Apua live turnauksiin.

• Ropomen
      Ropomen
      Bronze
      Elikkäs tarvitsisin apua live turnauksiin. Pelataan kavereiden kanssa pari kertaa viikossa pieniä omia turnauksia, osallistujia on noin 5-9.

Ongelmana on se, että pääsen varsin usein johonkin 3 parhaan joukkoon ja heads up:iin, mutta siellä ei peli enää suju. Varsin usein on heads up:issa vastassa vieläpä eräs tietty kaveri, joka pelaa koko turnauksen ajan erittäin agressiivisesti.

Ite tykkään pelata aika varmaa peliä, ja oon sillä aina päässyt just tonne 3 parhaan joukkuun. Ongelmana on sitten siinä vaiheessa se, että kun tuo yks tuttu kaveri on vastassa heads up:issa, niin sillä on noin 2-3 kertaa isompi stäkki, kun minulla, ja blindit on niin isot, että kun se tekee 3 big blindin avauskorotukse, niin minulta kulus tyyliin puolet stäkistä sen maksamiseen. Ja sitten, kun kädet on semmosta 25,35 tyylistä, niin ei oikein huvita niillä puskea.

Kuten äsken jo mainitsinkin, niin kyseinen kaverini pelaa todella agressiivisesti. Heads up:issa hän korottaa jokaisella kädellä, mutta kuten jo äsken sanoin, niin minun pitää sitten aina foldata jollakin 25 tyylisellä kädellä. Hyviä käsiä minulla ei ole aikaa kovin kauaa odotta, sillä blindit syö stäkkiä liian nopeasti.

Kyseinen kaverini pelaa myös ennen heads up:ia aika agressiivisesti, mm. eilen hän teki all in bluffin A hailla, kun toinen kaverini oli korotellut flopilta riverille asti. Tuossa kädessä sain myös poimittua tellin hänestä, josta ei kylläkään ollut hyötyä sinä iltana.

Kaverini on myös alkanut ottaa minua kunnolla päähän, koska muutaman viimekertaisen voittonsa jälkeen hänellä on noussut niin sanotusti keltainen neste päähän. Aina jakamassa neuvoja, miten toisten pitäsisi pelata, ym. Ruvennut ottamaan tuo kaverin ylimielinen "mä oon paras"-asenne niin paljon päähän, että päätin kysyä täältä neuvoja siihen, että miten sen tästä lähtien päihittäisin.

Aika sekava teksti, mutta kysykää tarkennuksia johonkin asiaan, jos on tarvis.
  • 4 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse käyttäisin ihan puskua, kun on keskivertoa parempi käsi. Jos stäkit alkaa olla siinä 10bb:n pinnassa, sehän on jo pusku tai kippiä. Heron myöskin pitäisi korottaa omalta vuoroltaan napiltaan melkein any-two jos ei ole; pidetään painetta päällä. Jos limppaat aggron pelaajan napille, niin se on vähän sama kuin heiluttaisi punaista lippua härälle.

SAGE - sittareiden loppupelit haltuun! kertoo yhden tavan pelata nuo hupit. Tuo ns. "matemaattisesti täydellistä" peliä, mikä ei suinkaan tarkoita, että se toimisi joka tapauksessa. Mutta hupissa yleensä joudutaan arpomaan ykkös ja kakkossija, ellei stäkeissä ole syvyyttä.

Jos stäkit on syviä, suosisin ihan passiivista makselua flopin jälkeen osumilla. Erick Lindgren käytti sitä taktiikkaa hyvin aggressiivista Doyle Brunsonia (joka tyyliin totesi Sam Farhalle ekassa kädessä, että allin ja mennään Bellagiosiin pelaamaan) vastaan kovalla menestyksellä. Voit myöskin koittaa sököreissuja ja sököreissubluffia pakottaaksesi vihun antamaan rispektiä (tuo kaverisi ei nyt ihan täydeltä taukilta kuulosta). :)
    • Ropomen
      Ropomen
      Bronze
      Ok, kiitoksia!

Pitää nyt ens kerralla koettaa laittaa kaverille jauhot suuhun. Ei tuo kaveri nyt tosiaankaan mikään tosi taukki oo, ainakaan jos vertaa parin muuhun kaveriin. Usein tuo kaverini saa stäkkinsä kasaan sen takia, että muut kaverini tekee ihan ihme mooveja sitä vastaan, esim. eilen yks meni suoran väliinvedolla all in melko isolla stäkillä ja hävis ässä haille (vastaavia esimerkkejä riittäis vaikka kuinka paljon).

Pitäskö minunkin sitten ruveta pelaamaan noita muita "huonompia" kavereitani vastaan enemmän, vaikka keskinkertaisillakin korteilla?

Nyt oon yheltä nettisivulta kahtonu Mike Caron telli-videoita(9 videoo, jossa Caro paljastaa video esimerkein tellejä), saa nähä, jos noista olis vaikka hyötyä jossain vaiheessa.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Ropomen, huonoja pelaajia vastaan on hyvin vaikea pelata jos a) ei ole kortteja ja b) jos ei ole positiota. Aggressiivisuus toimii, mutta jos ne makselee pohjaparilla ja tunkee merkit sisään suoranvedolla, mitä voit? Keskinkertaiset kädet (suittarikonnektorit, KT, AT, yms) saattavat olla kyllä tosin edellä löysän huonon pelaajan käsivalikoimaa. Itse kyllä suosin ihan passiivista kyyläilyä.

Jos kaverisi jotain pelistä ymmärtää, voit sitten myös liikevalikoimaa laajentaa. Esim. donkkibluffi tuskin karkoittaa vihua jolla ässä on nutsit, mutta joku fiksumpi pelaaja kyllä kippaa donkkiin yksiväri pöydällä aika herkästi. :)
    • Ropomen
      Ropomen
      Bronze
      Ok, kiitoksia tästäkin.