MTT Strategia ja Flow

• xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Hei taas MTT tyypit.
      Täl foorumilla on etusivulla kesän 2012 ketjuja...ette vissiin kauheasti kirjottele. Have no fear Inspector is here...

Eli kyselen tätä teiltä enemmän pelaavilta. Mikä teidän flow ja perus strategia on esim perus freezouteissa?
      Onk alku tiukkaa keskivaihe löysätään bubble seotaan ja loppu valutetaan tyyppinen pelityyli enää toimiva?
      Pelaatteko alkuun enemmän hyvillä implarikäsillä suittarikonnilla Axs tyyppisillä käsillä ja setmainausta pikkupareilla?
      Vai onko ABC vielä se juttu jolla lähetään?
      Onko peli-ideologia tyyli minkälainen, haetteko dominoivaa stäkkiä ja mieluumin alussa ulos kun nitkuilua avg stäkillä tai pienemmällä rahoille ja sit hulluna vihujen kimppuun?
      Eli onko mielummin go big or go home vai kunhan nyt edes minicashi jos ei mee hyvin tyyppinen pelisysteemi parempi?

Lähinnä mietin kun mulla on sellainen olo että itse ainakin bubblen lähimaastossa rupeen pelaamaan liian tiukkaa ja valueta jää pöytään mutta jos en oo ite bigstäk niin varon sillonkin vähän liiaksi. Jotenkin mieluummin otan mincashit kuin se, että oon pelannu 2-3h ja bublessa ulos midstäkkinä kun puskee valuena tyyliin AJs+ ja bigstäk maksaa löysästi ja biitta bublessa pois..

Entäs. ITM->FT vaihe. Tiukataan vähän ja FT bubblessa koitetaan aggroilla blindeja?

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata. Jos sitten viisautta sais implementoitua omaan peliin ja sai FT pelejäkin vähän paremmalla frekvenssillä.

FT sitten taas jo ihan oma lukunsa. Sitäkin sitten pitää opiskella kunhan niitä sais edes saavutettua..
  • 10 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Luulen et se yleisen strategia on alus pelata tiukempaa. Sit kun antet tulee mukaa niin lähetään avaan peliä ja sit vielä vähän enemmän kun tai jos antet on suhteessa blindeihin isommat (täähän riippuu vähän saitista miten ne panostasot menee).

Kuplassa ja ft kuplassa sit isolla tai suht isolla stäkillä yritetään pelata aktiivisesti ja kasvattaa pinoa. Rahakuplan jälkeen se välivaihe sit ehkä vähän solidimpaa. Jos ollaan pienemmällä pinkalla kuplan lähellä niin sit toki plan et selviydytään rahoille, mutta tietenkin kannattavat puskupaikat käytetään ettei nyt vaan stallata rahoille. Poikkeus viimeiseen ehkä siinä jos pelaa itselle isoa turnausta ja ne jämärahatkin on jo suht isoja itselle.

Täs nyt jotain pähkinänkuoressa nopeesti. :f_grin:
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Tänks no ainakin perusidea mulla siis jollain tasolla kunnossa. Tein pikareferaatin Anttosen postauksesta noista stäkkikoko jutuista ja pidän lunttilappuna. Eilen taas sitä perushuttua et pati jämärahaa..taas olin $0.55 ribarissa top 50 joukossa ja 14bb stäkillä puskin UTG limppiä vastaan ja siellähän se AJ oli ja kuten tapoihin kuuluu Riverillä ässätään..prkl. Jos se flippi olis tullu himaan olis FT ollu kohtuu saletti...just nää ehkätässä MTT touhussa vitutaa eniten kun on tuntikausia pelattu että päästään tohon tilanteeseen ja sitten poks ja saa just omansa pois kun ribarit ja ädärit on sen verran kasvattanu kuluja..
    • maakoboy
      maakoboy
      Bronze
      Senpä takia se voluumi olis suotavaa noissa mtt-sessioissa että karsis sitä vitutusta mikä bubbletuksista 5h pelin jälkeen tulee.. Jos 30 turneeta vetää settiin niin kyl sieltä yleensä joku runi löytyy joka kantaa pitkälle.. Pieniä fieldejä vaan niin ei tarvii +2k pelaajaa biitata ja sit tippua sillä KK:lla A2o:ta vastaan.. gl!
    • Korpisoturi
      Korpisoturi
      Silver
      Itselläni tapana tietenkin on alkuun vetää perus tiukkaa, availen kuitenkin jonkin verran, sillä kärkipareilla yms. hyvillä käsillä saa helposti isoja potteja alkuun.

