Mikro rebuy-turnausten alkuvaihe

• NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Jotain hyvää vinkkiä 1-2$ rebuy-turnausten alkuvaiheeseen miten pitäis vetää?

Eli tarkotan tota rebuy-aikaa jolloin tyyliin kaikki räiskii menemään mitä ihmeellisimmällä käsillä mw-potteihin. Oon ottanut tuplasisäänoston ja vetänyt jopa melko nittinä. JJ+ AQ+ oon mennyt mukaan max. 3 hengen pottiin mukaan stäkin kasvattamisen toivossa. Tuntuu kamalan hankalalta pelata tota rebuy-aikaa jos ei kortti käy. Ja sit tauolla jonka jälkeen blindit 60/120 tietty otan lisäoston, jonka jälkeen jääny yleensä joku vähän yli 40bb jolla on sit yleensä jossain turnauksen keskivaiheilla.

Oon päättänyt et otan säännöks kerran rebuyn (tuplasisäänosto)+lisäoston (kerran otin 2 rebuyta) ja oonkin ihan ok selvinnyt noin. Tuntuu vaan et menee sit aina selviytymistaisteluks ennen rahasijoja kun ei ole isompaa stäkkiä siinä vaiheessa. Pitäiskö rohkeemmin lähtee alussa painaan vähän huonommilla? Ei viittis montaa rebuyta ottaa jos vihut viekin arvonnat. Ja vihut just sillä lyö kapuloita rattaisiin kun ne menee heti all-in jos on vaikka ite ensin reissannut. Eikä niille riitä edes oman stäkin triplaaminen vaan ne painaa silti kaikki keskelle melkein any two.

En vaan käsitä mikä idea siinä on, että esim. ensin 3 vihua menee all-in ekalla blinditasolla joista 1 siis triplaa stäkkinsä. Sit hero saa kohtuu hyvät kortit ja avaa. Tää vihu shovettaa sen yli 200bb ja pari muuta menee taas maksaa. Yritä siinä sitten pelata.

3$ rebuy-turnausten alut onkin huomattavasti rauhallisempia ja niissä pääsee vähän pelaamaankin, mutta ei viittis noitakaan kauheesti pelata vielä kun ei ihan ole rolli sen mukainen. 0.5$ rebuy-turneita en edes viitti pelata kun "eihän se rebuy ole kuin 50 senttiä niin painellaan nyt menemään." meininkiä.

ps. Sori pitkä ja sekava litania.
  • 9 replies
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Itse suosin preflop-peliä pelkästään nuissa pikkuribareissa, siis mikäli vaan kassa antaa periksi. Etsin flippispotteja jatkuvasti millä pystyisi saamaan tuplat ja sen jälkeen vasta alan pelaamaan ''pokeria''. Jotakuinkin 88+, AQ+ mennään pf keskelle.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Noinhan se menis hyvin, mutta kun noissa on ihan normaalia, että siellä 3-5 vihua all-in koko ajan samaan aikaan. 1vs1 ei pääse oikein koskaan.

Rebuy maniacit... :D

edit: Ja onko toi 1 rebuy+lisäosto taktiikka/sääntö mistään kotoisin?
    • Leakmund
      Leakmund
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      edit: Ja onko toi 1 rebuy+lisäosto taktiikka/sääntö mistään kotoisin?
      En lähtisi noin "kiveen hakatulla" strategialla rebuy-turnauksiin. Kannattaa mielummin valita sellaisia turnauksia, joiden buy-in on suunnilleen viidesosa omiin maksimi buy-inin freezeout-turnauksiin verrattuna ja käyttää sitten niin paljon lisäostoja kuin tarvii.

Itse lähen rebuy-turnauksiin kohtuu rauhallisesti tarkkaillen. Mikään kiire ei ole saada niitä tuplia tai triploja. Hyvillä käsillä mennään poikki preflop ja myöhäsistä positioista voi vähän kalastella hyviä floppeja. Kun oma stäkki 3-4 -kertainen, kannattaa laittaa kyylämode päälle ja mennä katki vain käytännön nutseilla.

Keinolla millä hyvänsä ison stäkin haaliminen on mielestäni vähän turhaa. Keskikokoisella stäkillä pärjää usein ihan hyvin rebuy-ajan jälkeen. Niin ja se että vihut menevät liian löysästi poikki rebuy-aikana on vain hyvä asia ja pitkällä tähtäimellä pelaa heron pussiin.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Eli max. noita 0.5$-1$ ribareita kun maksimi freezeout mitä nyt tolla kassalla oon pelannu on 3$. Vaikka ei noi nyt sitä viidesosaa ole, mutta eipä ole pienenpääkään. Oikeestaan vois noi 3$ freezeoutitkin jättää vielä pois...

