KO-mtt

• HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      En löytäny mitään ketjua näistä joten tänne yleistä strategiakeskustelua knockout-turnauksiin liittyen.

Onko strategyllä tarjota mitään videoita/artikkeleita aiheeseen liittyen? Itse en löytänyt ainakaan pikaisella etsimisellä.

Kannattaako omaa peliä muuttaa ko-turtseis? Sawkko nosti valmennuksen puolella esille bountyn koon suhteessa buy-iniin ja stäkin suhteelliseen arvoon. Onko muita asioita mitä tulis ottaa huomioon?
  • 6 replies
    • lagr68
      lagr68
      Silver
      Ite en yleensä ota niistä suurempaa stressii, ne on sit ylimääräst bonusta jos niitä tulee. Ehkä jossain tilanteessa ku joku shortti vaikka puskee, nii saadaan ehkä sit oddsit maksaa löysemmin tjsp (?). Artikkeleja en kyl itekää oo löytäny
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      En ite kans oo muuttanu omaa pelityylii oikeestaa, ainoo mitä oon huomannu et jotku katkee aivan liian herkästi marginaalisilla käsillä turnauksien alkuvaihees bountyjen toivos.
    • justfooold
      justfooold
      Bronze
      Pahoittelen, että nostelen vanhaa, mutta keskustelun toivossa tuli mieleen tämä kun tuli vastaava esimerkki vastaan Harrington on Hold'em kirjan kolmannessa osassa. Esimerkissä oli turnaus, jossa tietyt pelaajat oli varustettu bountyillä. Siinä sitten pelaaja oli menossa AI ja mietittiin maksua ja pottikertoimiin lisättiin bounty seuraavasti. Turnauksen buy in oli muistaakseni 10k$, ja jokainen pelaaja sai alkuun 10k$ merkkejä. Bountyt olivat 5k$, eli Harrington laski tuon 5k$ suoraan päälle pottiin. Esim. noissa Starsin KO MTT:ssa buy-inistä 18% on bounty ja aloitus stakki yleensä 1.5k. Tällä samalla periaattellaa kun pienempi stakki menee AI niin pottikertoimiin voinee siis laskea sen 1500*0,18=270 chippiä päälle. Taitaa olla erityisen merkityksellistä lähinnä sillon kun mietitään pienellä stakilla mukana olevia pelaajia, jos turnaus on jo pitkällä ja stakit on yli 10k niin eipä tuo 270 enää siellä tuo niin merkittävää eroa että sitä olisi mahdollista huomata päässä laskemalla.

Oikea logiikka?
    • vesterba
      vesterba
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja justfooold
      Pahoittelen, että nostelen vanhaa, mutta keskustelun toivossa tuli mieleen tämä kun tuli vastaava esimerkki vastaan Harrington on Hold'em kirjan kolmannessa osassa. Esimerkissä oli turnaus, jossa tietyt pelaajat oli varustettu bountyillä. Siinä sitten pelaaja oli menossa AI ja mietittiin maksua ja pottikertoimiin lisättiin bounty seuraavasti. Turnauksen buy in oli muistaakseni 10k$, ja jokainen pelaaja sai alkuun 10k$ merkkejä. Bountyt olivat 5k$, eli Harrington laski tuon 5k$ suoraan päälle pottiin. Esim. noissa Starsin KO MTT:ssa buy-inistä 18% on bounty ja aloitus stakki yleensä 1.5k. Tällä samalla periaattellaa kun pienempi stakki menee AI niin pottikertoimiin voinee siis laskea sen 1500*0,18=270 chippiä päälle. Taitaa olla erityisen merkityksellistä lähinnä sillon kun mietitään pienellä stakilla mukana olevia pelaajia, jos turnaus on jo pitkällä ja stakit on yli 10k niin eipä tuo 270 enää siellä tuo niin merkittävää eroa että sitä olisi mahdollista huomata päässä laskemalla.

Oikea logiikka?
      Olen pelannut viimesen muutaman päivän aikana muutamia mikrotason turbo knockoutteja ($1+0.25+0.1). Näissä alotusmerkkejä on 3k ja bountyn osuus on 33,75%, jolloin laskukaavallasi se on n. 1000 chippiä. Tämä alkaa olla jo melko iso osuus vielä 10k-20k stäkillä, ja vielä tunnin jälkeenkin n. bb.

