Limppaus/maksaminen ja passiivinen linja preflop.

• NTV123
      NTV123
      Bronze
      Jim9137 mainostaa paljon korottamista preflop, aina pitäisi lähteä korottamalla mukaan. Limppaamista ei ikinä ja maksukin vain positiosta ja hyvillä käsillä. Näin kärjistetysti.

Itse kokeilin tuota aktiivisempaa preflop strategiaa ja kaivoin joku 400$ montun PLO20 ja PLO50 pöydissä. Toki varianssin piikkiin menee todella iso osa, mutta mun mielestä iso potti preflop juuri kasvattaa tota varianssia. Kaikki maksaa aina, joten Holdemista tuttu squeezaaminen on tuntematon käsite, koska se ei toimi.

Pienemmillä tasoilla (alle plo200) mun mielestä toimii paljon paremmin limp call preflop-linja ja flopista eteenpäin pot pot pot. Poikkeuksena button.

Tuolla strategialla olen tänäänkin kiskonut 6 biniä plussaa 200 käden aikana PLO50 tasolla. Varianssi on paljon pienempää ja posftlop virheitä tulee tehtyä paljon vähemmän.

Mitä ovat oikeat omahalohet tästä mieltä? Olenko vain varianssin sokaisema, vai toimiiko passiivinen preflop aktiivinen flop -strategia paremmin microstakeseissa(alle plo200).

Puhun nyt tietenkin shortista, fulli pokerin syöpä.

:s_biggrin:
  • 7 replies
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Ite ainakin pelaan maniac tyylillä PLO100,200,400,600. mitä olen tässä viimekuukaudet pelannut. Statsit pöytii siinä 50/40 about tasolla. Todella harvoin limppaan mitään koskaan sisään. Ja tulosta tulee.

Voisi joskus kokeilla ihan huvikseen tuota limppilinjaa ja katsoa mitäpä siitä tapahtuu tuolla semihigh-tasolla. Mikrotasolle se on varmaan toimiva kun siellä porukka ei niin hyvin osaa foldata.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Mitä huonompaa porukka on postflop, sitä enemmän kannattaa vaan pelata passiivisesti ja pitää potit pienenä preflop. Eli niin kauan kun pöydässä on lohta, jotka ottaa sen flopin kuitenkin potitit tai et ja on iloisesti valmiita menemään pohjarattailla tai pelkällä värinvedolla katki, niin passiivinen linja kyllä varmasti kannattaa. Venailee vaan niitä nutseja tai monsterivetoja ja laittaa rahat sisään.

Sitten kun pelaajien taso paranee ja ne alkaa pelaamaan aggressiivisemmin, niin en usko että enää yhtä hyvää tulosta tulet tuolla taktiikalla tekemään. Toimii kuitenkin varmaan ylempänäkin, jengi osaa vaan sitten mukauttaa omaa peliään sen mukaan ettet välttämättä saa hyville käsille enää niin paljoa toimintaa ja sua on helppo lyödä pois poteista. Mut ainakin PLO100 tasolla toimii vielä varmasti ja kuten sanottu, pienentää varianssia todella paljon.

Eli ihan oikeilla jäljillä kyllä olet :f_cool:
    • Them
      Them
      Bronze
      Eiköhän tuota tulosta voi tehdä vaikka pelaiskin vähän eri tavalla. Jos teet jo voittoa niin ei varmaan tarvii alkaa muuttelee? Jos aina teet 6biniä plussaa 200 käden aikana niin sitten en todellakaan muuttas mitään.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Them
      Eiköhän tuota tulosta voi tehdä vaikka pelaiskin vähän eri tavalla. Jos teet jo voittoa niin ei varmaan tarvii alkaa muuttelee? Jos aina teet 6biniä plussaa 200 käden aikana niin sitten en todellakaan muuttas mitään.
      Mun mielestä pokerissa ei kannata tuiottaa tulosta. Tulos orientoitumisella ei pitkässä juoksussa saa kuin pään kipeäksi. Käden, session, kuukauden, vuoden tuloksessa ei pitäisi sinänsä olla mitään merkitystä kun katsotaan miten pitäisi oikeasti pelata.

Toi 200 kättä 6 biniä ei voi olla pelkästään hyvää peliä, siinä on varianssin positiivista puolta mukana aika pirusti.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Itse olen mietiskellyt tätä samaa asiaa. Micro tasoilla parasta tulosta on syntynyt melko passiivisella pre-flop pelillä. Blindeistä en korota juuri koskaan paitsi jos kaikki muut foldaa ja small blind täydentää. Avaus korotuksen voi mielestäni tehdä mutta jos mukaan on jo limpannut kaksi/kolme vihua niin en juurikaan lähde lyömään. CO/Buttonilta voi kyllä lyödä melkein aina jos edeltä kaikki foldii. 3-bet voi harkita jos lyöjän jälkeen ei ole tullut yhtään maksua.

Omat statsit 28k käden jälkeen 31/11. PL10 ja PL20...
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Shorttiompussa varianssi on muutenkin aika kovaa. En kiistä, etteikö passiivisella preflop pelillä voi tehdä tuottoa - mutta mielestäni on aina helpompaa pelata aktiivisesti preflop. Hyvät pelaajat aika harvemmin menee pohjarattailla limpatussa potissa katki.

Toki itsellä on menossa joku 40k käden breakeven jakso, että enpä sitten sen enempää kommentoi...
    • Awnker
      Awnker
      Bronze
      24/19/5.5 statsit ja melkei kaikilla tasoilla samat... hyvin toimii ainakin itellä... vpip todella matala kun pelaan yleensä 6+ pöytää.

Hu tietty ihan eri peli sitten :)