Minraise vai shove kun stäkit 10-15bb?

• Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Eli, kuten topikistä käy ilmi, onko parempi minibettaa/2,5xBB (ja minimoida riski että tiput paremmalle kädelle) vai onko suora shove kippiosuuden maksimoimiseksi?

Olen tuota miniraisea ruvennut käyttämään positiosta ja SB:ltä first-in, ja aika harvoin sieltä tulee pusku. Maksuja heltiää helpommin, mutta eipä niitäkään hirveän usein. Tämä on siis 6d turbo sittareissa. Osaako pelaajat sopeutua tähän lyöntiin ollenkaan, vai onko minbet ihan rojua suoran puskun rinnalla? Mielestäni ei, koska he eivät osaa sitä lukea, tai heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta pelata, koska ei ole esimerkiksi kättä. Kuten NTV123 jossain topikissa sanoin, saman asiaan pelkkä lyönti.

Vai ajaako?

Sittarinoviisille apua. :(
  • 5 replies
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Tää mun mielestä riippuu ihan vihuista. Osa ei näe mitään eroa miniraisessa ja shoveemisessa, joten ne kippaa molempiin todella herkästi, kun ei ole kovaa kättä.

Jos maksuja rupeaa tulemaan, niin sitten shovetaan, jos ei niin miniraisekin kelpaa.

Miniraise hieman aggrompaa\osaavampaa\tilttaavampaa\suuren egon omaavaa pelaajaa vastaan myös indusoi bluffipuskua, joten hyvillä handuilla pienellä stackilla on kiva miniraisea, kun tietää kaverin tulevan yli. Esim. mua vastaan jos rupee miniraiseemaan joka käden, niin tuun yli 90% ajasta. :D
    • mcine
      mcine
      Silver
      Mä etsin aina syytä käyttää min-raisea, se o sikatehokas jos vastustajat sen sallii. Oli stäkin koko sitten mikä vaan.

Kun tasot menee sinne 40/80 tienoille ja jos vastustajat on edes suurinpiirtein tiukkoja, niin saatan tehdä jokusen minraise testin. Jos tällä saa foldia, niin helpottaa jatkoa huomattavasti. Hyvä puoli myös on, että vihut tästä myös saattaa mukavasti ärsyyntyä ja tuleen yli roskalla, kun on useampi minraise positiosta takana. Parin-kolmen shoven jälkeen odotan oikeasti hyvää kättä ja sit minraise->shove->call on yleensä linja. Toki jos ei niitä kuulu, niin sitten improvisoidaan. Jos taas minraiseja vaan katsotaan niin se o hyvä merkki ruveta puskeen. Halpaa infoo 8)
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Oon itsekin ruvennut miettimään tätä, kun tällaista on nyt tapahtunut liian usein!!

Bubblessa 4 pelaajaa. Taso 100/200. Olen button ja mulla stäkkiä n. 10-12bb ja vihuilla enemmän.

Käteen tulee KT suittari tai offari. Pusken ja bb koppaa ja tipun. Yleensä vastassa on tyyypillinen paisti joka tykkää limppailla ja maksella...

Pitäskö tässä vaan korottaa vai puskea tuolla KT:llä...

Alkaa vähän kampeamaan noi tippumiset tuolla kädellä...
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      mä taas sitä mieltä että riippuen pelaajista kun tulee miniraise ni kylkeen vaan..

toisaalta on ne vaaratkin olemassa et aa:lla tjtn kalastelis
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Koska sittareissa on ICM on virheetöntä peliä pelaavaa vastaan mahdollista puskea huomattavasti laajempi range voitollisesti kun mitä voi minraisee voitollisesti. Syy on koska hero joutuu foldaan +cEV tilanteita jos vihu tulee yli, siinä missä vihu joutuu foldaan +cEV tilanteita jos hero puskee suoraan.

Silti liian loose tai liian tight pelaajia vastaa avaisin pienemmällä korotuksella ja parempia pelaajia vastaan puskisin. Liian tight voitat potin joka tapauksessa pienellä avauksella ja liian loose maksaa puskunkin joten mielummin pelaat pikkasen postflop kans jotta pääset tilanteesta irti jos avasit spekulatiivisella.