Rebuy turnaukset

• ghaleon
      ghaleon
      Black
      Mitäs ootte mieltä noista rebuy mahollisuuden sisältävistä turneista? Tänään testasin eka kerran ja melkosta meininkiä... Alko lievästi potuttamaan yhen sakun munkki, ensin voitto 77 mun QQ vastaan ja sitten K7 kädellä sai kolme seiskaa ja mulla oli taas QQ käsi. No 1-2 typerähköä siirtoa tein, joten omia mokiakin tuli tehtyä.

Muutenkin vähän semmosta, ettei voi oikein edes lähtä kattoon mitään 89s yms. käsiä, kun ei tiedä millon joku lataa jollain KJo:lla allinit. Kuitenkin tuo ainakin oli speed turnaus, joten ei voi oikein mitään AA, KK, AK käsiä odotella ilman hannu hanhen munkkia. Lähinnä meno ainakin tuolla vaikutti samalta muutamien pelaajien kohdalla, kuin jos pelataan leikkirahalla yhtään mahdollisuuksia tai vastustajien käsiä ajattelematta. Yritä siinä sitten pelata, kun 80% kierroksista menee joltain allin siirtoon jo preflopissa. Sitten ku ei munkki käynytkään niin ei muutakuin rebuyta lisää... Ehkäpä se ois rauhoittunut ensimmäisen tauon jälkeen, kun ei olisi voinut kuin kerran tehdä addon oston. Ei oikein vaan enää hirveesti ideaa ostaa jotain 3000-6000 merkkiä, kun blindit oli jo 1000/2000 ja muutamia 30000+ stäckin omistavia samassa pöydässä. Lähinnä olisi voinut toivoa ok kättä ja laittaa kaikki pöytään.

Ilmeisesti useiden strategia tuossa kuitenkin on se, että otetaan isoja riskejä ja toivotaan sormet ristissä osumaa ja yritetään saada kunnon stäcki ennen rebuyn loppumista. Tuossa vain enemmän tai vähemmän katoaa se idea mikä hold'em;ssa on, joten eipä ainakaan allekirjoittanutta juurikaan kiinnosta tuollaiset turnaukset. Ehkä siinä jotain ideaa on, jos rebuyt rajoitetaan tiettyyn määrään, esim. 1-2 kertaa.
  • 5 replies
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      hankalan tekee juuri sen rebuy ajan all in vedot mitä suurin osa porukasta harrastaa.

näin pelaan itse.
      mikäli mahdollista,ostan lisää chipsejä siltä varalta että käteen istahtaa AA KK tyyppinen monsteri.
      jos pöytä pelaa suht tiukkaa(todella harvinaista)ja vetokäsiä/taskupareja tulee niin limppailen kyllä niilläkin mukaan.
      yleensä kyllä heitän QQ pienemmät parit 1 reissun jälkeen menemään ja AK AQ kädetkin tyydyn makselee flopille max n.15BB
      tämä siis average+ stackilla.
      all in pre flop A-Q(siis molemmat A-Q) käsillä jos oma stack on reilusti alle avg ja tietenkin suurin osa niistä vedoista saa myös maksun.
      blindin varastelun oon täysin jättänyt myöhempää juuri niiden pienuudesta johtuen ja vaara että sieltä tulee reissua tai all in maksu on vaan liian suuri.
      eikä ikinä pelaa turboja ne on liian vaikeita voittaa ja joutuu monesti riskeeraamaan stackinsa huonoillakin käsillä.
      todella tiukkaan pelaamisella voit helposti päästä lähelle rahasijoja mutta useimmin turhan pienellä stackilla..
      omassa pelissä suurin heikkous on turhautuminen oman strategian noudattamiseen,koska usein jopa yli 95% käsistä joutuu kippaamaan ennen floppia(3 tunnin jälkeen juuri kriittisillä hetkillä se voi olla katastrofaalista).
      esim titanilla olen joskus pelannut koko ensimmäisen tunnin katsomatta kertaakaan floppia(siis rebuy turnauksessa).
      tiukkaa vai todella tiukkaa :P ?
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Rebuy turnauksissa kysymys on; paljon olet valmis ostamaan?

Tästä voin itse erotella pari lähestymis tapaa; se mitä juuri havaitsit itse postissasi - riskien otto mahdollisimman ison stakin toivossa ennen kun tauko alkaa. Tämä on aika tyypillinen, mutta ehdottaisin, että ennen turnauksen alkua sovit itsellesi rajan rebuylle.

Sitten on tiukka säästöpossu meininki; pelataan hyvin tiukkaa perus turnauspeliä ekan tauon alkuun asti, ja yritetään rakentaa stäkkiä hitaasti mutta varmasti. Maksuhan yleensä tulee ties millä tahansa käsillä kun AA/värisuora sieltä vihdoin tulee. Sitten ehkä ostetaan add-on tauolla jottei ihan kakkoseksi jäädä. Yleensä tämä tuottaa avg. stakin, joka on suhteellisen hyvä sitten loppuosaa varten.
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      Joo kyllä toi add on on aika pakollinen tauolla tai sit sulla pitää olla joku monster stack. Kun blindit alkaa olla ekan tauon jälkee sen verran isot, että ei enää voi millään pikkustackeillä käydä odottelemaan hyviä käsiä.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Rebuy turnauksissa kysymys on; paljon olet valmis ostamaan?

Tästä voin itse erotella pari lähestymis tapaa; se mitä juuri havaitsit itse postissasi - riskien otto mahdollisimman ison stakin toivossa ennen kun tauko alkaa. Tämä on aika tyypillinen, mutta ehdottaisin, että ennen turnauksen alkua sovit itsellesi rajan rebuylle.

Sitten on tiukka säästöpossu meininki; pelataan hyvin tiukkaa perus turnauspeliä ekan tauon alkuun asti, ja yritetään rakentaa stäkkiä hitaasti mutta varmasti. Maksuhan yleensä tulee ties millä tahansa käsillä kun AA/värisuora sieltä vihdoin tulee. Sitten ehkä ostetaan add-on tauolla jottei ihan kakkoseksi jäädä. Yleensä tämä tuottaa avg. stakin, joka on suhteellisen hyvä sitten loppuosaa varten.
      Juu tuota "säästöpossua" ite ajattelin myös ja varmaan toimiikin hyvin, jos on jotkut 10/15 min tasonousujen välillä. Tuo nyt sattui olemaan speed tyylinen, joten blindit nous aika nopsasti semmoselle tasolle, ettei ~6000 stäckillä erityisesti hymyilyttänyt maksaa blindeja. No jatkossa vois kokeilla hieman hitaammalla blindien nousulla olevaa turnausta, ei tarvi ehkä niin paljoa puhtaaseen tuuriin nojata.
    • kahviadvi
      kahviadvi
      Bronze
      10 sisäänostoa on hyvä lähtökohta rebuy turnaukseen