Tikkari, oikein vain väärin?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kun olet sittareiden ja turnausten suurkuluttaja niin menikö mun päätös meni metsään.

100 pelaajan turnaus alkoi lähestymään loppuaa ja pelaajia oli jäljellä 16 ja rahasijat alkoi 10. Olin sijalla 5 noin 7000 pisteen stäkillä. Blinit oli 300/600 ja istuin BB. Pyssyn alla oli pöydän pienin stäki (noin 2500) joka löi kaikki sisään. Muut foldasti mutta buttoni maksoi jolla stäki suunnillaan sama kuin mulla. SB flodasi ja mulla kädessä AK. Ajatuksen juoksu meni suunnilleen näin. Pieni stäki vetää kaikki sisään ihan millä tahansa isolla kortilla tai pienelläkin parilla ennen kuin sokeet tulee ja syö vähätkin pois. Koska nappi ainoastaan maksoi niin hieman huolestutti koska hän ei halunnut eristää meitä muita pois ja varastaa blindeja toisaalta se saattoi viestittää ei niin vahvasta kädestä/A-jostain. Joten päädyin ajatukseen löydä kaikki sisäään ja toivoa että sieltä löytyy A-jotain eli jos otan turpaan pienemmältä stäkiltä niin voitan ainakin nappi-miehen. Nappi maksoi mun puskun ja kortit esiin. Pieni stäki näytti 22, nappi J8s ja mä AKo. Kasi napsahti pöytään ja mä en saannut apuja joten mun turnaus oli ohi.

Koska tarkoitus on pelata turnauksen voitosta niin mielestäni olin tehnyt oikean päätöksen vaikkakin olisin jäljessä mahdollisesti valmista paria. Mutta olisiko mun sittenkin pitänyt odottaa noiden kahden taistoa vai olisiko pelkkä maksu ollut järkevämpi vaihtoehto? Olen koittanut sisäistää kuitenkin ideaa jolloin stäki on alle 13xBB niin silloin on flod tai pusku.

Maksussa olisi ollut ongelma positio.
  • 3 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Joo on toi vähän vaikee paikka. Aika hyvin olit päätellyt tuon tilanteen itsekin. Näissä ratkaisee aika paljon riidit tuosta nappimiehestä. Yleensä tuollainen välimaksu on aika pelottava ja viittaa hyvään käteen. Nythän siellä oli ihan roskaa, ja ihan oikeinhan tuon pelasit. Jos nappi olis painanu kaikki, niin sitten olis ollut helppo kippi.
      Jos nappi ei oo idiootti, ja tajuaa jotain näistä "melkein bubble-tilanteista", niin olisit voinu myös vaan maksaa ja sököttää loppuun asti ideana saada pikkustäkki pois turneesta. AK kuitenkin vaan vetokäsi, johon pitää osua. Mutta sulla toisaalta sen verran pieni stäkki myöskin, että tässä tapauksessa tuo olis varmaan ollu huono ratkaisu. Ja nythän tuo nappimies oli vielä aika idiootti.

Kiteytettynä jos voitosta pelataan, tää on pusku. Jos halutaan nousta rahasijoilla ylemmäs, niin sitten jopa kippi.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      OK, kiitos kommenteista.

Eilen päädyin samassa pelissä sijalle seitsemän kun olin pöydässä pöydän toiseksi pienimmällä stäkillä ja jälleen istuin BB:ssä kun SB työnti kaikki sisään ja mulla oli A7 kädessä jolloin laskin että kyseessä on pusku "lähes" millä tahansa kortilla joten nappulat keskellä ja esiin kaivettiin 66 ja mä en osunut omaan joten se kolikonheitto oli mun loppu. Tästä olin sitä mieltä että oikein pelattu koska stäki oli noin 4-5xBB, joten turnaus olisi päättynyt hetken kuluttua joka tapauksessa johonkin pusku yritykseen kun puskuista olisi mennyt voima ja kynnys niiden katseluun olisi ollut pieni.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      No niin, pikkuhiljaa sijoitus nousee.. Joo ei tuossa paljon muuta voi tehdä kun maksaa tuo pusku. Pieni blindi olis puskenu paljo huonommallakin ja tuplat pitää saada nopeesti. Ens kerralla sitten kolmen joukkoon!