Poker Tracker Omaha statsit

• simich
      simich
      Bronze
      Tervehdys,

olen 3 vuoden jälkeen taas ruvennut pelaamaan pokeria, ja lähdin liikkeelle 50USD aklupääomalla. Valmiiksi oli kuitenkin hommattu Poker Tracker Omaha, ja PAhud.

Tiedän, että omaha on varianssipeli, ja Full Tiltin PLO10 short tasolla voi mennä äkkiä tuo koko kassa. Vaikka Hold'em SSS strategia vaikuttaa ihan järkevältä ja varmasti oikein pelattuna tuottoisaa, mutta kun en pidä Holdemista netissä, Omaha on "lähempänä sydäntä", joten päätin aloittaa pelaamisen short stackinä (40%) omppua, tarkoituksena klarata Full Tiltin 50$ bonus ja samalla kehittää omaa peliä.

Alku meni mukavasti, bonuksen sain nopeasti, ja parin tuhannen käden jälkeen pelitilikin näytti 200-300bb plussaa, kunnes alkoi downswingi. Tällä hetkellä 7500 käden jälkeen takkiin on tullut 1000bb verran. Noin 6000 käden kohdalla olen alkannu pelata full stackina, koska tuli sellainen tunne, eten saanut hyville käsille ja vedoille value:ta yhtään pikkustäkkinä.

Ohessa on minun trackerin statsit, pyytäisin apua niiden analysoimiseksi. Olenko minä paisti vai täyspaisti?

• 8 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Tuntuu siltä, että et paljoa korottele preflop, mikä on hyvin tärkeää hyvillä käsillä passiivisia, löysiä pelaajia vastaan hyvillä käsillä, ja positiosta voit vähän heikommallakin. Lyö enemmän kuin maksat on nyrkkisääntö, joka pätee myös ompussa. Toisaalta, jos pottia ei ole korotettu preflop, niin SB:ltä voit joko limpata tai first in reissata, jos BB ei ole hyvä tahi LAG pelaaja.

Myöskin et puolusta blindeja paljon, mitä kannattaa harkita jos sama vihu käy blindeilla koko ajan. Shortissa blindien puolustus on vielä tärkeämpää, kun ne "isot" potit ei pysty korvaamaan sitä vuotoa mikä tulee kun joudut aina heittämään rahaap ottiin.

Tiedän myös, että fulltiltin pöydät on aika turhan passiivisia, joten voit ottaa enemmän vetokäsiä käsijoukkoon ja pelata ne passiivisesti sököttäen kun olet vedolla (kunhan et semibluffaa suoran/värinvedolla, kun maksutkin yleensä tulee).

Foldailet myöskin aika usein riverillä lyönteihin; joskus mahdollisesti parhaan käden. Riverin peluuseen ehkä kannattaa kiinnittää huomiota?
      Toki tämä sample size on pieni. Voi olla, että olet yksinkertaisesti downswingissä.

Olethan tutustunut jo CAP PL pöytiin?
    • simich
      simich
      Bronze
      Kiitoksia palautteesta Jim9137!

Joo, toi folded to river bet % hämää mua kans, ilmeisesti joko mua bluffataan usein potista ulos, tai sitten vedän huonoja vetoja turnilla tjsp?

Unohdin tossa mainitin että pelaan yleensä 2-3 pöytää, tällä hetkellä kuitenkin enemmän 2, kun 3:ssa tuntuu joskus että on vähän hukassa.

Ehkä mulle on kans vielä epäselvää millä käsillä kannattaa korotella. Esim QQ45ds tyylisellä käsillä tykkään limpata, en oikeastaan korota ilman positiota. AQJT tjsp on ehkä sellainen käsi, jolla voisi korottaa, mutta näyttää siltä että harvoin osun sillä floppiin..
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse korotan kaikki kädet, vaikka blindeistä, jotka on:

a) Ds. broadway kädet, tai jos niissä on nuttivärinveto. Taso on yleensä niin karmeaa, että sitä kuuluisaa gutariakin voi jahdata.
      b) Ds. isot parit, tai isot parit suoranvedoilla/nuttivärinvedolla. Ainoastaan kuraisia pareja ei kannata korottaa.
      c) Tuplasuittari janakädet.

