AQ ja AJ maksu preflop

• Jone29
      Jone29
      Bronze
      Monesti olen vähän ongelmissa kyseisten käsien kanssa turnauksen alkuvaiheessa. Jos ajatellaan, että pinkat ovat jotain 50-200 bb syviä, niin onko keskimäärin miten huono peli noilla maksella positiosta aikaisesta tullutta avausta vastaan, mikäli avaaja on solidin oloinen? Varmaan suittareilla kivempi maksella, mutta onko offareilla maksu huono?

Mites blindeillä vastaavat kädet?

Toki kaikki tilanteet ovat niin yksittäistapauksia, mutta karkeita nyrkkisääntöjä olen vailla, kun viime aikoina olen perustilanteissakin ollut vähän poissa kartalta.
  • 1 reply
    • Paklu
      Paklu
      Bronze
      Hyvä kysymys. AQ:lla maksu mielestäni standard, vaikka jotkut tykkäävät 3-betata. AQ pelaa kohtuullisesti hyvän pelaajan avausrangea vastaan. Pelaisin broadway suittareita ja AJs myös hyvää pelaajaa vastaan. Maksurangella on vaarana jäädä tosi AQ painotteiseksi, joten tiukempia reguja vastaan voi myös flätätä AK, QQ+ käsiä.

AJo pelaa hyvin 3-bet bluffina jos vihu avaa tiukasti(eli maksu ei selvästi +EV) ja pelaajilla on yleensä järkeä, koska siinä on hyvät blokkerit vihujen jatkorangea JJ+, AK vastaan.

SB:ltä kippaisin/ 3-bettaisin herkemmin kuin buttonilta. Maksaisin edelleen suittareilla ja toisinaan AQo:lla, mutta 3-bettaisin herkemmin jos se vaikuttaa +EV peliltä. Paisteja vastaan voi rennomin flätätä AJ, koska paistin avausranget ovat yleensä vähemmän kiinni positiosta.