Turnauspelaajan hud

• 22 replies
    • Leakmund
      Leakmund
      Bronze
      En laittaisi turnaus hudiin mitään raja-arvoja tai värikoodauksia, koska harvoin saat riittäviä otoksia. Yleensä "tiukoilla" statseilla pelaavat ovat vain olleet korttikuolleita. Kannattaa mielummin tarkkailla VPIP:n ja PFR:n välistä eroa. Mitä kauempana arvot toisistaan sitä heikompi pelaaja ja päinvastoin. Pitää myös aina muistaa suhteuttaa statsit stäkkikokoihin, turnaustilanteeseen ja pöydän yleiseen peliin. Kannattaa valita itselle sopiva määrä statseja niin, että saat tarpeeksi hyvin selvää pöydän tapahtumista. Notet kannattaa myös kirjoittaa suoraan hudiin, varsinkin jos pelailet useilla saiteilla ja käyt läpi käsiä esim. HEM:issä.

Turnausten statsit voidaan priorisoida esim. seuraavasti:

1. Tärkeimmät:

Big Blinds/Trny M
      VPIP
      PFR
      3bet

2. Hyödylliset:

Agg factor
      Fold to steal
      Steal

3. Joskus hyödylliset:

Fold to CB
      Fold to 3bet
      Limp fold
      Went to Showdown
    • gastou
      gastou
      Bronze
      Mun on nyt hudissa name/BB/VPIP/PFR/3BET ja toho mahtuis viel yks lisäks.Oon pitäny fold to cbettiä ja nyt lisäsin agression factorin mut en tiedä yhtään mitä esim 2.0 agression factor tarkottaa?Mitkä on jotain rajaarvoja että onko nitti tai vastaavasti LAG?

Entä mitä mieltä ootte mun statseista?Vetäny nyt ehkä 200 turtsia tälläsil statseilla.Sample on pieni mut ehkä toi on ainaki semisti suuntaa antava.

Vpip 23 pfr 17 3bet 7,3 postflop agg 24,5
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      name/hands
      vpip/pfr/af/3bet/fold to 3bet
      steal/fold to steal/cbet/fold to cbet/big blinds

Aikasemmin käytin yksinkertasempaa hudia
      name/hands
      vpip/pfr/af/3bet/cbet/big blinds

Jos joku käyttää värikoodauksia niin kiinnostais vaikka niistä ei oliskaan pienellä otoksella hyötyä.
    • Paade
      Paade
      Bronze
      Name/hands/big blinds
      vpip/pfr/3-bet/fold to 3-bet/steal/fold to resteal
      flop cbet/fold to flop cbet/turn cbet/fold to turn cbet/limp/limp-fold
      af/donk-bet flop/donk-bet turn/squeeze/bb raise sb limp/went to sd

Tämmönen. Aika paljon kaikkea :f_ugly:
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Paadella vaikuttaa aika optimoidulta ranskanmaalle :D
    • partane
      partane
      Silver
      Abb. Name/Big Blinds
      VPIP/PFR/Steal/3bet
      AF/FlopCbet/FoldtoFlopCB/Hands

Tämmöne aika peruspaketti. Popupeista löytyy sit jotai lisäinfoo viel. Varmaa vähemmilki selviis. Jos jotain pitäs lisätä niin lisäisin varmaa WTSD, se on oikeestaan ainut mitä oon pari kertaa kaivannu.
    • Paade
      Paade
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HitThe1Out
      Paadella vaikuttaa aika optimoidulta ranskanmaalle :D
      :f_love:
    • HTM10
      HTM10
      Bronze
      Lueskelin tuossa Anttosen juttua uusimassa Pokerilehdessä ja spottasin mahdollisesti suht. pahan leakin heron pelissä.

Eli kun olen pelannut 16,4/12,1 Vpip/pfr-statseilla, niin onko:

Flop c-bet 71,2% liian korkea? Ja sitä seuraava turnin cbet(barreli) 60,3% ihan överi?

Agressiolukuina Flop 29,8% Turn 22,3% River 16,4% WTSD 45,3%
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja HTM10

Flop c-bet 71,2% liian korkea? Ja sitä seuraava turnin cbet(barreli) 60,3% ihan överi?

