Minibetin käyttö avauksena?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Katselin PS videoarkistosta, jossa sankari pelaa jotain suurta nettiturnausta yli 500d bui-in ja hän käytti koko ajan avauksen kokona minibetsiä. Kehui sitä ihan OK tavaksi koska ei menetä paljon jos tulee vastarintaa mutta toisaalta hän laittoi hyvin vastaan shovettamalla 4-betillä 75s ihan vaan sen takia että spotti on hyvä.

Mietiskelin tuon betsikoon käyttöä ja sen hyviä ja huonoja puolia. Mun pelityylille se ei sovi mutta joku siitä varmaan saa hyvän hyödyn kun muuten pystyy pelaamaan muutenkin kuin peruspeliä.

Käyttääkö kukaan tuota betsikoko läpiturnauksen? Luulisi että sillä saa normaalia enemmän action vastaan mutta toisaalta jos itse pystyy argoilemaan niin kyllä ne 3-betitkin vähenevät sieltä.
  • 5 replies
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe. Ite oon ollu tätä minbetsiä vastaan, enkä sitä ole harrastanut kovinkaan paljon. Nyt viimeisen kuukauden ajan olen sitä kokeillut enemmän ja enemmän ja itse asiassa se toimii. Siis ainakin se on omaa peliä parantanut.
      Minbetsaan yleensä roskalla hyvästä positiosta, kuten asslakekin tossa mainitsi, että se on helppo sitten kipata jos tulee tosissaan vastarintaa. Mutta hyvin usein tuolla saa vähintään blindit tai maksun BB:ltä ja sitten jatkolyönti flopilla tuottaa voittaa monesti potin.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Jos avaat paljon niin tottakai aina mitä halvemmalla saa vietyä blindit + antet niin sen parempi. Käsittääkseni aika monet turnauspelaajat käyttää nykyään tuota miniä ainakin myöhäisessä vaiheessa turnausta, koska sillä saa kuitenkin saman hyödyn ja infon kun isommallakin avauksella.

Ekoilla tasoilla myös jotkut käyttää silleen että avaa tosi paljon käsiä minillä ja napsii sitten paljon pieniä potteja postflop. Sitten pitää vaan olla postfloppipelin kunnossa jos tuota harrastaa.

En ainakaan itse näe mitään älyttömän suuria miinuksia tuossa minibettaamisessa, käytännön samahan tuo on avaako 2.5bb vai 2bb.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Noinhan tuo käytännössä on, että jos postfloppeli on protasoista, niin voit ihan hyvin availla mineillä, ja jos olet vähän epävarmempi, niin 2,5-3bb on ihan hyvä avaus IMO.

Tokihan tuossa miniavauksessa on se lisäetu, että niiden tarvitsee mennä läpi paljon harvemmin kuin esim 2,5bb avauksilla, jos verrataan blindien ryöstlöä. Miikka varmaankin laskee tähänkin ne prosenttiluvut.
    • ahtaaja
      ahtaaja
      Bronze
      Itse miettinyt samaa asiaa, kun pelailen 2-11 $ turnauksia ja tuntuu että alkupelissä tulee maksuja kun korottaa, sama onko 2x vai 4x.
      Itse käytän 2,5x ja kun pääsee turnauksessa pitkälle ja antet mukana niin huomannut että 2x riittää varsinkin EP ja LP 2,5x. Kai tämä on aikapitkälle makuasia ja mihin on tottunut ja varsinkin kuinka hyvällä tasolla postflop peli on.
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ahtaaja
      Itse miettinyt samaa asiaa, kun pelailen 2-11 $ turnauksia ja tuntuu että alkupelissä tulee maksuja kun korottaa, sama onko 2x vai 4x.
      Itse käytän 2,5x ja kun pääsee turnauksessa pitkälle ja antet mukana niin huomannut että 2x riittää varsinkin EP ja LP 2,5x. Kai tämä on aikapitkälle makuasia ja mihin on tottunut ja varsinkin kuinka hyvällä tasolla postflop peli on.
      Tuo lienee aika normaali turnauksessa kuin turnauksessa, että alussa vihut makselevat oli korotus 2x tai 4x. Joskus sattuu tietenkin pöytään, jossa on pirun tiukkaa eikä maksuja saa millään. Ite en tuota minbetsiä harrasta alkuturnauksessa ollenkaan koska siinä ei vain ole mitään mieltä. Merkkejä ei vaan kerry tarpeeksi että se kannattaisi. Ite minbetsailen eniten turnauksen keskivaiheilla ja bubblen läheisyydessä.

Sen olen pannut merkille minbetsistä varsinkin SB: stä, saa tosi usein maksun BB:ltä. Mitään lukemia ei ole, mutta mututuntuma on jotain 60% - 70% vähintään. Sitten jatkolyönti flopilla tuottaa lähes yhtä usein merkit herolle. Varsinkin, jos floppiin tulee yksi iso kortti (A,K,Q) ja kaksi muuta on kauraa. BB limppaa pottiin mukaan yleensä roskalla, ja tuo iso pöytäkortti karkottaa BB:n pois pelistä hyvin tehokkaasti.