Isojen turnauksien loppuvaiheet

• Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Eilen tipuin 4000+ henkilön turnauksesta jossain top50, tänään tipuin 4800+ henkilön turnauksesta sijalla 37, AK vs 66. Sitä ennen A7 vs A6 splittiin. Eilisessä turneessa tipuin AQ vs AT.

Kysymys kuuluukin että miten te kokeneemmat turnausjyrät hoidatte tuon finaalipöytää edeltävän vaiheen, kun itse tipun todella useasti siinä ohivetoon ja profitti jää minimaaliseksi? Pitäisikö pelata vain QQ+ vai pitäisikö ryöstellä löysästi kun blindit ja antet ovat niin isot?

Kerta toisensa jälkeen tipun aamun pikkutunneilla hieman ennen finaalipöytää todella isoista turnauksista ja väkisinkin mietityttää että onko kyseessä vain heron jo rovaniemellä legendaksi muodostunut huono tuuri, vai pitäisikö turnauksia oikeasti harjata autopilotilla joku 20kpl päivässä ja luottaa siihen että jossain niistä pääsee maaliin asti?

Kaikki loppuvaiheen neuvot ja niksit ovat nyt tarpeen :)
  • 6 replies
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Zanfess
      kun itse tipun todella useasti siinä ohivetoon
      Jos saa hyvissä sisään ni ei kai siinä kauheesti muuta oo tehtävissä. 4000 pelaajan turnauksessa tulee niitä pf arvontoja sen verta paljon että jossain vaiheessa lähes matemaattinen mahdottomuus etteikö vihu jossain vaiheessa tulisi ohi. Tällöin olisi sitä stackkiä hyvä olla sen verta paljon ettei turnaus päättyisin vielä siihen. Liian tiukkaa pelaamalla pelaat yleensä pienellä stackillä ja saat rahat keskelle aina edellä,kun se ohiveto tulee joka tulee keskimäärin vähintään joka 5.s kerta on turnaus yleensä ohi. Sinällään 4000 pelaajan joukosta 50 joukkoon on jo maxi hyvä suoritus imo.

En tiedä monta turneeta sitten pelaat päivässä mutta 20 turnausta ei tarvitse pelata autopilotilla. Niihinkin voi keskittyä. Jos pelaat kerralla yhtä,kahta turnausta pelaat varmasti taitojesi ylärajoilla (A-peliä) mutta turnausten varianssi on vaan niin sairasta että tollasia satojen turnauksien putkia tulee helposti ennenkuin se voitto napsuu. Varsinkin jos fieldi on 4000 pelaajaa. Joten suosittelen ehkä pelaamaan enemmän pöytiä ja turnauksia jossa on vähemmän pelaajia (50-200). Yleensä turnausten alut on suht kaavamaisia kun stackit on syvät,ei tartte tehdä mitään älyttömiä suorituksia vaan pelata hyvät kädet lujaa. Sit kun antet tulee mukaan ni yleensä löysentää. Jos aloitat vaikka 8 turnausta niin tuosta joukosta on osa jo tippunut kun sun täytyy alkaa pelaan enemmän käsiä ja keskittyyn ja kattoo kenen blindit on ryöstettävissä ja ketä voi 3betata löysästi yms.
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Noniin heti kun pääsin avautumaan niin vetäsinki samana iltana 6200 pelaajan turnauksessa finaalipöytään asti. Johdin turnausta 4 tuntia ja olin valehtelematta paras pelaaja (sisäänosto oli huikeat 2,75$ joten paistia riitti). Hieman jäi taas hampaankoloon kun finaalipöytään tuli tappiota tekevä paisti, jolla vpip 76 ja joka vei jokaisen potin kotiin. Tässä viimeinen käsi.

http://www.pokerihanska.com/?h=829205073

Kyllä siinä jo meinas alaleuka väpättää ko aamuyheksältä turneesta ulos tuota jätkää vastaan ja tuolla tavalla. Ei meinannu unikaan tulla vaikka väsytti ihan mielettömästi :D Noh ei tullu ykkössijaa vieläkää, koskahan se tulis. Ei muttakuin uutta matoa koukkuun taas illalla..
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Tähän vielä palatakseni, olen lukemattomia kertoja törmännyt ongelmaan, että minulla on 20-28bb stäkki, kupla lähenee, AK käteen, korotan ja tulee välimaksu ja monsteristäkki painaa minut all in.

