Vinkkejä liveturnaukseen

• theminna
      theminna
      Bronze
      Mulle sattui käymään omituisesti. Osallistuin netissä yhteen turnaukseen ja pääsin sitä kautta pelaamaan liveturnaukseen, johon tulee n. tuhat pelaajaa ja ilmeisesti joitain pokerijulkkiksia :D . Se on mun eka liveturnaus, enkä odota pääseväni finaalipöytään, mutta miten pysyisin siellä hengissä edes vähän aikaa? Miten kannattaa valmistautua?
  • 9 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Viileä asenne vaan, kyllä se siitä :) . Hyvällä käteispelin pelityylillä pääsee varmasti pitkälle myös turnauksissa. Toisessa viestissä tulikin jo mainittua muutama lukemisen arvoinen turnauspokerikirja ja strategia-alueen SNG-artikkelit.

Aluksi kannattaa ottaa rauhallisesti ja koittaa päästä sinuiksi pelitapahtumien kanssa. Oikeaan pokeripöytään istuminen saattaa olla jo jännittävä kokemus. Jos pelaat übertiukkaa aluksi, niin sinulle jää paljon aikaa rauhoittua ja tarkkailla muita pelaajia. Potin koon laskemisessa saattaa aluksi olla ongelmia, joten yritä totutella siihenkin heti alkuvaiheessa. Loppujen lopuksi samanlaista peliähän se on kuin netissäkin, joten nettiharjoittelu auttaa varmasti. Pelaa harjoitukseksi muutamia isompia freerolleja tai muita MTT-turnauksia.

Yleensä muuten pelin taso on huonompaa livenä kuin netissä. Yritä turnauksessa tarkkailla peliäsi, että et ala pelaamaan löysemmin kuin tavallisesti tai kikkailemaan normaalia enemmän. Ja pokerinaama pitäisi tietysti onnistua säilyttämään niin huonoissa kuin hyvissäkin tilanteissa...

Onneksi olkoon vielä turnaukseen pääsystä! Raportoi tänne sitten kuulumisia turnauksesta!
    • Mimosamaria
      Mimosamaria
      Bronze
      Painottaisin kuitenkin turnauspelissä blinditason merkitystä.
      Jos syvät stäkit, kannattaa alussa olla aika ***** tiukka. Kun blindit nousee voi alkaa vähän laajentaa käsivalikoimaa, ja lopussa sitten pitää jo alkaa ryöstelemään blindejä roskakäsilläkin. (tietty mielummin vähän paremmilla.)
      Ja kun blindit nousee turnauksessa, niin preflop reissun maksaminen on erittäin usein väärä peli. Floppi kuitenkin osuu 1/3 jos ei paria, ja jos ei osu tarkottaa sulle kippiä c-bettiin, häviät yleensä rahaa.
      Yks kiva kikka tulee vielä mieleen. Eli jos oot blindissä, ja todella shortstack, voit maksaa reissun ja mennä etupositiosta all-in mihin tahansa floppiin.Tämä tietysti vain jos stackia on kuitenkin sen verran että fold equity on olemassaoleva käsite ( ja en suosittele jos potissa enemmän kuin 1 kaiffari).
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Kiitti vinkeistä! Espanjanlomalla mulla oli matkalukemistona Championship no-limit & pot-limit hold'em, ja paljon asiaa oli siinäkin. Saapa sitten nähdä paikan päällä, mitä jännitykseltä pystyn muistamaan. Mutta alun ainakin pelaan tiukasti, jos siinä vähän rauhottuisi samalla. Kerron sitten kuin muijan kävi, heh. :tongue:
    • degnic
      degnic
      Bronze
      onnea matkaan :)

missäpäin maailmaa turnaus järjestetään (ja joudutko itse kustantamaan matkat+majoitukset) ?
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja degnic
      onnea matkaan :)

missäpäin maailmaa turnaus järjestetään (ja joudutko itse kustantamaan matkat+majoitukset) ?
      Kiitti! Turnaus on Saksassa, jossa tällä hetkellä asustelen, ja pääsen paikalle kuukausilipulla. :tongue: Kerron huomisen jälkeen, kuin kävi.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja theminna
      Kiitti! Turnaus on Saksassa, jossa tällä hetkellä asustelen, ja pääsen paikalle kuukausilipulla. :tongue: Kerron huomisen jälkeen, kuin kävi.
      GL!
    • theminna
      theminna
      Bronze
      GL!
      Oli tosi hauska päivä eilen! Turnaus eteni niin, että aluksi 2100 pelaajaa oli jaettu kolmeen erään, joissa jokaisessa oli 70 kymmenen hengen pöytää. Jokaisen pöydän paras pelaaja pääsi jatkoon ja 210 parhaalle oli luvassa ainakin jonkinlainen palkinto. Blindit nousi joka 12 minuutti, joten tahti oli aika tiivis.

Mun pöydässä oli aika kokemattoman oloista porukkaa (siis mun lisäksi), joten ihan ihmesuoritukseen ei tarvinnut venyä, ja silti pääsin heads-uppiin asti. Olin jo aika shortilla stäkillä jossain vaiheessa, mutta onnekkaasti sain tuplattua stäkin ja pysyin sillä mukana hyvin. Tosi varovaisesti pelasin varsinkin aluksi, mutta joitain potteja tietty voitinkin. Kovin hyvin ei kädet jääny mieleen, kun jännitin koko hommaa kuitenki aika paljon. Kun perehdyin turnausrakenteeseen ennen turnausta, ajattelin että hyvä jos selviän kolmannelle blinditasolle, mutta kahdeksas taso oli jo menossa silloin kun huppi alkoi. Siinä vaiheessa blindit oli jo niin älyttömät, että piti vaan tuutata, kun ei olisi ollut varaa suunnilleen maksaa seuraavaa blindia. Niinhän siinä sitten kävi, että vastaustajalla oli parempi käsi just siinä ratkasevassa vaiheessa: mun 98o ei päässy A10 offarista ohi, joten missasin jatkopaikan.

Vaikka en päässy jatkoon, niin huvittavasti saksalaisen urheilukanavan tyyppi halusi haastatella mua telkkariin, joten julkisuutta ainakin tuli jos ei rahaa. ;)

Noin yleisesti ottaen tosi hauska ja opettavainen kokemus. Vedin tuosta sen johtopäätöksen, että ainakin olen kehityskelpoinen, kun ei mennyt aivan penkin alle. Ehdottomasti täytyy päästä uudestaan... :P
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja theminnaVaikka en päässy jatkoon, niin huvittavasti saksalaisen urheilukanavan tyyppi halusi haastatella mua telkkariin, joten julkisuutta ainakin tuli jos ei rahaa. ;)

Noin yleisesti ottaen tosi hauska ja opettavainen kokemus. Vedin tuosta sen johtopäätöksen, että ainakin olen kehityskelpoinen, kun ei mennyt aivan penkin alle. Ehdottomasti täytyy päästä uudestaan... :P
      Onneksi olkoon julkisuudesta ja suorituksesta! Pöydän kahden parhaan pelaajan joukkoon pääseminen on hyvä suoritus!

Sitten vaan haastattelua Youtubeen PokerStrategyläisten ihmeteltäväksi ;)
    • degnic
      degnic
      Bronze
      onneksi olkoon hyvästä suorituksesta! :)