa nallit loppuvat flopin jälkeen. Eli jos vihu maksaa flopin, niin usein ei paukut riitä enää turnille.

Lisäksi noiden vetokäsien pelaaminen on kohtuu hankalaa. Välillä suhtautuu hyvällä reaalikädellä vetoisassa pöydässä vastustajaan siten, että jos turni (tai riveri) tuo yhdenkin potentiaalisen vetokandidaatin maaliin, niin sitten kastuu oma ruuti ja vastustaja joko exploittaa sitä korottamalla, tai sitten saa ilmaiset kortit ja joko vedon maaliin, tai ainakin itseltäni jää valuet lypsämättä.

Olisiko jollain hyviä neuvoja, mistä noita PT4:n statseja voisi vertailla? Lisäksi pyytäisin muutamaan statsiin mielipiteitä.

Sample on 3000 kättä, mutta tärkeämpää kuin käsimäärän tilastollinen merkittävyys olisi kuulla näkemyksiä kyseisten stattien luonteesta.

VIP/PFR 24/20 Tässä olisi kai vähän varaa kaventaa rangea, mutta ainakin olen saanut jäkimmäistä lukua ylemmäksi, mikä oli selvin liikki vielä parin kk sitten.

En ole vieläkään saanut selvyyttä kannattaako alussa limppailla suittarikonnektoreja ja Axs:ja, joilla osuessaan saa varsinkin microissa välillä hyvillä oddseilla valueta. Pitää jatkaa selvittelyä.

3bet PF% 9 Tässä en edes ymmärrä tarkoittaako luku kaikista käsistä, mutta ilmeisesti sen verran tärkeä statsi, että pitäisi selvittää.

WTSD 56 Tämä tuli yllätyksenä, ja voi olla keskeinen tekijä miksi postflop peli vaikuttaa tappiolliselta. Taidan roikkua liian pitkään tuhoon tuomituissa käsissä. mikäs tällaisessa olisi hyvä tavoite?

CBET F/T/R 56/40/40 Tässä näitä mun piipullisia. Onko sitten paljon tai vähän, vaikea arvioida. Turnin CBet success on vain 20%. muiden 50%

Total AF ja Total AFq 2.79 ja 54 Näitä en ole koskaan myöskään oikein ymmärtänyt miten pitäisi tulkita.

Suuret kiitokset, jos joku viitsii näitä vähän avata tai kertoa mistä lähteä tietoa etsimään.
    • Paklu
      Paklu
      Bronze
      Flopin cBet vähän pieni ja Fold to cBet suuri. Onko peleissä paljon multiway potteja? Se voisi myös selittää nuo erot. Toki ei liene sittareissa mikään pakollinen taito floattailla tai rr bluffailla etc. mutta teoriassa matala ja korkea luku. 9-max peleissä preflop olisi löysää, mutta ei exploitable, koska toki osa käsistä shortimpaa. Löysästi on vaan vaikeampi pelata.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Vois olla mielekkäämpää jos laittasit noi statsit filtteröitynä eri tilanteista. Eli esim. alkuvaiheessa, kun pelaajia 6+ jälellä, sitten vaikka 3-5 kätisestä ja loppuun hupista. Pokertrackeria en oo käyttäny, mutta lienee löytyy samat filtteröinti mahollisuudet kuin heminki puolella.

Sinänsä mikroissa voi paremmin tehdä noita limppejä mainitsemillasi käsillä, koska peli on yleisesti passiivisempaa tarkoittaen ettei kohdata niin usein eristyskorotuksia preflop. Lisäksi vihut eivät ole järin vahvoja postflop, joten jatkokertoimet vahvoille osumille on hyvät. Toki riski tällaisessa alottelevalle pelaajalle on sitten mm. heikkojen valmiiden käsien yli pelaaminen postflop. Mikä voi sitten tehdä sinänsä hyvästä preflop linjasta tappiollisen loppujen lopuksi.

Toki efektiivisten stackien olisi myös syytä olla suhkot syvät löysien preflop limppien kanssa. Muuten niillä isoilla osumilla ei tulla saamaan tarpeeksi tuottoa kattamaan niitä kertoja, kun joudutaan luopumaan potista.