Sitten, kun antet tulevat kehiin, koitetaan ryöstää aina kun mahdollista. Ryöstelen itseasiassa vähän rohkeammin, kun tuossa Anttosen kirjoituksessa. Monasti tuolla on vihuja, ketkä kippaavat liian usein ryöstöihin (harvoin 3bettejä) eli voin hyvin avata vaikka 17bb stackilla minit, ja ottaa sen ryöstön onnistumisen 85% kerroista.

Anttonen sanoo, että sitä karmeampaa on avata minit ja kipata puskuun, kun ollaan lähempänä 15bb:tä. Mutta microissa olen huomannut, etenkin mitä pidemmälle mennään, että vihut alkavat pelaamaan todella tiukkaa. Mini openilla saat todella usein noillakin stack sizeilla blindit, ja sitten jos päälle shovetaan, olet crushed vihun rangea vs., joten voit foldata.

En tiedä kuinka fisukasta tuollainen pelaaminen on, sitä kuitenkin harrastan oikeissa spoteissa.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Eilen olin vaan siinä ITM tilanteessa sellasessa pöydässä missä oli a stäkki jolle oli ipoker päättäny antya sen turneen avas noi 80% käsistään ja aina sai jotkut ihme nutsit aivan pelkällä kurallakin. No se runkkarii sitten tietty istu mun vasemmalla joten joutu olee tosi tarkka mitä tekee kun oma stäkki oli siinä 80k ja tällä hyypiöllä 450k eli sillä oli varaa katoa kaikki minitykset joten mulla ei oikeen ollu muuta tehtävissä kun odottaa valuekäsiä ja puskea ne sisään, pöydässä oli myös yks 300k stäkki ja yksi 250k stäkki ja loput sitten vähän pienempiä kun mulla joten ne puski minitykseen ja bigstäk paino merkit keskelle ja ite joutu kippaamaan. Tää tämmönen paska vei multa liikaa blindeja kun yritin ryöstellä joten sitten pysty vaan pelaa fit or foldia siinä pöydässä. Todella ärsyttävää.

30 turtsia ei oikeen luonnistu kun mä pääsen aina vasta niin myöhään koneelle että ei oikeen saa kun sen 6-12 peliä käyntiin eikä mun ruudullekkaan oikeen mahu kun 6 pöytää vierekkäin (17' läppäri) Tietty hyvien softien pöydät stäkkään mutta ne pöydät on niin pieniä että saa sitten tihrustella statseja :D

Isomman monitorin tuun varman ostaa sitten kun oon saanu rollit niin ylös että kehtaa vaimolle esitellä "tulonlähde-B" vaativan monitorin :D Ei oo mitään työtilaa kun 3 lasta ja vaimo sekoilee pitkin kämpää ja vasta illan pimetessä pääsen peleihin kiinni. Kun tässä nyt vielä vasta rolleja rakennellaan niin ei kauheesti kehtaa vaatia hiljaa isi pelaa nyt tyyppistä rauhaa. :D
    • kosu77
      kosu77
      Bronze
      Nuo strategia artikkelit mihin yllä viittaatte ne on jo yli kaksi vuotta vanhoja, ettei enää välttämättä edusta ihan parasta tietoa kaikilta osin.
    • Korpisoturi
      Korpisoturi
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja kosu77
      Nuo strategia artikkelit mihin yllä viittaatte ne on jo yli kaksi vuotta vanhoja, ettei enää välttämättä edusta ihan parasta tietoa kaikilta osin.
      Jeps, ei tosiaan kannata ottaa niitä enää Raamattumaisina opetuksina, on taktiikat kehittyny ajan kuluessa.
    • maakoboy
      maakoboy
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja xxInspectorxx
      Eilen olin vaan siinä ITM tilanteessa sellasessa pöydässä missä oli a stäkki jolle oli ipoker päättäny antya sen turneen avas noi 80% käsistään ja aina sai jotkut ihme nutsit aivan pelkällä kurallakin. No se runkkarii sitten tietty istu mun vasemmalla joten joutu olee tosi tarkka mitä tekee kun oma stäkki oli siinä 80k ja tällä hyypiöllä 450k eli sillä oli varaa katoa kaikki minitykset joten mulla ei oikeen ollu muuta tehtävissä kun odottaa valuekäsiä ja puskea ne sisään, pöydässä oli myös yks 300k stäkki ja yksi 250k stäkki ja loput sitten vähän pienempiä kun mulla joten ne puski minitykseen ja bigstäk paino merkit keskelle ja ite joutu kippaamaan. Tää tämmönen paska vei multa liikaa blindeja kun yritin ryöstellä joten sitten pysty vaan pelaa fit or foldia siinä pöydässä. Todella ärsyttävää.

