Iso passiivinen stäki....

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      ....heti vasemmalla puolella, niin miten pelataan?

Pelasin 10 hengen sittaria jossa neljä jäljellä. Mulla noin 3k, heti vasemmalla olevalla 5k (hyvin passiivinen pelaaja), sitten pari 1k miehiä. Sokot 200/400.

Pelasin agressiivisesti kippi tai puskulla mutta koko ajan oli pelko siitä että iso stäki saa hyvän käden ja katkoo mut. Hetkeä myöhemmin isostäki vastasi mun puskuun helposti kädellä AA ja mä ulkona neljäntenä.

Miten noita pieniä kuritetaan ison stäkin takaa? Näin jälkeenpäin mietittynä minireissu olisi voinnut ajaa saman asian kuin puskukin mutta sitten oli pelkona että iso stäki voi osallistua peliin spekulatiivisellä kädellä.

Miten noin pelataan oikea oppisesti?
  • 5 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Minä sanoisin että korota 2,5xBB. Jos iso stäkki pelaa pusku-kippi peliä, saat informaation halvemmalla ja ilman riskiä että menisit katki. Ja yleensä pääset sitten flopille pikkustäkkien kanssa, mikä on vain hyvä juttu. Tokihan iso stäkki voi maksaa, mutta koska hän on kuitenkin passiivinen...
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Noilla blindeilla ei oikein voi muuta kuin toteuttaa "kippi tai tuuppaus" -strategiaa.
      Jos reissaat 2,5BB niin sulla on jo 1/3 stäkistä sisällä. Vielä kun ollaan rahakuplassa, niin venaisin että toinen pikkustäkki katkoo itsensä seuraavan kahden kierroksen aikana.

Aika vaikee tosiaan yleisellä tasolla pelata, jos on tuollainen passivinen kaveri heti vieressä. Nelikätisessä cutoffista et voi oikeastaan reissata tässä tapauksessa kuin hyvät kädet ja muut on kipattava. Buttonista vois lyödä minit, ja jos iso stäkki puskee niin voi vielä kipata. Iso blindi passiivisesti jos iso stäkki mukana, katsotaan sitte flopilta josko potin sais ryöstettyä. Pienestä blindista vaan täydentäisin ja löisin minit floppiin. Paitsi tietty käsillä, joilla voi huoletta mennä all-in nelikätisessä pelissä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse ajattelen tuota 2,5x sitä heikompana kippi tai tuuppaus strategiana. Tarkoituksenahan on ryöstellä blindeja pikkustäkeiltä antamatta liikaa oddseja löysille maksuille. Tässä lyödään se pikkustäkkien stäkin määrä, ja jos iso stäkki yhtäkkiä tuuttaa, voidaan ehkä tehdä tiukka kippi, riippuen omasta kädestä, ja toivoa että joku pikkustäkki lähtee gamblaamaan. Tokihan sitten ensi kerralla luultavasti joudutaan sitten lyömään suoraan all-in, mutta jos herra iso stäkki ei hirveen tarkkaan seuraa peliä, pitäisin tätä vaihtoehtona.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Tuollaisilla stäkeillähän se on ihan puhtaasti sen isoimman homma haastaa keskivertokäsillä niitä pieniä. Ei sieltä ison takaa voi lähteä muuta kuin todellisilla monstereilla lyömään. Jos se isoin stäkki on EVO (=ei vaan osaa), niin siitä on etua vain pienille. Yleensä se tilanne on tullut siitä, että sillä passiivisella pelaajalla on käynyt kortti tavattoman hyvin, joten se ei ole mikään jatkuvasti toteutuva tilanne.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Vaikka kyllä on palanut käämi useampaakin otteeseen kun herra iso stäkki kippaa minibetti-puskuun big blindiltä, tai sitten ovelasti kippaa vastapuskuun kun ryöstelylinjalla oli (0,5bb lisää -> selkeä kippi). Niin ahdistavaa. :(