Sököttäminen riverin jälkeen?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Olen jättänyt valuen ottamisen riverillä lähes kokonaan jos pöytään tulee vähänkin vaarallinen kortti jos olen positiossa. Ajatuksena on että jos kaveri sököttää mulle niin en saa maksua huonomalta kädeltä mutta jos kaveri osuu niin se sökö-korottaa mut.

Eli esimerkiksi näin. Mulla KKxx

Pöytä K98r, muut chekkaa mä lyön potillisen, yksi maksu. Turni 4, vihu sököttää, mä potitan, river J, vihu sököttää ja mä sökötän perässä. Tai jos pöytään tulee muuten vaarillinen kortti kuten kolmas värikortti.

Oma ajatus on tässä että jos olen tähän asti lyönnyt potillisen ja nyt lyön vaikka puoli potillista se on aika vahva merkki siitä etten ole enään ihan varma kädestäni ja antaa hyvälle pelaajalle mahdollisuuden bluffata mut pois. Ja potin lyöminen tuohon pöytään ei tuota pitkässä juoksussa mitään sillä jos kaverin veto ei onnistu niin ei se maksa kuitenkaan.

Eli voiko yleissääntöä pitää että jos pöytä on vaarallinen niin positiosta on parempi chekata?

Mitäs jos pelaisin käden ilman positiota, niin mitäs riverin jälkeen? Alle löynti, sökö-kippi vai sökö maksu?
  • 1 reply
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse sökötän aika paljon riverillä jos sinne joku veto täyttyy. Ei alemmilla tasoilla yksinkertaisesti voi sanoa että osuiko se gutari nyt vihulle (ja niitä myös jahdataan) joten aika usein vain sökötän ja otan sen ilmaisen showdownin positiosta. Varsinkin jos sinne tulee tosi pelottava kortti, niin sökötän.

OOP, lyön aika usein alle, varsinkin jos potti on jo niin iso että se on yksi ja sama mitä sieltä riveriltä tulee. :)