30 turtsia ei oikeen luonnistu kun mä pääsen aina vasta niin myöhään koneelle että ei oikeen saa kun sen 6-12 peliä käyntiin eikä mun ruudullekkaan oikeen mahu kun 6 pöytää vierekkäin (17' läppäri) Tietty hyvien softien pöydät stäkkään mutta ne pöydät on niin pieniä että saa sitten tihrustella statseja :D

Isomman monitorin tuun varman ostaa sitten kun oon saanu rollit niin ylös että kehtaa vaimolle esitellä "tulonlähde-B" vaativan monitorin :D Ei oo mitään työtilaa kun 3 lasta ja vaimo sekoilee pitkin kämpää ja vasta illan pimetessä pääsen peleihin kiinni. Kun tässä nyt vielä vasta rolleja rakennellaan niin ei kauheesti kehtaa vaatia hiljaa isi pelaa nyt tyyppistä rauhaa. :D
      Se joo kummasti rajoittaa voluumia jos läppärillä painelee.. mut jos ei halua hifistellä niin perus 24" full-hd näyttöjä saa varmaan reilusti alle parin sadan ja semmoseen kuitenki jo mahtuu 12 pöytää ilman häiritsevää overlappia.. mul on kaks tommosta halpaa näyttöä, alkuun otan toiselle sen 12 ja toiselle 0-4 lisää.. reggailen suurinpiirtein 21-24 ja saan sen 20-30 turneeta joka sessioon.. mut 12 pöytää on itelle se optimi, hommaa on sen verran ettei tarvii toisella näytöllä pyöritellä nettiä tai kattoa sarjoja..

Mul on kans ollu aina iso leakki toi pelaaminen noita isoja pinkkoja vastaan.. ja sen myötä nittailu.. nyt oon kovasti pyöritelly equilabilla spotteja millä lapuilla on +ev painella noita yliaggroja vastaan ja kyllä siitä on hyötyä ollu.. tietty niitä flippejä tulew välillä, mut pakkohan niitä on välillä voittaakkin..
    • Berzerekki
      Berzerekki
      Bronze
      Itsellä on ollut melko solidi tyyli pelata tosi tiukkaa bubbleen asti. Sitten bubblessa alkaa tykittämään ja ryöstelemään blindeja. Sillä mentaliteetilla, että mulle ei kelpaa muu kuin finaalipöytä. Varsinkin noissa microtason MTT-turnauksissa kaikki pelaajat kippaa AT+ huonommat kädet korotuksiin. :D

Toki, kyyläillään, jos bubblen jälkeen rahastus on yli 3x sisäänosto, mitä se nyt harvoin on. :)
    • MarkusYl
      MarkusYl
      Gold
      Hyvä ketjunavaus :)

Alkuperäinen kirjoittaja xxInspectorxx
      Mikä teidän flow ja perus strategia on esim perus freezouteissa?
      Onk alku tiukkaa keskivaihe löysätään bubble seotaan ja loppu valutetaan tyyppinen pelityyli enää toimiva?
      Kyllähän se käytännössä tuppaa aikalailla tuohon malliin menemään, mutta yleisesti ottaen ainakin itse pidän huonona sitä että lähtee pelaamaan turnausta jollain valmiiksi suunnitellulla taktiikalla. Eli pelataan jokainen käsi sen mukaan mikä siihen spottiin on omasta mielestä paras +EV ratkaisu. Esimerkkinä jos takana istuu pari tiukkaa nittailijaa jotka kippaavat blindien ryöstöihin 90% niin kyllä minä niitä blindeja lähden napilta ryöstämään roskalla heti alusta koska vihut kerran siihen antavat mahdollisuuden.

