cEV turnauksissa

• Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Elikkäs, miten pitkälle turnauksia/multitablesittareita voi pelata kannattavasti cEV:n mukaan?

Itse olen nyt lähinnä vasta finaalipöydässä alkanut miettimään $EV:tä ja ICM:ää, ja ennen pelannut vain sen mukaan, että onko jokin liike +/- cEV mistään muista välittämättä, mutta onko tämä sitten oikea lähestymistapa?
  • 1 reply
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Itse pelaan hyvin pitkälle multitablesittareita cEV:n mukaan, varsinkin mitä kauempana ollaan rahasijoista, sitä lähempänä cEV:tä voidaan toimia. Ehkä viimeisissä pöydissä voisi vaatia SNG Wizardilta enemmän edgeä kuin aiemmissa. Edgen vaatimisessa silloin kun vastustaja coveraa voisi käyttää hyväkseen vaikka PS:n englanninkielistä artikkelia MT-sittareiden kuplaluvuista ( http://www.pokerstrategy.com/strategy/mtt/1829/1/ ). Tuokin on epätarkka metodi, mutta mitään tarkkaa metodia ei ole olemassa niin kauan kun emme tiedä kaikkien pelaajien stäkkejä.

Suurimmat erot ehdottomasti ovat kuplatilanteissa, kun kuplat tapahtuvat useammassa pöydässä, eikä vasta finaalipöydässä. Toki siinäkin vaiheessa voidaan mennä hyvin lähellä cEV:tä, koska suuri osa vastustajista passivoituu aivan liikaa kuplassa.