Oliko edes hankala tilanne?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      En jaksanut kaivaa pelattu kättä mutta tilanne meni suunnilleen näin. Kymmenen hengen sittari aika alkuvaiheessa (alku stäkki 1000) jossa kaikki 10 miestä pelissä. Alkupäästä jengi limppailee sisään. Pari pykälää ennen minua oleva pelaajaa korottaa 150 ja johon vastaan AA:lla 300 rereissulla jonka jälkeen pari limppaajaa lyö kaikki sisään ja alkuperäinen korottaja myös ja sitten vuoro minulle.

Vähän aikaa jouduin miettimään että mitä tehdä sillä AA johtaa joka tapauksessa mutta mukana on varmaan ainakin yksi A hyvällä kikkerillä, heikentää minun tilannetta, joku suittari konna, ja joku pari. Eli tuli sellainen fiilis että hyvinhän tässä ei tule käymään mutta kun johdossa olin niin pitihän kaikki tunkea keskelle ja turpaanhan sieltä tuli. AK olisin kipannut mutta jotenkin en päässyt irti tuosta AA mutta olisiko mun pitänytkään?
  • 6 replies
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Mulla vastaava tilanne ja KK törmää AA no aavistin että siellä ne AA on enkä päässyt kädestä irti vaikka olis pitänyt.
      Turnausta en ole pelannut ainostaan käteispöytiä.
      Mitä peliin tulee niin olit akuvaiheessa turnausta itse olisin mennyt merkeillä keskelle AA parilla kävi vain huonoa tuuria.
      Tuplaat akuvaiheessa tai sitten tiput turnaksesta mun kokemuksella ei olis pitänyt AA paria kipata.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      jotenkin en päässyt irti tuosta AA mutta olisiko mun pitänytkään?
      Ei! Tuollaisessa tilanteessa täytyy olla kannattavaa "arpoa" sittarin alussa. Jos voitat, tiputat 2 pelaajaa pois ja sulla on iso stäkki. Voit ajatella tuota niin, että joku teistä kolmesta pääsee sisään kolminkertaisella osallistumismaksulla ja stäkillä - paitsi, että sä maksat huomattavasti vähemmän kuin kolminkertaisen osallistumismaksun kun sulla on AA.

A A vs. A K vs. T 9 = 65% vs. 12% vs. 23%.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kiitos! Jälleen uusi oppi eli aina vain nappulat keskelle pre-flopissa AA:lla.

Niin pieni korjaus eli potissa oli neljä pelaajaa kolmen sijasta mutta mukavahan olisi ollut jatkaa peliä kun lähes puolet pelimerkeistä olisi ollut minulla.
    • srz
      srz
      Bronze
      Joskus oon tekemisen puutteessa miettinyt, että onko kannattavampaa:
      1. pelata 10 hengen sittari normaalilla osallistumismaksulla, vai
      2. pelata 9 hengen vastaava sittari tuplastäkillä maksamalla osallistumismaksu tuplana.
      Mun fiilis on että 1. on parempi, mutta en tiedä mitään kunnon perusteluja. Kyselin joskus asiaa PokerStrategyn sng-artikkelisisällöntuottajilta. Mulle kerrottiin, että tiedossa ei ole mitään tapaa ratkaista tuollaista kysymystä, mutta että arvostaisivat kovasti jos joku kehittäisi menetelmän stäkin koon hyödyllisyyden arvioimiseen sittarin alkuvaiheessa. (Loppuvaiheen ICM-laskelmat eivät toimi alkuvaiheessa.)
    • derdex
      derdex
      Bronze
      No ei tuota kipata olisi voinut, mutta ehken tuota minireissua olisi laittanut vaan reilusti enemmän tai hyvin mahdollisesti suoraan all in. Alkuperäinen korottaja olisi joka tapauksessa suurella todennäköisyydellä maksanut ja toisekseen se olisi voinut vähentää vastustajia. Vaikka johdossa varmasti ollaankin niin silti en haluaisi kolmea vastustajaa mukaan varsinkaan sittarin preflopissa..
    • FiST67
      FiST67
      Bronze
      1€/$ sittarissa AK AQ jopa AJ ja AT maksaa AINA all-in lyönit, ainaki mun kokemuksella X( . Mun mielestä sä pelasit ihan oikein! Ja oikeaa tapaa pelata AA ei mun mielestä ole. Itse käytän kaikkia, limppaus, minireissu, 3xBB, pottikorotus ja all-in. Enkä oo huomannu mikä niistä olis paras, riippuu hyvin pitkälti siitä mitä tulee pöytään. Tällä lyöntien vaihtelulla ei vihu ainakaan kovin herkästi saa lokeroitua sua :D .