99 buttonilla EP limppaa

• Tappaja
      Tappaja
      Bronze
      Eli tässä olisi:
      MTT, rahoilla ollaan jo, pitkä matka merkittäviin palkintoihin kuitenkin.

Ei riideja.
      9-handed.
      UTG+1 limppaa, ~ 20BB
      foldia
      Hero buttonilla 99, X BB
      Sokeilla luokkaa 15-20BB

Peruslinjat pelaamiseen eri X:n arvoilla.
  • 7 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Itse suosin tuollaisissa tilanteissa ihan peruspeliä, eli jos on sellaiset 10 bb tai alle niin merkit keskelle ja jos on enemmän niin normikorotus suuruusluokkaa 4 bb total.
    • Tappaja
      Tappaja
      Bronze
      OK, ajatellaan et X~ 8BB.

Mikä on oikea liike?
      a) call
      b) push
      c) fold

Pusku saikin tuossa jo yhden äänen.

Kaverikin kanssa väitellään tuosta nimenomaisesta tilanteesta ja olisi hauskaa jos joku turnausguruista antaisi lausunnon asiasta.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Riippuu turnauksen tasosta, varsinkin kalliissa turnauksissa on kohtuu iso mahdollisuus että UTG limppi on AA mikä vaikuttaa päätöksiin paljon.

Mutta, jos oletetaan UTG+1 limp rangeks vaikka 22+,ATs+,AJo+ ja suurin osa connected suited käsistä. Olet 58% vihun rangea vastaan.

1-8bb pusku, 8-15bb maksu, yli 15bb maksu tai korotus 3-3.5bbhen, vaikea päättää kumpi ilman riidejä.

Vihu tulee aina maksamaan sun puskun noin 5bb saakka, mitään enemmän ja se alkaa kippaan huonoimmasta päästä sen rangea. Yli 8bb alkaa sun etu tilanteesta kadota, koska pusket niin paljon, suhteessa voitettavaan pottiin, missä sun etu vihun rangea vastaan on niin pieni ja vihu todennäköisesti pelaa melkein täydellisesti sun rangea vastaan. Ongelma on myös että aina 15bb saakka olet potcommitted jos korotat ja vihu puskee, tai ainakin hyvin lähellä sitä, jolloin vastaan tulee, joten jos bettaat yhtään bettaat käytännössä koko stäkin. Järkevä vihu harvemmin tyytyy maksamaan korotusta OOP noilla stäkki koolla vaan puskee tai kippaa. Yli 15bb stäkillä voit taas teoriassa korottaa, koska pystyt luopuun tilanteesta jos vihu puskee, mutta luulen että ilman riidejä suosisin silti maksamista ja positiosta pelaamista postflop.

On vaikea sanoa mikä tyypillinen UTG limp range on, ilman riidejä, tai buyiniä tai fieldiä tai verkkoa.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Tuollaisella 10-13 bb:n stäkillä tuon kaltaisen käden pelaaminen on toisinaan hiukan hankalaa. Mutta itse en keksi yhtään järkevää syytä limpata perässä 99 napilta yhtä pelaajaa vastaan, oli sitä stäkkiä sitten miten paljon tahansa.
      Sillähän vain houkutellaan blinditkin tuohon pottiin mukaan ja 99 pelaaminen on aika vaikeaa kolmea pelaajaa vastaan vaikka positiossa oltaisiinkin.

Ennemmin sitten vaikka kippi jos tuota ei halua/uskalla voimalla pelata.

Eli oma lähtökohta tuohon on korottaa aina ja joka kerta jos ei sitten ole riidejä jotka muuta kertoisivat.

Se on totta että etupellosta limppaillaan joskus isoillakin pareilla juuri reissun toivossa, jolloin tuota on aika vaikeaa kipata jos stäkkiä on korotuksen jälkeen jäljellä enää joku potillisen verran.

Sen takia olen sitä mieltä että sillä 10-11 bb:n stäkillä pitää puskea kaikki suoraan keskelle koska normaali reissu vie jo niin paljon merkkejä omasta pinosta että kippaaminen on mahdotonta.

Sen sijaan 12 bb:n stäkistä joku 3 bb:n korotus jättää vielä 9 bb jolla voi puskun edessä vielä hampaita kiristellen kipata koska limp-re-reissu edestä on yleensä niin vahva merkki isosta parista.
    • Tappaja
      Tappaja
      Bronze
      Kiitos vastauksista.

Joo, täähän oli kaverin turneehanska.

Kaveri kysy multa online, et miten pelais tämän.

Olin siinä sivusilmällä sitä peliä seurannut.

Annoin oman vinkkini, et foldaa :rolleyes: , loppuun saakka frendi käytti timerin ja foldas sitten. Ilman mun kommenttii, olis siis pelannut toisin...

Flopilta löytyi sitten tietenkin se kolmas 9, siinä sit kehuttiin ratkaisua, koetin kyllä selittää että tuolla ei ole mitään merkitystä.

Itse järkeilin tilanteessa, että puskuun saadaan limpiltä kooli ja ollaan keskimäärin 50-50 tilanteessa, itse limppaamalla 99 menettää arvonsa, joten koska ollaan tosi hyviä niin foldataan :D
    • kamtrimama
      kamtrimama
      Bronze
      Niin, toihan on siis juurikin toisinpäin, halvassa turnauksessa on suuri vaara, että limpperillä on AA.

Mä oon 2 vuotta meinannu kommentoida tätä. :D
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kamtrimama
      Mä oon 2 vuotta meinannu kommentoida tätä. :D
      Haha. Katoin ihan samaa, että suhteellisen syvältä löyty :D