Suosiiko uusi Party Poker huonompia käsiä?

• Xplosiw
      Xplosiw
      Bronze
      Luulen, että tämä kuuluu ennemmin Bad Beat -foorumille, mutta en voi uskoa kuinka huono tuuri minulla on ollut SnG:issä sen jälkeen kun uusi PP julkaistiin käyttöön. Pelkästään eilen hävisin All-in tilanteissa huonommalle parille (esim KKvs33) kun flopille osuu toinen kaverin outeista 6 tai 7 kertaa! Lopputulos on ollut, että lennän ulos sijalla 4-6 tai minulle jää alle 4BB, joka oikeastaan merkitsee, että all-in mennään vähänkään säädyllisellä kädellä (turha edes mainita, että häviän tietysti :( )

Ajattelin, että huono mäihä siinä vaan kävi (saatoin olla vähän *tuuntunutkin) joten ajattelin, että huomenna uusiksi vaan. Otin entistä tiukemman linjan eli luovuin kaikesta, mikä ei ollut vähintään TT+, AQ+ tai KQs. Yhtäkään mielestäni pelattavaa kättä en saanut ennen kuin oltiin noustu 50/100 tai 100/200. Yksi kerta sain QQ kun stackia oli jäljellä ~1800 ja blindit oli 50/100 joten korotin normaalisti 400:aan. Pöydän toisella puolella mentiin all-in ja toki menin itsekin, olihan minulla kohtuullisen kova taskupari. Vihu näytti taskuvitoset. Riemua kesti vain 0,48 sekuntia kun floppi näytti 45T. Laulukuoroon kävi taas tie.

Monesti tuli noteerattua, että foldaamallani J5o tai 72o olisi saanut setin flopilla taikka Q4o tai K7o kaksi paria. Vihulaisten KQ:t ja AK:t osuivat vain harvoin. Yksi sivusta seuraamani all-in oli A8o vs ATo, ensinmainitun ollessa tippumisvaarassa. Board oli lopuksi 32Q 8 7. Tippumisvaarassa olleella kaverilla on nyt kolmanneksi isoin stacki, all-in lyönnin maksaneen pudotessa viidenneksi.

Onko kukaan tehnyt vastaavia havaintoja PartyPokerilla vai onko tässä vaan hitosti uusiutuvia epäonnenpotkuja? Luultavasti pidän nyt parin päivän tauon, kun ei tahdo kulkea. :-|
  • 8 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      En nyt jaksaisi uskoa, että mikään palvelu tekisi ns. skriptattua pokeria, vaikka mahdollsitahan se tietty olisi. Mites muuten, tarkistetaanko näitä sivustojen pelilogiikan lähdekoodeja minkään "virallisen/pätevän" tahon kautta? Vai onko mahdollisesti joka palvelulla käytössä jokin sama lähdekoodi, joka on tarkastettu ja hyväksytty? Palvelun tarjoajallehan tuommoinen todennäköisyyksien ohjailu ei toisi mitään hyötyä ellei nyt sitten lähdetä johonkin salaaliittoteoriaan ;)

Tuo nyt ei kyllä ole mitenkään harvinaista, että täydellä roskalla tulee jatkuvasti osumia ja AK;lla ei osu mihinkään :rolleyes: Kyse nyt tietty siitäkin, että roskaa tulee yleensä useammin kuin sitä AK:ta.

Muutama päivä sitten pelasin live pöydässä sittaria ja eräs "puolipuoli"tuttu vakavasti väitti, että kaks pientä korttia vs kaks isoa korttia on fifty fifty... Hieman kyllä pisti hymyilyttämään, oliko heppu tosiaan vakavissaan vaikko yritti antaa viestiä "pelaan millä vain".

