Omaha: Turnaukset vs. käteispelit

• PokkAA
      PokkAA
      Gold
      Onko jotain hyvää reseptiä, että millä tavalla ompputurnauksissa kannattaa pelata? Käteistä vedän parhaillaan voitollisesti pitkälti small-ballina, mutta turnauskokemukseni mukaan tätä ei voi soveltaa turnauksissa, koska usein jo flopin näkeminen maksaa (aina löytyy niitä korottelijoita...).

Ovatko ompputurnaukset pitkälti arvontaa eli venataan hyvä lähtökäsi ja sitten ollaan flopilla pot-committed? Näin siis ihan paria ekaa blinditasoa lukuun ottamatta... :f_cool:
  • 5 replies
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      No aika arvintaa ne välil on oon tippunu viimosimmista kun hullut pre allittaa sonnalla ja mulla esim aakt ds ja aaqq ds =P

halvalle flopille ei päde niin paljon kuin käteisessä koska muuten flopilla on koko pöytä mukana.

Hyvällä kädellä pot pot pot ja bingo =P

aina siel seassa sankareita on jotka ei pelistä tuon taivaallista ymmärrä agressiivinen peli tuottaa ainakin minulla parhaan tuloksen =)
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Kun tietää turnauspokerin varianssin texussa, niin siitä voi laskea että ompussa se kasvaa potenssiin kymmenen.. :D

Välillä se onni potkii ja välillä ei. Itselläni oli tuossa joku aika sitten mukava putki ~120 pelaajan ompputurnauksissa kun kuudesta peräkkäin pelaamastani turnauksesta tuli kaksi voittoa, yksi kakkossija, kaksi muuta finaalipöytäsijoitusta ja yksi omat pois -rahastus. :tongue:

Sanomattakin lienee selvää että sen jälkeen (ja sitä ennen) on ollut aika paljon hiljaisempaa rahastuksien osalta.. :rolleyes:

Itse en ole keksinyt oikein muuta ohjenuoraa kuin odotella niitä aivan huippukäsiä ja sitten tuolla Vizah:in mainitsemalla pot-pot-pot -pelillä rahat keskelle, silmät kiinni ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin.

Astetta heikommilla käsillä sitten muiden pelin mukaan joko ensin flopille toivomaan osumaa tai sitten rahat keskelle jo ennen floppia.

Vähänkin toivotaan-toivotaan -tyyppiset kädet kippaan suosiolla, koska niinkuin sanottua aina löytyy (ainakin alkupuolella) joku korottaja.

Kunhan turnaus etenee sen verran että pahimmat maanikot ovat lähteneet pihalle, peli alkaa olemaan jo mielekästä ja taito-elementtikin pääsee mukaan.
      Mutta sitä ennen ompputurnaukset ovat kyllä aikamoista arvontaa..

Jos jollain mielenlujuutta riittää niin voi kokeilla omahaturnausta re-buy muodossakin! Siihen verrattuna lottopallojen pyöriminen lauantain arvonnassa näyttää nimittäin sotilaallisen järjestäytyneeltä toiminnalta! :D
    • Awnker
      Awnker
      Bronze
      aina kun mahdollista kattoo floppi halvalla niin katsotaan, isoilla käsillä lyödään isosti jo preffiin ja yritetään päästä arpomaan preflop :) noilla ainakin itse pärjännyt.

ja tuota preflop arpomista kannattaa välttää siihen saakka kun on yli se 20-30x BB :)
    • Fush
      Fush
      Bronze
      Oon sittareita ja don:ja grindaillu 2-5$ tasolla ja rahaa tuntuu irtoavan noista aika hyvin; huomattavasti paremmin kuin texusta. Don:t ainakin valtava rahakaivos. Tänään 24 2-5$ doneja, joista vain 4 päätty tappioon (roi n. 50%). Taso yleensä tosi heikkoa käteispeleihin nähden.

Don:ja kannattaa kokeilla. Alussa weak/tight tai ei pelaa ollenkaan ja sitten lopussa maniac-arpoja, jos stäkki on pieni. Melkein foldailemalla pääsee rahoille. Tiukkoja kannattaa painostaa, kun blindit melko suuret. Joillakin tapana pelata vain naulat, joten niistä saa aika helpot riidit. Löysiä vastaan tarttet nutsit . Alkukierroksilla koitan siis limp/reissata tai päästä halvalla flopille ja siellä osumilla voittaa ison potin. Iso stäkki auttaa turnauksen lopussa paljon. Kun stäkki 8-10bb potitan preflop ja flop-stäkin sisään AA/KK-xx, QQ/JJ hyvillä apukorteilla ja rundown-käsillä.
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      ite taas pelannut tosi tíukalla käsiskaalalla, ja muistanut sen position, se on hyvä kun idiootit tunkee vielä 200d turnauksissa roskalla merkkei sisälle ja luulee että turnausta pelataan kun cashia. Kyylää, kyylää mun neuvo. Ja oon tuota arpomista koittanu välttää koska nuo vihut tekee tosi pahoja virheitä postflopissa. Muunmuassa katkee väripöytiin / suorapöytiin ym hienosti nauloilla isommissakin turnauksissa.