Sitten omaan asiaan: onko kenelläkään tietoa, että pystyykö näitä mikroturbo-KO-turnauksia mahdollista voittaa pelaamalla strategialla, vai onko se puhdasta lottoa?
      Turnauksissa, joihin olen osallistunut, on ollut n. 10k osallistujaa, jolloin 1. palkinto on ollut n.$1,4k. Tämä on niin iso summa (minulle), että se muuttaisi omaa pelitasoani huomattavasti (nl10 sss -> nl25 bss). Olen onnistunut rahastamaan jokaisessa pelaamassani turnauksessa, ja saanut muutaman bountynkin kaupanpäälle, mutta rahallisesti yhteensä alle $10. En ole lähtenyt kovinkaan useasti metsästämään näitä bountyja, mikäli vastassa ollut huomattava allin, vaan bounty on ollut koko ajan vain lisä, mikäli osuu.
      KO turnaukset kiinnostavat juuri sen takia, että ei ole pakko päästä rahasijoille, jotta mahdollisuus saada edes osan rahoista takaisin. Turbot taas kiinnostavat reguturneita enemmän, koska en jaksa pelata 5h+ jotta saa vaan omat takasin, ja live-rinkipeleissä pelatut turnaukset yleensä varsin turboja (5min online == n.15min live), joten tuttua huttua.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja vesterba
      Olen pelannut viimesen muutaman päivän aikana muutamia mikrotason turbo knockoutteja ($1+0.25+0.1). Näissä alotusmerkkejä on 3k ja bountyn osuus on 33,75%, jolloin laskukaavallasi se on n. 1000 chippiä. Tämä alkaa olla jo melko iso osuus vielä 10k-20k stäkillä, ja vielä tunnin jälkeenkin n. bb.

Sitten omaan asiaan: onko kenelläkään tietoa, että pystyykö näitä mikroturbo-KO-turnauksia mahdollista voittaa pelaamalla strategialla, vai onko se puhdasta lottoa?
      Turnauksissa, joihin olen osallistunut, on ollut n. 10k osallistujaa, jolloin 1. palkinto on ollut n.$1,4k. Tämä on niin iso summa (minulle), että se muuttaisi omaa pelitasoani huomattavasti (nl10 sss -> nl25 bss). Olen onnistunut rahastamaan jokaisessa pelaamassani turnauksessa, ja saanut muutaman bountynkin kaupanpäälle, mutta rahallisesti yhteensä alle $10. En ole lähtenyt kovinkaan useasti metsästämään näitä bountyja, mikäli vastassa ollut huomattava allin, vaan bounty on ollut koko ajan vain lisä, mikäli osuu.
      KO turnaukset kiinnostavat juuri sen takia, että ei ole pakko päästä rahasijoille, jotta mahdollisuus saada edes osan rahoista takaisin. Turbot taas kiinnostavat reguturneita enemmän, koska en jaksa pelata 5h+ jotta saa vaan omat takasin, ja live-rinkipeleissä pelatut turnaukset yleensä varsin turboja (5min online == n.15min live), joten tuttua huttua.
      Tottakai niitä on mahdollista voittaa oikealla strategialla siinä missä muitakin pokeripelejä. Muutenhan tultais siihen, että kaikki pokerin muodot olis pelkkää tuuripeliä (oksettaa koko sana). Stäkkikokoja ymmärtävät ja MTT ja push/fold-peliä osaavat tietenkin tekee voittoa pitkässä juoksussa.

Sitten tullaan asiaan nimeltä varianssi. Ensinnäkin pelaat Starssilla, jossa fieldit on järkyttävän isoja joten varianssi on myös todella paljon suurempi kuin jos pelaisit jollain muulla saitilla turboja. Älä odota pääseväsi päätyyn asti ihan lähiaikoina vaikka olisi kuinka hyvin kaikki strategiat hallussa.
      Toinen asia on se, että varianssi kasvaa normi turnaukseen verrattuna jo pelkästään sen takia, että se on turbo. Turboissa kyse on enemmän flippien voittamisesta ja kun flippejä on pakko ottaa enemmän, varianssi kasvaa.

Siinä oot ihan oikeassa, että ne bountyt tulee sitten jos on tullakseen. Niitä ei kannata sen paremmin mun mielestä ajatella.

Esim. Ongamelta löytyy turboja, joissa on levelit 3min. Vaihtelee vähän saitin mukaan. Partylla on sekä Speed, että turboturnauksia. Speedeissä on ilmeisesti 5min tasot ja turboissa taas se 3min. Ja noissa on toki paljon Starssia pienemmät fieldit, eli jos haluat pelata pienemmän varianssin turnauksia niin sitten saittia vaihtamaan.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      e. tuplaposti