re-stealit mikro mtt:ssä

• viskey
      viskey
      Bronze
      Jeps, elikkä oon ruvennu tässä funtsimaan, että minkälaisilla käsillä on kannattavaa re-stealata pienen sisäänoston mtt peleissä? Oon nimittäin ite huomannu, että ainakaan mitkään keskitasoset suittarikonnektorit ei oikeen näillä tasoilla hommaan erityisen hyvin sovi, koska pelaajat on niin karmeita, että maksuja satelee liian usein nimen omaan just jollain A4-A9 tai K7-K9 kuralla, joista ne ei osaa päästää irti kun on kerran pottiin sen 2,5bb jo sijoittanu. Ja joskus niitä maksuja tulee vielä jolla T9o ja muulla käsittämättömällä kuralla. Tuntuu että oon dominoitu tosi usein, vaikka mielessäni oon kelaillu, että juuri tollasilla käsillä restealeja on just hyvä tehä, koska meillä on tosi usein elävät kortit jos maksu tulee. Noteistakaan ei näillä tasoilla juuri hyötyä ole koska en oo ite ainakaan koskaan ollu saman pelaajan kanssa samassa pöydässä kun max yhdessä turneessa vaikka pelejä tullu pelailtua kuitenkin useita satoja.

Pitäisikö vaan jättää nää tällaset pois ja kitkutella pienemmällä stäkillä ja venailla niitä nutseja?
  • 3 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Oon itse törmännyt samaan "ongelmaan". Ratkaisuksi oon löytänyt toistaiseksi vaan sen, että en turnauksen alkuvaiheessa vastaryöstä kuin valuena hyvillä käsillä. En sitten tiedä, onko tuo hyvä tapa, mutta näin itse teen.

Myöhemmässä vaiheessa vihut on usein mikroissa niin scared money, että vastaryöstäminen vähän pienemmälläkin stäkillä toimii loistavasti.

Yleensäkin mikroissa joutuu vähän enemmän pelaamaan niitä omia kortteja, eikä luottaa siihen, että vihut kippaa, kun "eihän ne voi maksaa 20 bb puskua K8o". Mutta vihukohtaista toki, monet kippaa mini-vastaryöstöönkin. :s_confused:
    • Leakmund
      Leakmund
      Bronze
      Joo kannattaa ainakin tuntemattomia vastaan pysytellä valuekäsissä. Noin muuten sillä ei sinänsä ole väliä minkä tason turneita pelataan ja millä saitilla. Vihuja on joka lähtöön joka saitilla ja kaikilla tasoilla. Pitää vaan osata profiloida vihu oikein ja tehdä sen perusteella eniten +$EV ratkaisu. Statsit ja notet yms. auttaa.

Tässä esimerkki eilisestä 55$ freezeoutista Partylta. Vihu kippaillut aikasemmin pari kertaa 3bettiin. Tällä kertaa kuitenkin heräsi johtokädellä...

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Replayer
      SB ($3,038)
      Hero ($4,230)
      UTG ($4,175)
      UTG+1 ($10,170)
      UTG+2 ($9,337)
      MP1 ($2,045)
      MP2 ($8,475)
      CO ($1,810)
      BTN ($9,972)

SB antes $20
      UTG+2 antes $20
      Hero antes $20
      BTN antes $20
      MP1 antes $20
      UTG+1 antes $20
      MP2 antes $20
      UTG antes $20
      CO antes $20

Dealt to Hero 6:club: 7:club:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, BTN raises to $400, fold, Hero raises to $4,210 (AI), BTN calls $3,810

FLOP ($8,700) 5:heart: K:diamond: J:diamond:

TURN ($8,700) 5:heart: K:diamond: J:diamond: 4:heart:

RIVER ($8,700) 5:heart: K:diamond: J:diamond: 4:heart: 2:heart:

Hero shows 6:club: 7:club:
      (Pre 50%, Flop 28.7%, Turn 31.8%)

BTN shows 9:heart: 2:diamond:
      (Pre 50%, Flop 71.3%, Turn 68.2%)

BTN wins $8,700
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Alkuperäinen kirjoittaja Leakmund
      Tässä esimerkki eilisestä 55$ freezeoutista Partylta. Vihu kippaillut aikasemmin pari kertaa 3bettiin. Tällä kertaa kuitenkin heräsi johtokädellä...
      Tainnu ajatella edellisen kerran jälkeen et seuraavalla kerralla ku tuo tulee kylkeen niin en kippaa! :)