Nopeaa ja laadukasta palautetta omaan peliisi saat käyttämällä tuota meidän käsianalyysi aluetta.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Luvuista itsessään on mielestäni täysin mahdotonta sanoa yhtään mitään, kun et kerro yhtään mistä ne luvut ovat tulleet. 6-maxia, 9-maxia, doneja, Fifty50-pelejä? Ghaleonin kommentit ovat hyviä tuossa mielessä, että sittareista koko statsipläjäyksellä, erityisesti pienellä samplella ei useimmiten ole mitään hyötyä. Sittareissa kun yleisesti ottaen kyse on tilanteen pelaamisesta.

Nopeana kommenttina, jos olet käteispelaaja tai olet katsonut paljon käteispuolen oppimateriaalia, WTSD voi näyttää isolta, mutta WTSD on luontaisesti sittareissa tai turnauksissa korkeampi. Ohuilla pinkoilla päästään useammin showdowniin ilman että se on virhe ja esimerkiksi puskutilanteet ovat WTSD 100-käsiä aina kun vihu ottaa kiinni.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      Kiitoksia Ghaleonille ja Aarnimetsälle kommenteista.

Luvut ovat peräisin starsin 9man turbo sittareista.

Jos kerta statseilla ei ole merkitystä, niin mistähän sitä sitten lähtisi peliä kehittämään. Se, että olen pelannut BE vuoden ja omasta mielestäni opiskellut peliä jatkuvasti pistää ihmettelemään, että missä niitä liikkejä on. Pelaan mielestäni paremmin ja paremmin ja mielestäni pärjään kaloille ja monille reguillekin. Jossain kohtaa tässä paatissa vaan on iso reikä ja se pitäisi löytää.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Ghaleonin aikaisempi kirjoitus peräänkuulutti tarkempaa filtteröintiä. Eli filtteröintiä erilaisiin tilanteisiin, jolloin statseistakin voi tehdä johtopäätöksiä.

Koko 9-max sittarista statsipläjäyksen läpikäyminen on siinä mielessä turhauttavaa, että yksi loppuun mennyt sittari sisältää noin 3-4 eri peliä kokonaisuudessaan ja mielestäni optimaalinen peli vaihtelee suuresti eri pelien välillä.

Eli jos haluat hyödyllisiä kommentteja, postaa huppistatseja, statseja 3-5 kätisestä, statseja 6-9 kätisestä. Statseja positioittain. Postaa käsiä analyysiin ja käy valmennuksissa (varsinkin 9-max valmennuksissa). Kysy niissä tilanteissa kun toimisit toisin valmentajaan nähden.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä vihujen luokittelusta. Olen vasta luomassa omaa systeemiäni ja olen törmännyt tiettyihin ongelmiin sitä luodessani.

Laitan tähän sen mihin asti itse olen päässyt. Aloitetaan huipulta:

shark

näiden kanssa ei mielellään mene edes samaan pöytään

regu/ parempi regu/ nitti

ota näistä sitten selvää. Ensin yleensä merkitsen pelaajan vain perusreguksi", jos se a) pelaa useammissa pöydissä b) statsit pysyy jotain 25VPIP ja alapuolella (ja mielellään PFR:ää jonkin verran) c) tyyppi ei ole tehnyt suurempia virheitä

Mä en oikein tiedä milloin pelaaja pitäisi kirjata nitiksi ja milloin vain reguksi. Toisaalta onko sillä niin väliä, en tiedä sitäkään. yleensä, jos menee alle 10 toi VPIP, niin tulee nitin ruskea rengas kehyksiin.

kai tässä voisi vielä erotella ABC-pokerin pelaajia jne.

Jokeri ja ok-fisu

nämä on mulla tällaisia välimaaston tapauksia. ok-fisu on saattanut pelata hyviäkin pelejä, mutta on vaan silti osoittanut olevansa fisu. Jokeri taas on osoittanut olevansa pääsääntöisesti hyvä pelaaja, mutta tehnyt jotain käsittämätöntä, paistikasta tai nerokasta (jokerista on yleensä noteissa joku merkintä)

fisut ja hullut

pelin kehittämisen kannalta tärkein ryhmä. Nämä pitäisi ottaa haltuun. Ongelmaksi on koitunut kuitenkin se, että pokerin kaltaisessa pelissä, jossa tuurilla on lyhyellä aikavälillä paljon merkitystä, pelkästään se, että joku on "huono" ei riitä pitkälle. Mulla on tällä hetkellä kaksi fisukategoriaa. Ne on käytännössä niinkuin "fisu" ja "fisumpi". Olen huomannut, että tämä ei toimi yhtään. Yritän muuttaa systeemiä niin, että noista paljastuisi ainakin onko fisu callingstation vai maniac. Tosin noita näkyy hudistakin.