Positiosta (BU tai CO) first in: kaikki kädet joita lähden pelaamaan. N. 30% käsistä.

Limppareiden perästä ne kädet jotka toimii hyvin monenhengen poteissa. Esimerkiksi, broadway kädet, janakädet, AKTx nuttvärinvedolla, isot parit semihyvillä kikkereillä... Riippuu paljon vihuista, mitä kortteja kannattaa lähteä pelaamaan.

Ja huonoilla vedoilla harvoin kannattaa maksaa (värinveto, suoranveto...), on parempi aina lyödä koska silloin saadaan fold equityä! Makselulla sitten ei edes välttämättä saada implareita. Riverille mentäessä pitää olla jo peli suunnitelma siitä, miten saadaan vihu irti.

Toi sun stäkkikokos kyllä saattaa vaikuttaa prosenttiin, koska sinulla on yleensä aika hyvät oddsit maksaa useimmissa poteissa lyönti.
    • simich
      simich
      Bronze
      Eli VPIP 25 on shorttipöydälle ehkä tiukahko, ja kannattaa pikemminkin korottaa kuin maksaa jos ylipäätänsä on tarkoitus lähteä katsomaan floppia, blindiryöstöille välillä kylkeen, riverillä vähemään foldeja (huonot vedot kippiin jo turnilla, ja vedoilla reissua kun maksua). Näin pähkinäkuoressa? =)

Voisi varmaan lukea jonkun omaha kirjan, mitä Jim suosittelisit?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja simich
      Eli VPIP 25 on shorttipöydälle ehkä tiukahko, ja kannattaa pikemminkin korottaa kuin maksaa jos ylipäätänsä on tarkoitus lähteä katsomaan floppia, blindiryöstöille välillä kylkeen, riverillä vähemään foldeja (huonot vedot kippiin jo turnilla, ja vedoilla reissua kun maksua). Näin pähkinäkuoressa? =)

Voisi varmaan lukea jonkun omaha kirjan, mitä Jim suosittelisit?
      Jeff Hwang - Pot Limit Omaha Poker. Oikeastaan ainoa hyvä kirja, joka on aiheesta kirjoitettu.

Fullissa Omppua vois pelata juurikin noin - superpasiiviisesti preflop ja aggrosti sitten osumien mukaan flopilta. Shortissa näkisin että omaa aggressiivisuutta pitää myös nostaa preflop pärjätäkseen. Itse en blindeista reissaa juuri mitään ja myöhäisestä kaiken (näin kärjistettynä).

Hurja kyllä tuo riveribetsiin kippaus, luulisin että sua bluffataan paljon ja ehkä makselet vedoilla liikaa perässä?

Onkos hopeatason Omahavideot katsottu läpi?
    • simich
      simich
      Bronze
      Videoista en ole katsonnut kaikkia, mutta eiköhän ne tulee tässä.
      Kirja pitäisi kyllä hommata, haluaisiko joku myydä tämän käytettynä?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja simich
      Videoista en ole katsonnut kaikkia, mutta eiköhän ne tulee tässä.
      Kirja pitäisi kyllä hommata, haluaisiko joku myydä tämän käytettynä?
      Amazon.comista saat tosi halvalla uudenkin, tulee tosin postikulut päälle. Jos tilaat pari kirjaa kerralla, niin tulee jo paljon halvemmaksi kun uuden ostaminen Suomesta.

Eipä oo kallis kotimaisestakaan, bookplus.fi hinta 12,95.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Olen huomannut, että Tiltillä porukka ei oikein osaa käyttää positiota mikrotasoilla. Joten blindeistä (varsinkin 40BB stäkillä) kannattaa lähteä reissaamaan, koska saadaan A) enemmän rahaa pottiin ja B) ilmaisia kortteja yleensä tarvittaessa. Jos on LAG napilla niin ei kannata tietenkään ilman osumaan riehua. :)

PLO kirjoja en ole itse lukenut, kuin vain tuon Slotboomin joka ei oikein sovellu tähän tilanteeseen.