Overbetting

• hibi83
      hibi83
      Bronze
      Mitä ootte mieltä turnauksissa overbetsauksesta? Itsellä on ajattelufilosofia, että jos vihu ei maksa ylilyöntejä muuta kuin paremmilla käsillä, kuin mitä itsellä on. Onko ajattelutapa aivan väärä? Voiko ylilyönnistä olla etua? Esimerkiksi tälläinen tilanne:

MP limppaa (100), Hero Buttonilta AQ korotus (400), BB katsoo ja MP katsoo. Potissa 1250. Herolla stäkkiä 4000, vihuilla 1500. Floppi Q67. Onko tässä tilanteessa esimerkiksi fiksua lyödä 1500 merkkiä pakottaen vihut joko kippaamaan tai menemään all-in? Olen välillä nähnyt joidenkin isojen stäkkien pelaavan näin (toinen on että mä korotan LP:stä AQ:lla 200, bigstack laittaa blindista vastapalloon 1500 laittaen mut all-in) . Kannattaisiko tuollaiset muuvit lisätä omaan repertuaariin vai unohtaa tuon ylilyöntilogiikan takia?
  • 3 replies
    • raapetti91
      raapetti91
      Bronze
      En käyttäisi ko. tilanteessa overbettiä minusta ihan perus raise ja jos tulee vastapalloon niin call tai itse allin koska kun hän maksaa sinun allin fisuna saat paljon merkkejä... :) callilla saattaa tulla joko scarecard tai joku blanco, mutta minä löisin viimeistään turnilla.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Toi riippuu hirveesti tilanteesta ja vihusta. Joillakin vihuilla on taipumus maksaa ennemmin overbet kohtalaisella kädellä, kuin pieni valuebet. Vihun ajatusmaailma menee tässä kohtaa jotakuinkin näin: "Jos tolla oikeesti olis hyvät, niin miks se lyö noin paljon?" Sitten taas on paisteja calling stationeita, jotka maksaa ennemmin vähän pienempiä lyöntejä, mutta kippaavat isoon lyöntiin. Käytän itse kyllä tuota overbettausta jonkin verran, mutta paikka ja vihu pitää valita oikein.

Pari esimerkkiä: Turnauksen alkutasoja, blindit 25-50. Molemmilla 1500 merkkiä.
      Vihu lyö 150 AK:lla. Lyöt AA:lla all-in ja vihu maksaa. Floppi 259. Jos olisit tässä lyönyt johonkin 500, olisi loppu stäkistä jäänyt saamatta, koska vihu ei osu.

Samat stäkit, vihulla JJ ja sulla QQ. Lyöt all-in ja vihu maksaa. Floppi K58. Flopin jälkeen ei vihulta saa enempää, ja pahimmassa tapauksessa vihu lyö alle kaikki, ja sun on pakko kipata.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Joskus olen pelannut hyvin vahvat kädet ihan vaan koolimalla. Sitten riverissä, tai turnissa, lyödään se 1,5x potti. Kuten Tikkari sanoi, monet vihut pistävät heron mieluummin bluffille kuin hyvälle kädelle; mutta joskus sieltä löytyy sitten ne neloset tai isompi suora tai väri tai topsetti tai tai, joten Heron pitää tiedostaa millä kädellä vihu lyö mitä lyö.