abc-pokeri

• came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Oon huomannu tosiaan, että pelit on koventunut ja lähes kaikki pelaa aika abc-pokeria. Kukaan ei ole halukas katkeamaan nauloilla kuivaankaan boordiin, useimmat malttavat olla pillittelemättä ei-osuneisiin floppeihin monen hengen poteissa.

Yksittäisiä virheitä tietenkin tulee, mitkä tekevät eroa. Mutta tuntuu, että aika lottoahan tuo omaha rupeaa olemaan. 5-max pöydässäkin kaverit maksaa 12bb prefloppina ja sit toivotaan kädet ristissä osumaa. Ei näin. Ite jos sais niitä kuuluisia nauloja käteen, niin lähtisin eristämään kyllä ja innolla. Mut nykyään taitaa olla muotia olla eristämättä nauloillakaan.

Millä teidän mielestä nykyään se tuotto sitten raavitaan omahasta? abc-pokeria kun pelataan shorttipöydissäkin aika urakalla jo. Tietenkin muutamat kaverit osaavat muuvailla ja kun eivät tyhmästi hölmöile, niin tekevät hyvää tulosta. 5 onnistunutta pilliä 2-3 hengen poteissa korvaa aika hyvin sen, et jos kerran sieltä tullaankin vastapalloon ja muuvailija joutuu pakkaan.

Itse oon kokenu hyväks tiukentaa selvästi peliä, mutta silti käsien peluu voimalla tuntuu maksavan liikaa. Sitten jos pelaa rauhallisesti, niin osumille ei saa maksua, muuta ku korkeintaan muuvailijalta, joka mun checkin jälkeen lähtee pillillä koittaan lyöntiä. Paukautan c-r:n ja kaveri kippaa. Joten on täytynyt nutseillakin alkaa hakea pelkkää maksua, jos boordi ei ole kovin paha.

Mielenkiintoisinta lienee tällänen käsi, jossa HU-potissa vastassa pillittäjä. Oon bb:llä plo600:ssa ja sb reissaa potin. Maksan vain QQxxds. Floppi J35s, mut ei mulle värin vetoa. Kaveri lyö jatkolyönnin 27 usd ja maksan, koska haluan nähä, mitä turnilla tapahtuu. Turn 3 ja kaveri jatkaa lyömistä nyt 0.75x potti. Päätän maksaa, mutta riveriä en enää. Jotenkin tuntuu, et kaveri haluaa et kippaan "mun vedon", koska pöytä pariutu. River merkityksetön ja kaveri tsekkaa ja mä myös. Kaverilla Ax98ds, ei mitään kiinni, eikä edes värinvetoa. Boolsseja siis löytyy.

Tässä on vaan hyvä esimerkki, että maltillisista muuvailijoista löytyy kovia jätkiä. Tääkin kaveri ei koskaan silti katkea huonoilla, eikä myöskään mielestäni sijoita liikaa potteihin skeidalla. Tässäkin kädessä sillä oli ihan hyvä suunnitelma. Turni oikeastaan sen suunnitelman mahdollisti.

Kaveri pelaa aggressiivisesti ennen floppiakin ja tosi useasti. Ite oon miettiny, et pitäiskö armottomasti vaan lähteä jahtaan sitä heikommillakin ja yrittää saada se katki. No ainoan kerran ku oon osunu J765-tyylisellä kädellä flopilla, ku nostin vielä kolmanteen betsiin sen korotuksen jälkeen niin se vaan makso. Floppi Jx6r, merkit keskelle ja kaverilla AAJJ. Nää on tosi arvaamattomia kavereita kyllä, mutta toisaalta joskus he ylipelaavat vedot aika kovasti.

Ilman ylipelaavia kavereita tuottomahdollisuus alkaa pienetä aika paljon ja en tiiä, mikä neuvoks, et mikä tyyli onnistuis parhaiten pöydän kiviä ja muuvittejoita vastaan. Ite oon koittanu tiukentaa käsiskaalaa ja yrittäny vähentää ennen floppia höntyilyä, koska se ainakin kostautuu.

