Miten pelaat ison turnauksen johdossa?

• tarik7
      tarik7
      Bronze
      Pelasimpa eilen Titanilla 2000$ Speed R/A turnausta. Alku lähti huonosti, mutta sitten pikkusilla taskupareilla all-in ja muutama tyyppi lähti mukaan ja joka kerta tuli väh. kolmoset. No turnaus jatkui ja edelleen tuli maksettua all-inejä vähän tyhmästikin. Itellä 99 kaveri all-in (n. 30% mun stäkistä) maksan, kaveri näyttää AA ja floppiin 9 -> voitto

Pulla jatkui tostaki eteenpäin. Yhtäkkiä huomasin olevani koko turnauksen johdossa, suht hyvällä marginaalilla. Itellä 90 000 toisena olevalla 57 000. Miten tässä tilanteessa pelataan? Koitetaanko saada porukkaa ulos, maksamalla pieniä all-inejä vai pelataanko tiukkaa ja odotetaan, että blindit syövät vihut?

PS. Lopuilta päädyin n. sijalle 50 mikä oli itseltäni hyvä suoritus 800 hengen turnauksessa :)
  • 6 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Mitä minä luin joskus noitten Full Tilt Proitten tekstejä, niin siellä aika tyyppilisesti neuvotaan isojen stäkkien keskittyvän medium stäkkien peluuttamiseen. Isot stäkit riskeeraa turnauksen jolloin floppien passiivinen peluu on mukavampaa, ja pienet stäkit jos peliin lähtevät mukaan niin eivät myöskään lähde pois, jolloin Hero tarvitsee käden. Medium stäkeissä sen sijaan on ns. scared chips, joita hero voi helposti kouluttamalla ottaa parempiin kätösiin.

Mutta chippien pitää liikkua; kunhan ei tee sitä ilman huolta ja varovaisuutta, niin kaikki on ok.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Jos itse olen isolla stäkillä, niin tiukennan peliä varsinkin isoja stäkkejä vastaan, sillä en halua joutua nesteeseen tekemällä virheen isoa stäkkiä vastaan. Tosiaan niitä mediumeja tulee koulukiusattua, mutta jos sieltä tulee reissua niin kortit lentää suhteellisen helposti pakkaan ellei silloin tosi hyvää kättä satu olemaan.

Mutta toisaalta, jos kaikki pelaajat tiukentavat peliä esim. bubblen lähestyessä, voin myös koittaa ryöstellä potteja keskinkertaisillakin käsillä positiosta.

Jos pieni stäkki menee AI ja saa jonkun maksajan, en sitä maksa ellei kättä ole, on parempi heittää kaikki muut paitsi todelliset monsterit pakkaan eikä turhaan riskeerata omia merkkejään marginaalisilla käsillä.

Mutta kaiken kaikkiaan en paljoa omaa peliäni muuttele loppuvaihetta kohti, jos menee liiaksi kikkailuksi ja pähkäilyksi se sekoittaa ainakin minun pelini niinkin pahasti että voin jopa itse tippua ennen rahasijoja. Mutta yhteenvetona voisi sanoa ett kärsivällisyyttä tulee jonkin verran enemmän mitä pitemmälle turnaus etenee.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Jos blindit on vielä pienet niin pelaan ihan samoin ku normaalillaki stakillakin. Blindien kasvaessa hieman suuremmiksi niin pystyy taas pelaamaan aggressiivisesti hieman enemmän käsiä kuin pienemmällä stakilla.. Hajota ja hallitse.
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Pelaa vain omaa peliä, itse olen voittanut isompiakin turnauksia varastamatta ennen floppia kertaakaan.

Perussääntö on ollut itsellä pelata n. joka 8 käsi, mikä on matemaattisesti vähintään keskihyväkäsi.

Kun luot itsellesi tiukan imagon, pystyt varastamaan folpin jälkeen sekä turnilla, järkevillä beteillä, riverillä en juurikaan enään tästä syystä joudu päätöksen eteen.

Odotat vain sopivia kortteja, ja pyrit pysyyn vähintään 1/2 keskiarvostäkistä.

Kukin tallaa tyylillään, itse olen menestynyt tuolla tyylillä varsin hyvin..

Etsi pöydästä se joka harrastaa varastelua ja jää kiinni siitä (eli näet sen kortit), haet sopivaa tilannetta, luot pelaajalle houkuttelevan ansan, nappaa hyvillä korteillasi fisun stäkin ja pomppaat ylöspäin. Kaikki muistaa sinut tiukkana pelaajana, ja tuon toisen löysänä tippujana, tästä on todella paljon apua kun siirrytään jatkuvasti isompiin blindeihin jolloin on jo pakko turvautua enempi bluffeihin.
    • tarik7
      tarik7
      Bronze
      Eipä taida vaan tosta imagosta olla turnauksen alku/keskivaiheilla paljoakaan hyötyä kun pöydät vaihtelee kokoajan -> vihut vaihtelee.
    • jeppe1983
      jeppe1983
      Bronze
      Sekin on kyllä totta=) , no ainakin omaan peliasenteeseen se vaikuttaa monesti positiivisesti, ei tule tiltattua niin helpolla kun on nähnyt vaivaa=)