Cbet vaikuttaa hyvält. Turn cbet on vähä korkee imo.

Itselläni Cbet 73,2% Turn cbet 44,9%
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Käyttääkö porukka 6-Max turnauksissa eri hudia kuin fullissa? Eikös toi kuitenkin vähän hämää sit jos pelaa samalla saitilla kumpiakin turnauksia niin vihujen statsit fullissa vääristyy?
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      Käyttääkö porukka 6-Max turnauksissa eri hudia kuin fullissa? Eikös toi kuitenkin vähän hämää sit jos pelaa samalla saitilla kumpiakin turnauksia niin vihujen statsit fullissa vääristyy?
      Mulla löytyy ainakin HEMistä filtterit jotka ei näytä statseja fullissa ku 7 - 9 pelaajaa, 6max 4 - 6 pelaajaa ja 3max ja HU erikseen kans. Näitten pöytäkokojen statsien välillä on niin isot heitot, että mun mielestä ne tulee filtteröidä erikseen.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja partane
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      Mulla löytyy ainakin HEMistä filtterit jotka ei näytä statseja fullissa ku 7 - 9 pelaajaa, 6max 4 - 6 pelaajaa ja 3max ja HU erikseen kans. Näitten pöytäkokojen statsien välillä on niin isot heitot, että mun mielestä ne tulee filtteröidä erikseen.
      Eli ilmeisesti toi HUD Filters Hud Optionseista? Miten sulla siis on noi luvut tuolla?
    • partane
      partane
      Silver
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja HTM10
      Lueskelin tuossa Anttosen juttua uusimassa Pokerilehdessä ja spottasin mahdollisesti suht. pahan leakin heron pelissä.

En tiiä mitkä omat on tarkalleen (eikä niillä oikeastaan oo mitään väliä) mutta kun pelaat alunperin reissaamalla vaan 12,1% käsistä niin sulla on flopilla todella usein cbettaamisen arvoinen käsi. Tuohon nähden turnin cbet vaikuttaa jopa matalalta omaan silmään. Ainut syy madaltaa tuota ois trappaa turnilla jotain vahvoja käsiä, mutta eipä sitä tarvii hirveesti turnauksissa hirveesti tehä kun valuet saa bet bet bettaamallakin.

Näiden puiminen on omasta mielestä yks turhimpia asioita mitä voi kehittymisensä eteen tehdä.

Jos nyt tekisin turnaus HUDin laittaisin siihen VPIP/PFR/3B/FOLD3B/CBET/FCBET ja tärkeimpänä big blindien määrä. Loput voi kattoo pop upeista. Turnauksissa esim luotettavan WTSD samplen saaminen vaikuttaa semi mahdottomalta. Sit jos semmosen on jotain vastaan saanu ni voi mun mielestä kattoo pop upeista sen 1% ajasta kun sitä tarvii. Vie turhaa vaan tilaa HUDista.
    • binkedanace
      binkedanace
      Bronze
      Tästä tulikin mieleen: filtteröittekö myös/tai stackikokojen mukaan statsit?

Toki voi olla hankala saada tarpeeksi otosta, että saisi mielekkäät statsit...
    • Miksatin
      Miksatin
      Bronze
      Nappaisee sielta HEMista mukaan sen normi "Balanced" hudin, silla parjaa pitkalle ;D
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja binkedanace
      Tästä tulikin mieleen: filtteröittekö myös/tai stackikokojen mukaan statsit?
      Mä en ainakaan. Anyone? :)
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      CBET/FCBET

Mistä löytyy HEM2 tarkalleen? Mulla on pieni hudi käytössä joten kaikki cbetit flopilta riverille ei mahdu joten haluaisin sen kaikista yhteen statsiin,tot cbet tai tot fcbet.

E:Voisihan nuo laittaa popupiin,mites se toimii hem2,onko jossain ohjeita?
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kauris84
      CBET/FCBET

Mistä löytyy HEM2 tarkalleen? Mulla on pieni hudi käytössä joten kaikki cbetit flopilta riverille ei mahdu joten haluaisin sen kaikista yhteen statsiin,tot cbet tai tot fcbet.
      Hud Options->Displayed stats ja sit siitä oikeanpuoleisesta valikosta missä on niitä statseja. :)
    • 1
    • 2