Yksi juttu mikä kannattaa myös huomioda alkuvaiheessa on oma imago vihujen silmin. Esimerkkinä viime sunnuntailta 0,55$ hot turbo-turnaus jota välillä pelailen korkean viihdearvon vuoksi (kantsii muuten kokeilla, siellä näkee aivan huikeita pelisuorituksia :f_biggrin: ). Eli ajattelin että tuommoisen binin turnauksessa tuskin kannattaa ihan hirveästi alkuvaiheessa lähteä riehumaan, otetaan vaan valuet pois kovilla käsillä/osumilla. Ensimmäiseen käteen sain buttonille ATo jolla ryöstin blindit. Seuraavaan käteen KK, avasin taas ja toinen blindeista 3-bettasi ja löin 4-betin johon vihu kippasi. Sitten kippasin yhden käden jonka jälkeen maksoin parin limpin perässä JTs: llä. Floppasin päistä avoimen värisuoran vedon joka täyttyi turnilla. Taas voitin potin ilman showdownia.

Eli tässävaiheessa vaikka olin periaatteessa pelannut "tiukkaa" (koska suunnitelma oli pelata ainoastaan hyvillä käsillä ja osumilla) niin vihujen silmissä näytin varmasti ihan maanikolta. Tämä nyt oli aika poikkeuksellinen ja kärjistetty esimerkki, mutta kannattaa aina muistaa että ne vihut ei tiedä sitä sun pelisuunnitelmaa ja vaikka pelistrategiana olisikin pelata tiukkaa niin vihujen silmissä se ei välttämättä näytä siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Korpisoturi
      Sitten, kun antet tulevat kehiin, koitetaan ryöstää aina kun mahdollista. Ryöstelen itseasiassa vähän rohkeammin, kun tuossa Anttosen kirjoituksessa. Monasti tuolla on vihuja, ketkä kippaavat liian usein ryöstöihin (harvoin 3bettejä) eli voin hyvin avata vaikka 17bb stackilla minit, ja ottaa sen ryöstön onnistumisen 85% kerroista.

Anttonen sanoo, että sitä karmeampaa on avata minit ja kipata puskuun, kun ollaan lähempänä 15bb:tä. Mutta microissa olen huomannut, etenkin mitä pidemmälle mennään, että vihut alkavat pelaamaan todella tiukkaa. Mini openilla saat todella usein noillakin stack sizeilla blindit, ja sitten jos päälle shovetaan, olet crushed vihun rangea vs., joten voit foldata.
      Juu täysin samaa mieltä! Itsekin kun tuohon Anttosen kirjoitukseen joskus tutustuin niin tuli sitä pari seuraavaa sessiota pidettyä Raamattuna ja eihän se toiminut koska siinä tuli vastaan tilanteita joissa avaan esim. buttonilta 19bb pinolla A5s ja BB: stä nittiregu 30bb stäkillä puskee niin kyllä tommoisissa paikoissa se kippi on paras/ainoa vaihtoehto. Eli jos ihan kirjaimellisesti seuraisi sen artikkelin ohjeita niin tuossahan paras peli olisi olla avaamatta tuota ollenkaan vaikka se asia ei toki näin todellisuudessa ole. Turnauksissa tulee kuitenkin paljon erikoisia tilanteita joihin täytyy osata sopeutua lennosta ja aina ei voi pelata ihan täysin "oppikirja mukaan" koska vihutkaan ei välttämättä niin pelaa.

Tarkoitus ei siis ole mitenkään kritisoida tuota Anttosen artikkelia, päinvastoin se on varmasti yksi parhaista turnauspelaamiseen liittyvistä tekstinpätkistä joita olen lukenut. Pointti oli siis siinä että aina kannattaa yrittää mukautua tilanteeseen eikä vaan konemaisesti mennä eteenpäin :)