Ongelma tässä on se että yleensä monsteristäkillä on tässä 77-TT, joskus AQ.

Tiedän siis olevani flipissä (lasken nykyään 70/30 tilanteetkin flipiksi, koska voitan niistä keskimäärin joka toisen).

Voinko vielä kipata AKn ja jatkaa ~20bb stäkillä ja alkaa kohta puskukippi peliin, vai onko tämä joka kerta pakkomaksu? tänään olen kahdesta turnauksesta tippunut juuri samanlaisessa tilanteessa, toisessa monsteristäkillä oli 88, toisessa 99.

Potissa todella paljon kuollutta rahaa: blindit, antet, välimaksajan maksu ja mahdollinen all in maksu heikommalla kädellä (paremmalla se tottakai puskisi minun korotukseen heti).

Mikä isojen turnausharjojen linja on näissä tilanteissa, onko se flippi vaan otettava ja jos tulee voitto niin 50bb stäkillä ollaan rahoilla, vai pitääkö ottaa softariidit ja kipata ja odottaa jotain parempaa puskupaikkaa? Tietty tästä tilanteesta tuplauspaikka ei paljoa parane, koska siellä voi myös olla se AQ, mutta olen tippunut niin monta kertaa isosta turnauksesta vastaavassa tilanteessa, maksan tietäen että olen flipissä ja aavistaen että en sitä voita, joten tulee sellainen olo kuin tekisin huonon päätöksen.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Ajat sitä niin maan perkeleesti ja ryöstät niin paljon ettet voi tippua flipillä kun koveeraat kaikki.
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Zanfess
      Tähän vielä palatakseni, olen lukemattomia kertoja törmännyt ongelmaan, että minulla on 20-28bb stäkki, kupla lähenee, AK käteen, korotan ja tulee välimaksu ja monsteristäkki painaa minut all in.

Ongelma tässä on se että yleensä monsteristäkillä on tässä 77-TT, joskus AQ.

Tiedän siis olevani flipissä (lasken nykyään 70/30 tilanteetkin flipiksi, koska voitan niistä keskimäärin joka toisen).

Voinko vielä kipata AKn ja jatkaa ~20bb stäkillä ja alkaa kohta puskukippi peliin, vai onko tämä joka kerta pakkomaksu? tänään olen kahdesta turnauksesta tippunut juuri samanlaisessa tilanteessa, toisessa monsteristäkillä oli 88, toisessa 99.

Potissa todella paljon kuollutta rahaa: blindit, antet, välimaksajan maksu ja mahdollinen all in maksu heikommalla kädellä (paremmalla se tottakai puskisi minun korotukseen heti).

Mikä isojen turnausharjojen linja on näissä tilanteissa, onko se flippi vaan otettava ja jos tulee voitto niin 50bb stäkillä ollaan rahoilla, vai pitääkö ottaa softariidit ja kipata ja odottaa jotain parempaa puskupaikkaa? Tietty tästä tilanteesta tuplauspaikka ei paljoa parane, koska siellä voi myös olla se AQ, mutta olen tippunut niin monta kertaa isosta turnauksesta vastaavassa tilanteessa, maksan tietäen että olen flipissä ja aavistaen että en sitä voita, joten tulee sellainen olo kuin tekisin huonon päätöksen.
      Jos meinaat raise foldata AK ni yhtä hyvin voit sit open foldata sen
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Joo eipä mun mielestä muuta voi kun arpoa tuossa, joskus se pitää kuitenkin arpoa. AK on vaan liian vahva käsi että olisi mitään järkeä korottaa ja sitte foldata tuossa spotissa. Voihan siellä olla huonompiakin ässiä millä se puskee sitäpaitsi.

Kyllä se varianssi tasoittuu kun tarpeeksi pelaa. :f_love: