Keskustelua MiikkaAnttosen valmennuksista ja videoista

• Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Valmennussessio oli eilen taas erittäin mielenkiintoinen. Erittäin hyvin perustelet kaiken mitä teet kulloinkin ja miksi kutakin vihua vastaan ottaen huomioon kaikki pelin parametrit. Muiden valmentajien kommentit ja kysymykset vielä lisäsivät session antia.

Jos jotain saa toivoa, niin ensimmäisenä verkon vaihto pois Ongamelta koska sen softa syö koneista tehot ja ilmeisesti myös kaistaa ja valmentajien äänet pätkii ja sanat/lauseet toistuvat ikävästi. Mun koneeni ainakin hyytyi taas niin pahasti että sillä ei käytännössä pysty tekemään mitään muuta vaikka mun netti on 100/20M. (Valmennuksen aikanahan ei pitäs tehdä mitään muuta, mutta joskus vain on pakko)

Itsekkin jo huomasit, että voisit välillä pitää pieniä taukoja puhuessasi jotta kommentaattorit pääsevät helpommin kommentoimaan myös tilanteen ollessa päällä.
  • 41 replies
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Hienosti vedetty eilen. Jaksoin reilata vajaa viisi tuntia mutta sitten piti luovuttaa koska tänään herätys 7.00 eli kyllä väsyttää mutta sitten asiaan. Mun mielestä perustelit hienosti käsiä ja puhuit paljon eli jos se muutaman kerran jäädyit muutamaksi nanosekunniksi niin se annetaan anteeksi sen puhetulvan vastapainoksi.

Se että puhutulva on niin suuri niin peittää kommenttaattoreiden ajatuksen lähes kokonaan. Eli kuuntelisin enemmänkin teidän välistä keskustelua ja ajatusten vaihtoa pelatuista tilanteista kuin "surkuttelua" "voi että kun olisi ollut tämän 82o tilalla joku muun käsi, niin olisin painanut tuota vihua vastaan 3-bet shoveen" Eli selvät kippikädet voi ohittaa ihan foldinappalulla ilman suurempaa huomiota ja jatkaa kommenttaattoreiden kanssa keskustelua jostain muusta skenaariosta.

Toinen mutta ehkä vaikeampi asia on slangin käyttö. Ymmärrän täysin että se iskostuu puheeseen, etenekin kun keskustelee Eevertin kanssa joka päivä näistä asioista sekä että osalle sanoista vain ei löydy järkevää suomenkielistä vastinetta. Mutta kun puhetulvan keskellä viljellään suuri määrä epämääräisiä engalannin kielisiä termejä tai niistä johdettuja niin välillä saa olla aika tarkkakorvainen että ymmärtää mistä puhutaan. Pitäs varmaan perustaa sanakirja josta voisi tarkistaa jokun termin kun se ei löydy vielä omasta varastosta. Sama ongelma on kaikilla ammattiluokkansa edustajilla jopa Matti Kyllösellä joka lähetyksessä huutaa "Häkkisen auton takana olevista suuttimista tulee savua" johon JJ kommentoi "Matti, me näin ammattikielessä käyttämme suuttimista nimeä pakoputki".

Mulla ei ollut mitään ongelmia noiden äänien kanssa mutta ehkä mun 1M liittymän on niin hurja että se pystyy tuomaan kaikki karvatkin mukana.

Yleisesti kuitenkin hieno valmennus ja tulen seuraamaan myös niitä lisää. Puhetulva kommentteja ei kannata lukea negatiivisinä kommenteina vaan rakentavana. On hienoa että pystyy puhumaan noin paljon ja pelaamaan samalla useampi turnauksia.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      Toinen mutta ehkä vaikeampi asia on slangin käyttö. Ymmärrän täysin että se iskostuu puheeseen, etenekin kun keskustelee Eevertin kanssa joka päivä näistä asioista sekä että osalle sanoista vain ei löydy järkevää suomenkielistä vastinetta. Mutta kun puhetulvan keskellä viljellään suuri määrä epämääräisiä engalannin kielisiä termejä tai niistä johdettuja niin välillä saa olla aika tarkkakorvainen että ymmärtää mistä puhutaan. Pitäs varmaan perustaa sanakirja josta voisi tarkistaa jokun termin kun se ei löydy vielä omasta varastosta. Sama ongelma on kaikilla ammattiluokkansa edustajilla jopa Matti Kyllösellä joka lähetyksessä huutaa "Häkkisen auton takana olevista suuttimista tulee savua" johon JJ kommentoi "Matti, me näin ammattikielessä käyttämme suuttimista nimeä pakoputki".
      Helpompi tuota "slangia" on mielestäni kuunnella, kuin jotain suomennosyrityksiä. Siinä vaiheessa kun range alkaa olla "arvojoukko", metagame "ydinpeli" ja lagtard "löysä-agressiiveinen-hidasälyinen-vastapelaaja, ei ainakaan meikäläinen enää tiedä mitä peliä pelataan.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      En nyt jaksa lainailla ylläolevia tekstejä vaan jatkan vaan tylysti tästä. Mustakin "pokerislangi" on ihan hyvä homma. Vaikka tietysti Miikka puhuukin jostain asioista eri sanoilla kuin minä. Itse en ollut koskaan kuullutkaan termistä "Set mining", mutta eipä siihen kovin kummoista pohdiskelua tarvittu jotta sen ymmärsi :f_cool:

Jossain muualla kuin Ongamella pelaaminen ois tietty siistiä.

Eli kuuntelisin enemmänkin teidän välistä keskustelua ja ajatusten vaihtoa pelatuista tilanteista kuin "surkuttelua" "voi että kun olisi ollut tämän 82o tilalla joku muun käsi, niin olisin painanut tuota vihua vastaan 3-bet shoveen" Eli selvät kippikädet voi ohittaa ihan foldinappalulla ilman suurempaa huomiota ja jatkaa kommenttaattoreiden kanssa keskustelua jostain muusta skenaariosta.
      Umm, itse olen hieman eri mieltä. On ihan mielenkiintoista pohdiskella millä rangella tuossa 3-bet shoveisi. Tietysti jos kommentti on "olis jotain muuta kuin tämä 82o" niin se ei auta kauheasti, mutta "tässä tilanteessa 3-bet shoveisin rangella xzyt" on jo hauskempi. Tietty valmentajien välinen keskustelu olis hyvä homma :)
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tähän ketjuun otetaan vastaan rakentavat palautteet ja toiveet Miikan valmennuksia ja videoita koskien. Turnausvalmennus järjestetään maanantaisin klo 21.00.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kuten sanoin vaikea asia.

Joo, en mä sitä slangia tuomitse, koska sehän on sinänsä itsestään selvyys ja itsekkin sitä ymmärrän mutta ajattelin että jos linjoille saapuu sellainen joka on vähemmän tutustunut opetusmateriaaleihin nin voi olla hieman ulalla. Ehkä kohderyhmä on enemmän pelanneet henkilöt.

Mutta samanlainen ilmiö kävi joskus aikoinaan kun lumilautailu tuli suositummaksi teeveessä niin sitten otetiin kommenttaattoriksi lajin hyvin tuntevia niin sitten kun ne kommentoivat että " ana vetää Switchstance backside flipslide reilissä, sitten Frontside haakon flip seiska, josta feikkinä pahan näköisesti slämmittää.....auts...paha fleimi". Niin siinä pertti peräaukko pohjanmaalta on hieman ihmeissään että mitäköhän siinä tapahtui?

No big deal......
    • bege32
      bege32
      Bronze
      Tästä slangiasiasta... Itsekin kun ensimmäisiä kertoja olin kuuntelemassa valmennusta oli välillä vähän WTF :f_o: olo, mutta siihen chattiin vaan rohkeasti kysymys että mitä nyt tämä set mining tarkoittaa. Kyllä sieltä aina joku asiaa selventää.
    • pule
      pule
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja bege32
      Tästä slangiasiasta... Itsekin kun ensimmäisiä kertoja olin kuuntelemassa valmennusta oli välillä vähän WTF :f_o: olo, mutta siihen chattiin vaan rohkeasti kysymys että mitä nyt tämä set mining tarkoittaa. Kyllä sieltä aina joku asiaa selventää.
      Tästä samaa mieltä. Ei kannata peljätä tyhmäksi leimautumista sillä, että kysyy jotain slangisanaa tai kysyy nyt ylipäätään mitään epäselvää asiaa. Kyselihän Sharkiekin jotain "abusoida"-sanaa ja taisi saada vastauksen.
      Sitten Miikalle palautetta siihen liittyen, kun mietit omia sessioitasi verrattuna muihin valmentajiin. Mielestäni tämä ei ole edes oleellinen mietintäaihe, koska jokainen koutsaa tavallaan. Sulla on hyvä tatsi, näin korva kuulolla aistittuna oikeanlainen intohimo, perustelet muuvisi ja osaat pelata. Itse en ole mikään MTT-harja, mutta mielenkiinto kieltämättä herää variaatioon, kun on vähän aikaa seurannut Tikkarin, teikäläisen ja Sharkien painelua.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tänään painellaan taas. Pelipaikka on muuttunut yleisön pyynnöstä pokerstarssille ja kellonaikaakin aikaistettu tunnilla. Siis klo 20 alkaen vedetään $109 $45K garaa ja 6-max turnausta ainakin siinä sivussa!
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Miikan ensimmäinen video on ilmestynyt ja nähtävissä video-alueellamme! Ensimmäisen viikon ajan video on nähtävissä pronssitasolta ylöspäin!
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Vapaamielihän on nittaillu :s_confused:

A+ video, erinomaista analyysia, vaikka aika basic tässä olikin.

EDIT: mille tasolle tämän videon jatko-osat tulevat? Älkää vaan sanoko timantti, jos platina- niin varmasti grindaan, sen verran vakuuttava Miikka oli.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      EDIT: mille tasolle tämän videon jatko-osat tulevat? Älkää vaan sanoko timantti,
      Ei sanota. :f_grin:

Eli platinallehan nuo jatko-osat tulevat.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tikkari oli nätisti asian myös uutisessa ilmaissut: :f_love:

http://fi.pokerstrategy.com/news/content/Uusia-videoita-julkistettu_36831/

"Poikkeuksellisesti tämä video on ensimmäisen viikon tarjolla myös pronssijäsenille, jonka jälkeen video siirtyy kultatasolle. Tulevat osat tullaan julkaisemaan platinatasolla."
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Miikka on valitettavasti kipeänä tänään, joten tämän viikon kultavalmennus siirtyy näillä näkymin loppuviikkoon. Valmennellaan sitten kun ääni alkaa taas toimimaan.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Jep, oon todella pahoillani. Viikonlopun rapajuopottelu on näköjään tehnyt tehtävänsä :( Heräsin tosi myöhään tänään joten ilmoittaminenkin meni aika viime tinkaan, toivottavasti kenenkään iltasuunnitelmat ei nyt menneet pahasti uusiksi tän takia. Olin koko päivän yksin himassa joten en ehtinyt ekan parin hereilläolotunnin aikana havata miten tuskallista puhuminen onkaan, mut voin kyllä sanoa ettei musta olis tällä hetkellä kälättämään mikkiin kuutta tuntia, etenkään tällä mun ulosannin määrällä.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Mitä mä ny teen mun poppareilla =O
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Vizah
      Mitä mä ny teen mun poppareilla =O
      Nyt ne voi syödä, ei tartte nakella näyttöä niillä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Minä vielä muistin mainostaa kuinka nyt pojat saa kulta MTT valmennusta tähtivalmentajan opeilla, ja sit se tekee noin... :f_cry:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Miikka parantelee tämän viikon, joten seuraava MTT kultavalmennus normaalisti maanantaina klo 21.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Nyt toimii taas ääni.

Mieto ongelma kun Stars ystävällisesti sulki mun tilin siellä tutkimusten ajaksi valuuttakeinottelujen takia (oon pitänyt eurotilillä kalkut, vaihtanut aina tilapäisesti taaloiksi kun oon pelannut ja sit taas takas eurotilille), en oo pyrkinyt tällä mihinkään ylimääräiseen hyötyyn vaan oon vaan halunnut makuuttaa mieluummin euroina kuin taaloina koska kurssi laskee koko ajan. Tää sit on ilmeisesti niiden mielestä keinottelua?

Huoh, ANYWAY en nyt varmaan sit voi pelata siellä huomenna. Joten vedetään Ongamella tai vaihtoehtoisesti iPokerilla? Mulle käy molemmat. iPoker varmaan jumittaa vähemmän ihmisten koneita, plus Ongamen päivitysfarssin seurauksena siellä ei voi käyttää hudia, joten voisin jopa lämmetä ehkä iPokalle, mut miten vaan ihmiset haluaa. Päätä sä tikkari vaikka ja laita sit sinne valmennukseen saitiks se mikä tuntuu paremmalta. Mä herään kuitenki vasta joskus klo 19 ja sit on vähän myöhäistä huudella. Klo 21 on sopiva alkamisaika saitista riippumatta, valmistelen ja aloitan ekat turnaukset jo klo 20 niin on sit taustalla kaikkee ja ei lopu ennen aamukahta ainakaan.

Ens viikon valmennus jää pois koska oon koko viikon WPT Amnevillessa. Sit yks viikko valmennusta, tän jälkeen en tiedä montako viikkoa mahtaa jäädä pois ku oon Maltalla vetämässä EMOPia ja GSOP:ta ja ties mitä. Voi olla et pitää ylläpidon kans kehitellä joku bonussessio johonkin ajankohtaan tms, we'll see.