Viimesimmän viikon tietoja ku kattelin niin isompi pari vs pienempi preflopilla oli mulla noin 70/30, mutta kylläpäs ne sinne oikeille suhteille palautuu ku tarpeeksi pitkältä väliltä kattelee. Turnauspokerissa menestymisen kannalta oleellisempaa vain tahtoo olla se milloin käsi pitää kuin se millä prosentilla se pitää. Esim. pari päivää sitten kaks sittaria "varmasta voitosta" kolmos sijaan hävityllä isolla taskuparilla.
    • MrAnthony
      MrAnthony
      Bronze
      Laittaisin tuon kyllä huonon tuurin piikkiin. Itse pelailen Partylla tosin käteispöytiä mutta en ole huomannut mitään ohivetojen kasvua päivityksen jälkeen. Eiköhän tuo ole nyt sitä kuuluisaa downswingiä. Samaa on tullu joskus mietittyä kun vihut vetää 72o aina ohi. Ei muuta ku tsemppiä seuraaviin sessioihin ja muista pelata A-peliäs.
    • FiST67
      FiST67
      Bronze
      Tämän kaltaiset väitteet nostaa yleensä pienen virneen suupieliin :D . Mitä hyötyä olis pokka huoneelle siitä, et ne suosii "huonoja"pelaajia?? Yleensä jos joku huijaa tai manipuloi tuloksia, niin ei se tee sitä pelkästään siksi, että se pystyy. Kyllä siitä pitäs saada jonkunlainen hyöty itselleen. Ainoa reaktio minkä mä voisin moisesta toiminnasta kuvitella seuraavan, on se että aiemmin voittavat (paremmat) pelaajat vetää rahasa pois ja pelaa niillä jossain muualla!
    • Latex73
      Latex73
      Basic
      Vastakysymys. Onko siitä ollut hyötyä, että tiety(i)llä siteilla (absolut poker) tietyt käyttäjät näkivät vastustajan hoolikortit?

Hienostuneempi tapa hankkia etua epärehellisesti ja vähemmän herkkä tapa jäädä kiinni on muokata softa toimimaan, niin että tiettyjen aloituskäsien voittotodennäköisyyttä ohjataan hieman suuntaan tai toiseen. En väitä, että näin tapahtuu ja varsinkin toivon, että näin ei tapahdu. Motiivi (raha) tälläiseen on kuitenkin helppo löytää, jos haluaa toimia epärehellisesti. On myös mahdollista, että tietyt pokerisoftat eivät toimi täysin satunnaisesti softavian takia. Haluisin päästä todellakin testaamaan näitä softia. :)

Kyllä itselläkin on ollut pidempiä putkia, jossa olen saanut rahat keskelle flopilla ja vastustajalla ollut 1-4 outtia ja kaikista niistä vedetty ohi. Kun tälläisen putken päätteeksi joku vetää jälleen 1 outtisella ohi, niin kyllä siinä alkaa voida pahoin.

Eräällä sitella olen huomannu, että tiettynä ajanjaksona tietty taskupari floppaa setin toistuvasti. Esim. yhtenä päivänä se oli JJ, sitten TT ja 77. Maksoin esim. positiosta tähän havaintoon perustuen TT:llä positiosta parit isot korotukset vaikka tiesin pelinkulkuun nähden olevani perässä, kun kavereilla oli kuitenkin stackkiä jäljellä. Niin kärkisetti siellä napsahti ja sain vihujen QQ:lta ja AA:lta loput rahat pöytään.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mä väitän että softat toimii ilman mitään "ylempää" ohjausta. Mitä nyt noita pari lukuunottamatta. Se miksi on aikakausi milloin tuntuu että aina vedetään ohi niin tulee aika pitkälti lähimuistista eli jos otetaan tilanne jossa tunget rahat 70-30 johdossa ja voitot menee niin että 7 ensimmäistä kertaa käsi pitää sitten tulee kuusi tappiollista peliä ja jälleen käsi pitää 7 kertaa eli aivan niin kuin todennäköisyys mutta väitän että tuon tappioputki on raastava. Tämä on paljon raastavampi kuin se että häviäisi joka kolmannen käden vastaavassa tilanteessa.