Onko teillä muilla strategyläisillä hyviä vinkkejä merkata ja luokitella noita fisuja? Onko muita mielipiteitä tai lisäyksiä pelaajatyypittämiseen?
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Hmm.. Mulla luokittelu menee aika lailla samalla tavalla. Käytän tuota ainoastaan pöytävalinnoissa kun hudi on se mistä saa ne tarkimmat tiedot. Mutta noteihin on hyvä laittaa fisujen mokat mitä se tekee tai esim limppaa naulat ym. Se ghaleoni toinen video hudin käytöstä on aika hyvä.
    • Rottmann
      Rottmann
      Bronze
      HUDin säätäminen on vielä asia erikseen, joskin osittain päällekkäinen pelaajaluokittelun kanssa. Itellä ainakin pitää löytää tietyt statsit kohdalleen ja mikä tärkeintä, niin oppia niitä katsomaan ilman sen suurempaa vaivaa. Toisinsanoen, että haluttu tieto syntyy suoraan HUDia katsomalla, ilman analysoivaa laskuvaihetta. Itsellä näin ei vielä toimi kuin toi VPIP(/PFR).

Haluaisin kuitenkin erottaa jyvät akanoista ja eri regu- ja fisutyyppien erottaminen olisi ensisijaisesti tärkeää.

Sen lisäksi kiinnostaisi tietää miten lähteä luokittelua tekemään. Lähteäkö luomaan tiettyjä joukkoja, joihin sitten liittää yksittäisiä vihuja, vai lähteäkö tarkkailemaan vihun ominaisuuksia ja liittää vihu sen jälkeen parhaiten sopivaan joukkoon.

Ääriesimerkkinä ensimmäisestä olisi, että multitablaa 100 pöytää. Jälkimmäisestä, että pelaa rahakasta headsuppia sellaista vihua vastaan, jota vastaan on pelihistoriaa 5k kättä.

Toivottavasti joku koppaa ajatuksesta. Oli pakko pinnistää viimeiset älynrippeet ruudulle, sillä...

...nyt alkaapi juhannus! :f_cool: + :f_ugly: -> ( :f_love: tai :f_mad: ) -> :f_zZz:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Vihujen luokittelusta.

Käytä enemmän aikaa siihen, että saat HUDin kohdilleen, saat järkevät & tärkeät statistiikat esille ja että ymmärrät mitä mikin luku tarkoittaa. Jos mietit jatkuvasti, että onko kyseessä fisu vai fisumpi, se vie enemmän aikaa. HUDin yleiskatsannolla pitäisi saada jonkinlainen kuva pelaajasta, ja tarkemmat analyysit voi sitten tehdä tapauskohtaisesti, esim. kuinka paljon vihu keskimäärin varastaa SB: stä.

Toki täytyy muistaa, että statsit ovat sitä luotettavammat, mitä suurempi otejoukko sulla on. Esimerkkinä jos vihun SB-varastelu on 100, sillä voi olla vasta 2 sellaista mahdollisuutta takana yhteisistä käsistänne, jolloin luku ei ole niin tärkeä, kuin tilanne ylipäänsä (tai vastaava analyysi tilanteesta regusta, jonka kanssa yhteisiä käsiä on 5k).

Tarkastele muutaman hyvän ja voitollisen regun statseja, joiden kanssa sulla on kaikista eniten yhteisiä käsiä samoista peleistä. Kato millaisia statseja niillä on, ja saat hyvän vertailukohdan. Lisäksi toi edellä mainittu statsien muokkaaminen eri pelaajamäärien mukaan on loistava ominaisuus, alkupelissä regut on tiukempia, mutta laajentaa sitä enemmän, mitä vähemmän porukkaa on jäljellä. Sit saat tarkempia tuloksia.
    • 1
    • 2