Mutta mikä neuvoksi? En tiiä puhuinko ihan paskaa, mutta onko kukaan muu huomannu tätä?
  • 5 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Muuvailijoita vastaan pitää vaan muuvailla takasin. Niiden peli perustuu siihen, että ne saa sut usein marginaalisilta osumilta irti ja saa napsittua tosi paljon potteja sillä. Älä tee hommaa helpoksi niille, preflop ei pottia kannata liikaa kasvattaa niitä vastaan kun ei ne irtoa kuitenkaan ja sököreissaa sitten flopilla sun konttariin. Ota floppeja (mielellään aina positiosta), floattaa, lyö kylkeen ja sököreissaa niitä ja laita ne arpomaan, että onko sulla nyt nutsit vaiko eikö. Pillittäjää vastaan paras linja on yleensä maksu ja raise turn, sen on pakko lyödä siihen flopin maksuun ainakin toinen piippu vielä "jos sulla vaikka olisikin vetokäsi". Hyvin nopeesti ne alkaa sua vastaan sökökippailemaan tai lyömään ainakin vain yhden piipullisen kun tajuaa ettet tuu kippaamaan kuitenkaan.

Kiviä vastaan nyt on aina yhtä helppo pelata, ota aloite preflop ja lyö konttari. Sillä yleensä irtoaa. Jos tulee vastarintaa niin tiputat muut paitsi nutsit ja monsterivedot.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      PL25ssa on vähän samaa ongelmaa. Jotenkin siellä tulee tappiota vaan tehtyä, mutta ehkä se johtuu enemmän siitä etten osaa olla lyömättä sitä jatkolyöntiä ja toista piipullista kaveria vastaan, joka on ennenkin mennyt katki kärkiparilla ilman vetoja. :f_rolleyes: Aika paljon noista tappioista on kyllä ihan perussetuppeja, mutta en vaan osaa kräkätä sitä tasoa jostain syystä.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Jimin "ongelma" on liian matala taso. Itselle on todella vaikeaa tehdä voittoa PLO10-25 ja NL10-25 tasolla, koska kukaan ei tajua mitä kättä koitat esittää ja itsellä ei kärsivällisyys pelkillä nutseilla pelaamiseen riitä. Varsinkin kun odotat niitä nutseja 2 päivää ja sitten sinusta vedetään ohi.

Hold´em managerin statseja katsellessa olen tappiolla NL25 & PLO25 ja siitä pienemmissä, mutta 0.5d ja 1d tasoilla on jo rajusti voitolla.

PLO50:ntäkin on todella arpomista, oikeastaan vasta satasessa voi pelata muitakin kuin nutseja, näin kärjistetysti. Riippuu toki aina pöydästä, joskus micropöytäänkin sattuu hyviä pelaajia.

Maanikkoja ja lageja vastaan kannattaa ryhtyä calling stationiksi. Limp call call call, positiosta. Tykkää ottaa hieman kierroksia, kun makselee kaiken. Ei toimi enää se käsien esittäminen -> muuttuvat tageiksi tai tilttaavat.

Liian tiukassa pöydässä unohdetaan koko homma ja vaihdetaan pöytää. :f_eek:
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Mutta ainakin vähän isommilla tasoilla 5-max pöydissä voi olla lähes 4 tasapaksua kaveria, jotka vääntää abc-pokeria. Tällöin potit pysyy pieninä ennen floppia ja flopilla automaattisesti kukaan ei hirveästi maksele, jos ite hittaa nutsit. Korkeintaan tietenkin hyvillä vetokäsillä.

Tällöin pitää tietenkin vaihtaa pöytää, mutta mitä jos tälläsiä pöytiä on paljonkin. Ennen floppia riehuminen ei auta, koska monet makselee perässä. Flopilla taas tilanne toistuu, koska maksajia on niin paljon. Kaikki pelaa siis jonkun sortin abc:tä. Tosin käsiskaalat on ehkä tiukempia näillä herroilla, joten sitä kautta kun pelaa agrosti ennen floppia, niin sitten saa 2-3 hengen floppeja. Näissä vaan sit pitäis ottaa useammin ohjat käsiin ja lyödä jatkobetsi. Itellä vaan jotenkin omahassa tuo jatkolyönnin lyöminen tekee kipeää.

Mut miten te pelaisitte tälläses tiukas pöydäs?
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Alkaisin 3-bettaa enemmän, näyttäsin kuraset kädet ja pillit. Chattiin vielä hu 4 rollz. ;)