Ongelmahan tässä on se että tuossa raastavassa tappioputkessa pelaaja muuttaa peliää ja käy vaikka varovaisemmaksi ja vastaavassa tilanteessa ei lyö rahoja keskelle kun ajatuksena on että kaveri vetää kuitenkin ohi ja näin jää tuotto saamatta.
    • Hilmuli
      Hilmuli
      Bronze
      Itse olen kanssa törmännyt partyllä, siihen, että isot parit ei vain pärjää ja paskalla voitetan melkein aina. Oen itsekkin vedellyt välillä millä sattuu ja tuntuu, että ne osuu usemammin kun hyvät parit.

Lähtijään tipun aina 4-5 sijalla eli jään ilman voittoa kun mikään hyvä ei vain pidä ja tätät on jatkunut nyt useita päiviä. En tiedä olenko vain niin huono onninen tai sitten paska pelaaja, mutta pikkuhiljaa alkaa salalito teoreetikko heräämään sisälläni.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Itse olen kanssa pähkinyt ja kiroillut "ohivetojen" kanssa jo hetken aikaa.
      En ole vielä sen tarkempaa analysoinut pelien lopputulemia, mutta hyvin usein pelini menee seuraavan kaavan mukaan.

Alussa tiukkaa ja vain erityisen hyvillä käsillä ja positiosta useimmin pelaten.
      Blindien noustessa 100 ja sitä suuremmiksi minulla on hyvin usein alkustäkin kokoinen tai hieman pienempi stäkki.

Avaan peliäni hieman ja pyrin ryöstelemään blindeja. Tässä kohtaa itselläni ne isoimmat ongelmat alkavatkin ja usein vielä niillä paremmilla käsillä, jotka ovat luokkaa TT, JJ ja esim AJ, AQ. Näistä kun ei aina viitsisi ihan heti luopuakkaan, kun itselllä on jäljellä esim n 10BB stäkki. Joten bb vastakorotukseen mennään herkästi all in.

Ja jostain syystä edellä ensimmäiseksi limpannut tai BB on yleensä se joka tämän korotuksen maksaa pois ja vielä useammin hyvin marginaalisella kädellä.
      Kun se vielä osuu vaikka Ax pienempään korttiinsa vs heron AQ, niin sieppaa ja rajusti. :)

En nyt ole ihan varma pelaanko itse vain huonosti näitä tietyn tyyppisiä pelaajia vastaan, mutta tuntuma minulla on, että näin tapahtuu useammin kuin se, että käteni pitää.

Tätä tuntumaa varmasti vahvistaa myös se, että usein tämänlainen ohiveto johtaa joko välittömään tipahtamiseen tai sen seurauksena sorttistäkkisenä viimeistään blindeilla pois.

Ja sittareissahan lähdetään aina pois sillä, että vihu vie sinulta kaiken, lukuunottamatta voittajaa. Tällä on varmasti myös oma osansa siihen vaikutelmaan, että kortit ei pidä.

Ei ole harvinaisuutta itselläni sellainenkaan sittari, missä ensin ei pelata kättäkään floppia pidemmälle ennen kuplaa ja sitten kulpassa KK+ kädellä lähdetään laulukuoroon, kun vihu maksaa jollain K4s puskun ja osuu vaikka 4 tripseihin.

Tällasta tapahtui mm partylla toissapäivänä ja vielä nodepobonarilla. Itellä alussa $5 ja vajaa kymmenkunta taalan sittaria pystyin pelaamaan ennen kuin kuivui kokoon.
      Helposti voisi varianssin sijaan syyttää pokkasoftaakin, mutta ehkä se oikea syyllinen löytyy itsestä sekä siitä, että ainakin pienemmillä tasoilla vihuille Ax on lähes nutsit ja nutsithan vie aina. ;)
    • donkintonk
      donkintonk
      Bronze
      http://fi.pokerstrategy.com/poker-hand-converter/507550

En tiedä suosiiko, mutta tuntuu olevan tapana tällaiset :P