Tarkoitatko tolla lisäostojen tarvimisella niin montaa, että tyyliin selviää rebuy-ajasta?

Kiitos vaan ohjeista ja neuvoista. Ehkä nääkin asiat jo lisää taas turnausmenestystä. :f_cool:

Pakko vielä laittaa tähän, että tänään oli kyllä 1$ ribarissa sellanen vihu, että oksat pois. Tän paistin ansiosta hero 20-kertaista stäkkinsä alkuvaiheessa. Napsukin kyllä aivan sairaaan hyvin sitä vastaan. :s_evil:
    • Leakmund
      Leakmund
      Bronze
      Joskus riittää pelkkä add-on, joskus saattaa mennä 7r+a. Tärkeintä on, että itse ei ahdistu liian monesta rebuysta. Itse pelaan tällä hetkellä maksimissaan 10+1 taalan rebuyta ja 54$ freezeoutteja, koska isommat vaan tuntuu tällä hetkellä liian suolaisilta, jolloin ei ehkä pysty enää pelaamaan optimaalisesti. En muista, koska olisin jättänyt pelin kesken rebuy-aikana. Jos sellainen olo tulee, että menee liikaa rahaa yhteen turnaukseen, pelaa selkeästi liian suurta.

Poikkeuksena voisi olla turbo-rebuyt, joissa viime hetken tuplarebuy ei riitä enää lähellekään keskiarvostäkkiä.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      En todellakaan ole mikään turnausasiantuntija, mutta sen mitä itse olen pelannut pikku rebuy turnauksia, oon aina varautunut siihen että varaan ~10 sisäänoston verran binejä. Tommonen määrä on mun mielestä hyvä varautua ostamaan, vaikka aina ei siis niitä kaikkia menisikään. Silloin pystyt ottamaan siis 4-5 tuplasisäänostoa ja addonin.

Ite oon pelannu maksimissaan 2 taalan rebuyta, tota pienemmissä peleissä kieltämättä meno on niin villiä että ei mun pää ainakaan meinaa kestää niitä :) . Tosiaan rebuy turnausten ideanahan on, että voit ottaa hieman suurempia riskejä, kuin normaali freezeouteissa, mutta se ei tietenkään tarkoita mitään älytöntä räiskintää. Esimerkkinä voisin sanoa jonkun tilanteen, jossa vihu avaa keskeltä, otat maksun CO:sta jollain Axs, 22-99, JT-KQs tyylisellä kädellä, ja jos osut floppiin hyvin, setti, nutsivärinveto, openender jne niin voit survoa siinä vaikka useempaakin vastustajaa vastaan ja toivoa parasta. Jos ei napsu voit hyvin mielin ottaa rebuyn. Samalla koko ajan tarkkailet vihuja, ketkä on semmosia jotka gämblää lähes any2, semmosta vastaan voit pistää merkit keskelle löysemminkin kun epäilet olevasi edellä.

Netistä löytyy googlaamalla aika hyviä ohjeita rebuy turnausten alkuvaiheen pelaamiseen kannattaa lueskella niitä.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Pitääpä etsiä kun on aikaa. Kiitti vinkeistä :)
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Mun mielestä kaikki jotka lähtevät unlimited rebuy-turnauksiin sillä suunnitelmalla että eivät jatka kuin yhden ribarin verran tai eivät ota yhtään ribaria, tulevat häviämään edgeä ihan turhaan. Ei se ole kuin kassanhallinnallinen asia pelata pienempiä rebuy-turnauksia verrattuna freezeoutteihin. Yksinkertaisuudessaan tuo asia johtuu siitä, että kalleimmat chipit ostat silloin kun ostat turnaukseen sisään, koska siinä vaiheessa maksetaan rake lisäksi. Jokainen rebuy antaa halvempia chippejä ja useimmiten addon antaa vielä halvempia chippejä jos sinne asti pääsee.

Turnausten alkuvaiheessa kun ollaan niin kaukana kuplasta että chippien määrä on melkolailla yksi yhteen turnausosuuden kanssa, voidaan todeta että halutaan ostaa chipit mahdollisimman halvalla. Tämä tarkoittaa taas sitä, että ostetaan niin paljon chippejä kun alennuksesta saadaan niin nopeasti kuin mahdollista. Eli aina tuplarebuy alkuun, koska et voi ottaa rebuyta jos saat lisää merkkejä, jolloin jää edgeä pöydälle.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Aina otan tosiaan tuplat alkuun ja katselen hyviä spotteja painaa. Ihmeen hyvin nyt on aina selvinny pelkällä tuplasisäänostolla ja addonilla kiitos vihujen, jotka räiskii aivan umpisurkeilla käsillä. Melko hyvän stäkin noissa pitäis saada kerättyä alussa jos vaan kortti käy koska siellä painellaan aina melkein any two.